10 rzeczy, które wpływają na skuteczność reklamy w portalu
Sama obecność w portalu to za mało, by reklama okazała się skuteczna. Warto korzystać z rozwiązań dostępnych w ramach abonamentu oraz dodatkowych działań, które pomagają w dotarciu do turystów. Przedstawiamy 10 rzeczy jakie warto zastosować, by promować się jeszcze efektywniej.
Promowanie obiektu w portalu takim jak Nocowanie.pl nie polega wyłącznie na zamieszczeniu jego wizytówki, to dopiero pierwszy krok. Na skuteczność reklamy wpływa wiele różnych czynników, oczywiście to czy jako właściciel będziesz chciał z nich skorzystać, jest twoją decyzją, warto jednak wiedzieć, jakie ma się możliwości.
Zanim podejmiesz dodatkowe działania mające na celu wypromowanie twojej ofert, zacznij od podstaw. Przygotuj najważniejsze informacje i dobrze uzupełnij wizytówkę, tworząc w ten sposób produkt, który przedstawisz turyście. Zadbaj o wyczerpujący opis, zdjęcia, w ramach abonamentu możesz zamówić wirtualny spacer po obiekcie – to na co się zdecydujesz, zależy tylko od ciebie. Oprócz tego warto uzupełnić piktogramy oraz informacje o dodatkowych usługach, które oferujesz swoim gościom. W ten sposób dostarczasz najważniejszych danych dotyczących pobytu!
Dobrze widziane jest stworzenie ofert specjalnych dotyczących najpopularniejszych terminów, jak majówka, weekend czerwcowy, wakacje czy sylwester. Powinna być dostosowana do twojej grupy docelowej, gdyż nie ma możliwości przygotowania uniwersalnej propozycji, odpowiadającej potrzebom wszystkich turystów. Informacja o pakietach jest widoczna w prezentacji twojego obiektu, a dodatkowo trafia na odpowiednią subdomenę.
Dobrze przygotowana oferta powinna zawierać:
Cennik to jeden z elementów twojej oferty w portalu, warto jednak podkreślić, jak ważne jest jego uzupełnienie! Nie pomijaj tego elementu, ponieważ cena usługi to jedna z najbardziej istotnych informacji, jakich oczekują od ciebie turyści. Nie myśl, że jeśli jej nie podasz, to w ten sposób skłonisz zainteresowanych do kontaktu – większość porzuci taką ofertę i będzie szukać dalej. Z kolei inni mogą pisać lub dzwonić tylko po to, by uzyskać tę informację bez chęci dokonania rezerwacji. Oszczędź sobie czasu!
Powinieneś zdawać sobie sprawę, iż podanie kosztów noclegu sprawi, że będziesz lepiej widoczny na liście wyników wyszukiwania, gdy zostanie zastosowana opcja filtrowania po zakresie cen. Wiele osób określa swój budżet i nie chce go przekraczać, nie trać więc szansy, by znaleźć się w ich kręgu zainteresowania.
Dobrze uzupełniony cennik powinien zawierać:
Większości właścicieli obiektów noclegowych nie trzeba przekonywać do tego rozwiązania. Dzięki niemu kalendarz rezerwacji zapełnia się właściwie bez twojego udziału – nie musisz odpowiadać na telefony i wiadomości, turysta sam zamówi pokój, korzystając z internetu. Dostępność rezerwacji online daje ci także większą szansę, na sprzedanie noclegu, bowiem gdy turysta zamówi pokój i go opłaci, nie będzie szukał innej oferty. Natomiast wysłanie pytania i oczekiwanie na twoją odpowiedź do niczego go nie zobowiązuje. Dodatkowym atutem dotyczącym rezerwacji online jest to, że pieniądze za zaliczkę otrzymujesz w ciągu kilku dni. Taka transakcja jest bezpieczna i pewna, to portal zajmuje się wszystkimi szczegółami.
Korzystanie z systemu rezerwacji online to odpowiedź na rosnące oczekiwania turystów, którzy są niecierpliwi i wymagający. Jeśli nie otrzymają szybkiej odpowiedzi, zaczną szukać dalej – nie pozwól, by przez to trafili do twojej konkurencji.
