4 porady jak zatrzymać niezdecydowanych turystów
Z punktu widzenia turystów planowanie urlopu jest dużym logistycznym przedsięwzięciem. Podejmowanie decyzji raczej nie odbywa się spontanicznie, częściej są to kilkudniowe poszukiwania idealnej oferty. Jak sprawić, by niezdecydowani klienci zainteresowali się właśnie twoim obiektem? Mamy kilka rad.
Proces rezerwowania obiektów noclegowych przeniósł się ze świata realnego do wirtualnego. Turyści wolą kontakt mailowy i rezerwacje online, które są szybkie i nie angażują ich czasu. Jednak nawet wysłanie zapytania nie gwarantuje właścicielowi obiektu noclegowego, że potencjalny gość na pewno się u niego zatrzyma. Co więcej, część turystów nie przerywa poszukiwań nawet wtedy, gdy pozornie zdecydują się na jakąś ofertę!
Jak przekonać niezdecydowanych do wyboru konkretnego miejsca? Niżej prezentujemy kilka przydatnych rad.
Postaw na nowoczesność
To, że turysta trafił w sieci na twoją ofertę, to tylko połowa sukcesu. Na początek musisz przekonać go do swojego obiektu noclegowego. W internecie reprezentuje cię strona www oraz wygląd oferty w portalach noclegowych, dlatego trzeba zwrócić baczniejszą uwagę na ich wygląd.
- Strona internetowa powinna być nowoczesna i przyjazna użytkownikowi, gdyż to właśnie na nią turyści zwracają uwagę, gdy szukają noclegów w sieci. Przypuszcza się, że prawie połowa z nich nawet nie podejmuje próby rezerwacji ze względu na przestarzały szablon i nieintuicyjny sposób poruszania się po witrynie. Warto więc na własną rękę zatroszczyć się o nowoczesny wygląd strony lub skorzystać z kreatora strony www Nocowanie.pl, z którego właściciele obiektów mogą korzystać w ramach abonamentu.
- Również oferta w serwisach noclegowych powinna wyglądać profesjonalnie i nowocześnie, dlatego warto wybierać takie portale, które swoim wyglądem i funkcjonalnościami przyciągają turystów. Również możliwość szybkiego kontaktu – wysłania zapytania o nocleg – jeszcze podczas przeglądania ofert jest tym, co liczy się dla niezdecydowanego turysty.
- Większość osób korzystających z internetu robi to za pośrednictwem smartfona. Zwróć więc uwagę, jak twoja strona lub oferta w portalu noclegowym prezentuje się na tym urządzeniu. Dla turysty, szczególnie z pokolenia milenialsów, ma to duże znaczenie.
Jak trafić do grupy, którą stanowi pokolenie milenialsów? Co ich interesuje i czego oczekują? Poznaj odpowiedzi na te pytania, zobacz: Jak podróżują milenialsi?
Zadbaj o wysoką jakość swojej oferty
Turyści, którzy w internecie poszukują pomysłów na urlop i noclegów, zwracają uwagę na jakość treści. Zatem zadbaj o to, by udostępnić im to, czego oczekują:
- Profesjonalny opis, który powinien zawierać najważniejsze informacje. Daruj sobie długi, kwiecisty tekst, gdyż prawdopodobnie nikt go nie przeczyta. Prostota i jasność wypowiedzi jest tym, co lubią turyści. Pamiętaj też, by nie zamieszczać jednego opisu w kilku różnych portalach i przed publikacją zmienić treść. To bardzo ważne dla pozycjonowania twojego obiektu w wyszukiwarkach internetowych.
Dlaczego lepiej nie wykorzystywać jednego tekstu w kilku różnych miejscach? Wejdź i zobacz: Dlaczego nie powielać treści w internecie? Zadbaj o unikalną ofertę
- Poinformuj o udogodnieniach, jakie oferujesz u siebie. Takie informacje możesz zamieścić w opisie oraz stosując odpowiednie piktogramy czy uzupełniając zakładkę „Udogodnienia” w swoim panelu obiektu na Nocowanie.pl
- Koniecznie uzupełnij cennik, gdyż brak tego elementu może kosztować cię utratę turystów. Nie wychodź z założenia, że jeśli ktoś będzie zainteresowany, zadzwoni lub wyśle wiadomość. Wiele osób po prostu przejdzie do kolejnej oferty.
- Znaczenie mają również opinie na twój temat w internecie. Współcześni podróżnicy bardzo polegają na zdaniu innych, które często może przeważać nad pozostałymi czynnikami. Dlatego jeśli goście chwalą sobie pobyt w twoim obiekcie, zachęć ich do podzielenia się pozytywnymi doświadczeniami i zamieszczenia opinii w serwisach noclegowych.
Szybkość w komunikacji
Podczas wędrówki po stronach z ofertami obiektów noclegowych, turyści wysyłają wiele zapytań o wolne terminy i warunki rezerwacji. Jeśli otrzymasz taką wiadomość, koniecznie na nią odpowiedz, nawet jeżeli akurat nie dysponujesz miejscami. Zapadniesz w ten sposób w pamięć i pozostawisz pozytywne wrażenie.
Co robić, gdy turysta wydaje się zainteresowany, ale nie dokonał jeszcze wiążących decyzji? Dobrym pomysłem będzie wysłanie spersonalizowanej wiadomości, która potwierdzi dokonanie rezerwacji i przypomni o konieczności dokonania płatności. Warto by zawierała dodatkowe elementy, jak na przykład informacje o atrakcjach czy mapkę dojazdu. Taka wiadomość dla wielu osób stanowi dodatkowy bodziec do zakończenia procesu poszukiwania noclegu.
Usprawnij proces płatności
Właściciel obiektu ma pewność, że turysta do niego przyjedzie, gdy ten opłaci zaliczkę (lub zadatek). Warto więc usprawnić ten proces, na przykład wysyłając wiadomość przypominające o tej konieczności. Jest jednak zdecydowanie prostszy sposób, z którego mogą korzystać klienci Nocowanie.pl. To możliwość dokonywania takich transakcji w pełni obsługiwana przez portal, który do tego celu wykorzystuje system płatności on-line.
Dla turystów to wygoda, gdyż mogą opłacić zaliczkę i zarezerwować pobyt, nie wychodząc z portalu. To duża oszczędność czasu i maksymalne uproszczenie tego procesu, gdy w jednym miejscu można zarówno dokonać rezerwacji i płatności.
Dowiedz się więcej o zaliczkach online >>>
Zdjęcie główne: fot. bruce mars / Pexels.com CC0
Komentarze