4 rzeczy, które pomagają obiektom noclegowym wyróżnić się z tłumu
W branży noclegowej panuje niezwykle ostra konkurencja, turyści mogą wybierać spośród tysięcy ofert. Jak w tym tłumie zwrócić uwagę właśnie na siebie? Przedstawiamy cztery rzeczy, które mogą okazać się w tym pomocne.
Konkurencja nie śpi, więc warto być zawsze o krok przed nią – pracować nad rozwojem swojego obiektu, stale poprawiać jakość usług. Klienci chętnie dzielą się swoimi uwagami, jeśli zostaną o to poproszeni. Dzięki temu można dowiedzieć się, co im odpowiada, a nad czym trzeba się jeszcze pochylić. Poza tym istnieje kilka sprawdzonych rzeczy, dzięki którym można wyróżnić swój obiekt na tle innych z bliższej i dalszej okolicy.
Czy istnieje klucz, dzięki któremu można bez problemu porozumieć się z gośćmi? Wejdź i zobacz: Jak skutecznie komunikować się z turystą
Obecność w internecie
Już wiele razy zwracaliśmy uwagę na tak istotną rzecz, jaką jest obecność w internecie. Nadal zdarzają się osoby, które nie doceniają zasięgu tego medium, a przecież już 85% podróżnych w ten sposób szuka noclegu. Co więcej, deklarują oni, że to właśnie tam zaczynają poszukiwania urlopowych inspiracji. Potencjał internetu jest tak duży, że szkoda z niego nie skorzystać. Przede wszystkim należy zadbać o stworzenie przyjaznej urządzeniom mobilnym strony internetowej – to pierwszy krok. Drugim jest zainteresowanie się reklamą w portalach noclegowych. Część, tak jak Nocowanie.pl, oferuje szereg dodatkowych usług, dzięki którym łatwiej można dotrzeć do potencjalnych klientów i wyróżnić się na tle konkurencyjnych obiektów, nie korzystających z takiej formy reklamy. Trzecim krokiem będzie obecność w social mediach.
Bezpośredni kontakt z gośćmi
W jaki sposób można bezpośrednio kontaktować się z gościem zanim jeszcze przyjedzie? Tutaj sprawdzą się social media z popularnym Facebookiem na czele. To najszybszy sposób na poinformowanie turystów o wszystkich pozytywnych zmianach – odświeżeniu pokoi, dostępnych zniżkach czy zmianach cennika. Poza tym lubimy bezpośredni kontakt a odpowiedzi na pytania chcemy otrzymywać właściwie od „ręki’. Dzięki Facebookowi relacja gospodarz-gość jest maksymalnie uproszczona, a narzędzie jakim jest chat box ułatwia natychmiastową komunikację.
Profesjonalna obsługa
Nie ważne czy obiekt noclegowy obsługuje tylko właściciel, czy zatrudniony przez niego personel, profesjonalna obsługa gości to coś, co wyróżnia dane miejsce na tle konkurencji. Warto mieć świadomość, że podczas pobytu turystom zależy przede wszystkim na wygodnym łóżku oraz ładnej pogodzie. O ile na to drugie nikt nie ma wpływu, o tyle trzeba zrobić wszystko, by utrzymać w swoich pokojach najwyższe standardy. Czyste, schludne wnętrza i uśmiechnięta, zawsze chętna do pomocy obsługa to najlepsza wizytówka obiektu noclegowego. Jeśli więc właściciele obiektu noclegowego potrzebują większej ekipy do jego prowadzenia, powinni zadbać, by zatrudniane osoby były profesjonalistami w każdym calu i potrafiły odnaleźć się w każdej sytuacji. Warto kierować się zasadą, że najważniejszą osobą w obiekcie jest właśnie gość.
Wartości dodane – nie tylko noclegi
Wspominaliśmy, że turystom zależy przede wszystkim na wygodnym łóżku, ale warto postarać się, by otrzymali coś ponadto. Trzeba zastanowić się, czego mogą potrzebować goście – wszystko zależy od grupy docelowej, do której kierowana jest oferta. Rodziny z dziećmi mogą potrzebować zabawek oraz akcesoriów, takich jak łóżeczka czy krzesełka do karmienia. Jeśli w obiekcie przyjmowani są podróżni ze zwierzętami, miło będzie stworzyć dla nich miejsce z zabawkami czy miską z wodą. Można też pomyśleć o pozostawieniu przewodników i map turystycznych lub stworzeniu propozycji wycieczki po okolicy. Każda aktywność, wykraczająca poza zdawkowe uprzejmości będzie miło postrzegana przez turystów.
fot. Free-Photos (Pixabay.com CC0)
Komentarze