Co jakiś czas pojawiają się doniesienia o oszustach noclegowych, którzy zniszczyli komuś wymarzony urlop. Kładzie się to cieniem na całą branżę, więc aby zminimalizować to ryzyko Nocowanie.pl stworzyło autorski program „Sprawdzony obiekt”. Przystępując do niego, dajesz sygnał turystom, że mogą ci zaufać, co dodatkowo potwierdza portal. Aby zostać sprawdzonym obiektem, należy przejść czterostopniową weryfikację, która obejmuje:
Obiekty noclegowe, które przystępują do programu, otrzymują odznakę „Sprawdzony obiekt” z zaznaczonymi na niej stopniami weryfikacji. Gdy zostaną osiągnięte wszystkie cztery etapy, właściciel otrzymuje pocztą drukowany certyfikat wraz z naklejką.
Warto pamiętać o zasadzie, która mówi, że turyści zwykle przeglądają pierwsze dwie strony wyników wyszukiwania. Największe szanse mają więc obiekty, które znajdują się w pierwszej dziesiątce – aby się tam znaleźć, możesz skorzystać z punktów pozycjonujących. Jest to system pozycjonowania ułatwiający ci wyprzedzenie konkurencji wtedy, kiedy najbardziej tego potrzebujesz.
Ty sam decydujesz, ile punktów ma być odejmowanych, ale im większa będzie ich liczba, tym będziesz miał wyższą pozycję w mieście. Jeśli nie zależy ci na ciągłej obecności na pierwszej stronie lub masz niewiele punktów, możesz zwiększyć odejmowaną liczbę tylko wtedy, gdy na przykład nie masz pełnego obłożenia. Jest to sprawdzony sposób na zdobycie gości przed sezonem, który doceniło wielu właścicieli obiektów noclegowych.
Pamiętaj, że portal Nocowanie.pl jest w stałym kontakcie z turystami. To z myślą o nich prowadzone są kanały w social mediach, otrzymują także wiadomości na skrzynki mailowe. Również ty masz możliwość skorzystania z tej formy promocji, zwłaszcza jeśli na przykład nie działasz na Facebooku na szeroką skalę. Usługa jest skierowana do wybranych obiektów.
Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwarki Google to kolejny sprawdzony sposób na dotarcie do nowych turystów. Nie każdy jest specjalistą w prowadzeniu kampanii GoogleAds, które za to odpowiadają, dlatego portal Nocowanie.pl oferuje również tę formę reklamy. W ramach abonamentu wszystkie obiekty są promowane w kampanii GoogleAds. Oprócz tego portal korzysta z remarketingu, co oznacza, że każdy turysta, który odwiedził stronę, podczas przeglądania internetu ma wyświetlane reklamy obiektów, jakimi się interesował.
Również sam portal dba o wysokie pozycjonowanie na szereg popularnych fraz związanych z noclegami i haseł wyszukiwanych przez turystów. Dzięki temu niezmiennie znajduje się wysoko w wyszukiwarce Google.
Aby wyróżnić się na liście wyników wyszukiwania, niekoniecznie będąc na pierwszym miejscu, można wykupić tekst reklamowy. To świetny sposób, by zwrócić na siebie uwagę turystów – niebielska belka od razu przyciąga wzrok, a umieszczona w niej treść przekazuje najważniejsze informacje. Krótka forma przekazu wymaga, by zamieszczać tylko najważniejsze wiadomości. To ty decydujesz, o czym chcesz poinformować osoby poszukujące noclegów!
Skuteczność reklamy w portalu mierzona jest tym, ile przynosi rezerwacji. Nawet gdy umożliwiasz dokonywanie rezerwacji online, powinieneś być zawsze gotowy, by nawiązać kontakt z turystami. Często bowiem zadają pytania, chcą dopytać o szczegóły lub omówić kwestie, które nie zostały ujęte w opisie oferty. Najczęściej korzystają z formularza, a zadane przez nich pytanie od razu pojawia się w twoim panelu obiektu. Jednak nie zawsze masz możliwość szybkiej reakcji i udzielenia natychmiastowej odpowiedzi.
Aby ułatwić ci nawiązanie kontaktu z turystą, portal Nocowanie.pl przygotował rozwiązania takie jak:
Jeśli masz wolne terminy, których jeszcze nikt nie zarezerwował, możesz „pozbyć się” ich korzystając z usługi Wolne Pokoje. Jest to dział gdzie dodajesz informacje o dostępnych pokojach i czekasz na kontakt zainteresowanych osób. Na podobnej zasadzie działa usługa Szukam Noclegu, z tym że jest skierowana do turystów – określają oni miejsce, oczekiwane udogodnienia oraz zakres cenowy. Informacje o nowych ogłoszeniach w tym dziale trafiają bezpośrednio do twojego panelu (choć są także widoczne na stronie) jeśli należący do ciebie obiekt znajduje się w okolicy, którą zainteresowany jest podróżny.
Dobrze przygotowana oferta
Zanim podejmiesz dodatkowe działania mające na celu wypromowanie twojej ofert, zacznij od podstaw. Przygotuj najważniejsze informacje i dobrze uzupełnij wizytówkę, tworząc w ten sposób produkt, który przedstawisz turyście. Zadbaj o wyczerpujący opis, zdjęcia, w ramach abonamentu możesz zamówić wirtualny spacer po obiekcie – to na co się zdecydujesz, zależy tylko od ciebie. Oprócz tego warto uzupełnić piktogramy oraz informacje o dodatkowych usługach, które oferujesz swoim gościom. W ten sposób dostarczasz najważniejszych danych dotyczących pobytu!
Dobrze widziane jest stworzenie ofert specjalnych dotyczących najpopularniejszych terminów, jak majówka, weekend czerwcowy, wakacje czy sylwester. Powinna być dostosowana do twojej grupy docelowej, gdyż nie ma możliwości przygotowania uniwersalnej propozycji, odpowiadającej potrzebom wszystkich turystów. Informacja o pakietach jest widoczna w prezentacji twojego obiektu, a dodatkowo trafia na odpowiednią subdomenę.
Dobrze przygotowana oferta powinna zawierać:
- stworzony przez ciebie oryginalny opis obiektu noclegowego – warto zastosować wypunktowania i śródtytuły, by tekst nie był zwarty i dobrze się czytał,
- profesjonalne zdjęcia w dużej rozdzielczości, przedstawiające otoczenie, twój obiekt oraz jego wnętrze, najlepiej o różnych porach roku,
- piktogramy, uzupełnioną sekcję „Ważne informacje”, zaznaczoną lokalizację na mapie oraz odległości od centrum i atrakcji turystycznych (np. plaży, jeziora),
- profil właściciela, w którym przedstawisz siebie i przestaniesz być dla turystów osobą anonimową.
Uzupełnienie cennika
Cennik to jeden z elementów twojej oferty w portalu, warto jednak podkreślić, jak ważne jest jego uzupełnienie! Nie pomijaj tego elementu, ponieważ cena usługi to jedna z najbardziej istotnych informacji, jakich oczekują od ciebie turyści. Nie myśl, że jeśli jej nie podasz, to w ten sposób skłonisz zainteresowanych do kontaktu – większość porzuci taką ofertę i będzie szukać dalej. Z kolei inni mogą pisać lub dzwonić tylko po to, by uzyskać tę informację bez chęci dokonania rezerwacji. Oszczędź sobie czasu!
Powinieneś zdawać sobie sprawę, iż podanie kosztów noclegu sprawi, że będziesz lepiej widoczny na liście wyników wyszukiwania, gdy zostanie zastosowana opcja filtrowania po zakresie cen. Wiele osób określa swój budżet i nie chce go przekraczać, nie trać więc szansy, by znaleźć się w ich kręgu zainteresowania.
Dobrze uzupełniony cennik powinien zawierać:
- informacje o oferowanych przez ciebie usługach noclegowych – to szczególnie ważne, gdy masz różne rodzaje pokoi, np. 2, 3 i 4 osobowe, zaznacz ile kosztuje nocleg w każdym z nich;
- liczbę miejsc noclegowych w twoim obiekcie – możesz ją określić samodzielnie lub pozwolić, by zrobił to system na podstawie wprowadzonych usług;
- informacje o weekendzie – określ czy weekend to dla ciebie piątek, sobota i niedziela, a może tylko sobota z niedzielą? Oznacz to, a przy wybranych dniach będą wyświetlane ceny weekendowe;
- w cenniku masz też możliwość ustawienia podwyżki za krótkie pobyty, np. w przypadku rezerwacji jednego noclegu możesz ustawić odpowiedni wzrost ceny;
- minimalną liczbę dni do rezerwacji – jeśli interesują cię tylko dłuższe pobyty turystów, możesz oznaczyć to w cenniku.
Umożliwienie dokonywania rezerwacji online
Większości właścicieli obiektów noclegowych nie trzeba przekonywać do tego rozwiązania. Dzięki niemu kalendarz rezerwacji zapełnia się właściwie bez twojego udziału – nie musisz odpowiadać na telefony i wiadomości, turysta sam zamówi pokój, korzystając z internetu. Dostępność rezerwacji online daje ci także większą szansę, na sprzedanie noclegu, bowiem gdy turysta zamówi pokój i go opłaci, nie będzie szukał innej oferty. Natomiast wysłanie pytania i oczekiwanie na twoją odpowiedź do niczego go nie zobowiązuje. Dodatkowym atutem dotyczącym rezerwacji online jest to, że pieniądze za zaliczkę otrzymujesz w ciągu kilku dni. Taka transakcja jest bezpieczna i pewna, to portal zajmuje się wszystkimi szczegółami.
Korzystanie z systemu rezerwacji online to odpowiedź na rosnące oczekiwania turystów, którzy są niecierpliwi i wymagający. Jeśli nie otrzymają szybkiej odpowiedzi, zaczną szukać dalej – nie pozwól, by przez to trafili do twojej konkurencji.
Udział w programie „Sprawdzony obiekt”
Co jakiś czas pojawiają się doniesienia o oszustach noclegowych, którzy zniszczyli komuś wymarzony urlop. Kładzie się to cieniem na całą branżę, więc aby zminimalizować to ryzyko Nocowanie.pl stworzyło autorski program „Sprawdzony obiekt”. Przystępując do niego, dajesz sygnał turystom, że mogą ci zaufać, co dodatkowo potwierdza portal. Aby zostać sprawdzonym obiektem, należy przejść czterostopniową weryfikację, która obejmuje:
- wizytę przedstawiciela portalu, który sprawdza czy pod danym adresem znajduje się lokal noclegowy;
- sesję zrobioną przez fotografa Nocowanie.pl, wykonane przez niego zdjęcia muszą zostać umieszczone w ofercie w portalu;
- twoje reakcje na opinie turystów – musisz być na nie otwarty i nie zgłaszać serwisowi potrzeby usuwania niepochlebnych wypowiedzi;
- obecność w portalu dłuższa niż rok, program jest bowiem skierowany do stałych klientów Nocowanie.pl.
Obiekty noclegowe, które przystępują do programu, otrzymują odznakę „Sprawdzony obiekt” z zaznaczonymi na niej stopniami weryfikacji. Gdy zostaną osiągnięte wszystkie cztery etapy, właściciel otrzymuje pocztą drukowany certyfikat wraz z naklejką.
Korzystanie z Dynamicznych Punktów Pozycjonujących
Warto pamiętać o zasadzie, która mówi, że turyści zwykle przeglądają pierwsze dwie strony wyników wyszukiwania. Największe szanse mają więc obiekty, które znajdują się w pierwszej dziesiątce – aby się tam znaleźć, możesz skorzystać z punktów pozycjonujących. Jest to system pozycjonowania ułatwiający ci wyprzedzenie konkurencji wtedy, kiedy najbardziej tego potrzebujesz.
Ty sam decydujesz, ile punktów ma być odejmowanych, ale im większa będzie ich liczba, tym będziesz miał wyższą pozycję w mieście. Jeśli nie zależy ci na ciągłej obecności na pierwszej stronie lub masz niewiele punktów, możesz zwiększyć odejmowaną liczbę tylko wtedy, gdy na przykład nie masz pełnego obłożenia. Jest to sprawdzony sposób na zdobycie gości przed sezonem, który doceniło wielu właścicieli obiektów noclegowych.
Obecność w mailingu i mediach społecznościowych
Pamiętaj, że portal Nocowanie.pl jest w stałym kontakcie z turystami. To z myślą o nich prowadzone są kanały w social mediach, otrzymują także wiadomości na skrzynki mailowe. Również ty masz możliwość skorzystania z tej formy promocji, zwłaszcza jeśli na przykład nie działasz na Facebooku na szeroką skalę. Usługa jest skierowana do wybranych obiektów.
- Twój obiekt może się znaleźć na fanapage’u na Facebooku lub na Instagramie. Skupiają one setki tysięcy osób zainteresowanych podróżami po Polsce i poszukujących inspiracji, a co za tym idzie, także miejsc, w których mogłyby się zatrzymać na nocleg.
- Mailing jest dodatkową usługą, polegającą na promowaniu twojego obiektu noclegowego za pomocą wiadomości mailowych, wysyłanych do turystów korzystających z portalu Nocowanie.pl.
Kampanie GoogleAds
Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwarki Google to kolejny sprawdzony sposób na dotarcie do nowych turystów. Nie każdy jest specjalistą w prowadzeniu kampanii GoogleAds, które za to odpowiadają, dlatego portal Nocowanie.pl oferuje również tę formę reklamy. W ramach abonamentu wszystkie obiekty są promowane w kampanii GoogleAds. Oprócz tego portal korzysta z remarketingu, co oznacza, że każdy turysta, który odwiedził stronę, podczas przeglądania internetu ma wyświetlane reklamy obiektów, jakimi się interesował.
Również sam portal dba o wysokie pozycjonowanie na szereg popularnych fraz związanych z noclegami i haseł wyszukiwanych przez turystów. Dzięki temu niezmiennie znajduje się wysoko w wyszukiwarce Google.
Wyróżnienie tekstem reklamowym
Aby wyróżnić się na liście wyników wyszukiwania, niekoniecznie będąc na pierwszym miejscu, można wykupić tekst reklamowy. To świetny sposób, by zwrócić na siebie uwagę turystów – niebielska belka od razu przyciąga wzrok, a umieszczona w niej treść przekazuje najważniejsze informacje. Krótka forma przekazu wymaga, by zamieszczać tylko najważniejsze wiadomości. To ty decydujesz, o czym chcesz poinformować osoby poszukujące noclegów!
Szybki kontakt z turystą
Skuteczność reklamy w portalu mierzona jest tym, ile przynosi rezerwacji. Nawet gdy umożliwiasz dokonywanie rezerwacji online, powinieneś być zawsze gotowy, by nawiązać kontakt z turystami. Często bowiem zadają pytania, chcą dopytać o szczegóły lub omówić kwestie, które nie zostały ujęte w opisie oferty. Najczęściej korzystają z formularza, a zadane przez nich pytanie od razu pojawia się w twoim panelu obiektu. Jednak nie zawsze masz możliwość szybkiej reakcji i udzielenia natychmiastowej odpowiedzi.
Aby ułatwić ci nawiązanie kontaktu z turystą, portal Nocowanie.pl przygotował rozwiązania takie jak:
- powiadomienia SMS o nowych zapytaniach noclegowych, dzięki czemu od razu będziesz mógł usiąść do komputera i na nie odpowiedzieć – sam możesz w dowolnej chwili włączyć i wyłączyć usługę oraz określić, w jakich godzinach chcesz je otrzymywać;
- aplikacja mobilna Nocowanie.pl, za pomocą której możesz zarządzać swoją ofertą przez smartfona, w tym również odpowiadać na zapytania turystów, z dowolnego miejsca!
Korzystanie z usług Szukam Noclegu i Wolne Pokoje
Jeśli masz wolne terminy, których jeszcze nikt nie zarezerwował, możesz „pozbyć się” ich korzystając z usługi Wolne Pokoje. Jest to dział gdzie dodajesz informacje o dostępnych pokojach i czekasz na kontakt zainteresowanych osób. Na podobnej zasadzie działa usługa Szukam Noclegu, z tym że jest skierowana do turystów – określają oni miejsce, oczekiwane udogodnienia oraz zakres cenowy. Informacje o nowych ogłoszeniach w tym dziale trafiają bezpośrednio do twojego panelu (choć są także widoczne na stronie) jeśli należący do ciebie obiekt znajduje się w okolicy, którą zainteresowany jest podróżny.
Komentarze