5 najważniejszych elementów w marketingu obiektu noclegowego
Jak przyciągnąć klientów do obiektu noclegowego? To pytanie zadaje sobie każdy właściciel hotelu, pensjonatu czy też pokoi gościnnych. Aby zwiększyć szanse na to, że turysta zwróci uwagę właśnie na twoją ofertę, warto dobrze przemyśleć strategię marketingową. Podpowiadamy, jakie najważniejsze elementy powinna obejmować.
Nie musimy cię przekonywać, że siedząc bezczynnie nie zdobędziesz nowych klientów. Aby do nich dotrzeć, należy zadbać o promocję, która będzie oparta na starannie przygotowanej strategii marketingowej. Co należy w niej uwzględnić? Poznaj pięć najważniejszych elementów.
Obecność w internecie
Według danych Google planując wakacje zdecydowana większość Polaków korzysta z internetu. To właśnie tam znajduje się twój potencjalny klient i najprawdopodobniej jego pierwszym krokiem będzie wpisanie hasła związanego z noclegami. Kilkanaście pierwszych wyników to portale z ofertami noclegowymi, więc to właśnie tam powinieneś zacząć promocję swojego obiektu. Warto zastosować zasadę, że liczy się jakość, nie ilość, dlatego na początek zacznij od największego, jakim jest Nocowanie.pl – lepiej reklamować się na jednym portalu i być na początku, niż na dziesięciu serwisach i być na szarym końcu wyników wyszukiwania.
Sięgnij po nowe technologie
Warto również zainwestować w stworzenie własnej strony internetowej, będącej wizytówką w sieci i stanowiącej formę pierwszego kontaktu z klientem. W tym przypadku dobrze powierzyć to profesjonalistom, którzy nie tylko przygotują estetyczny, nowoczesny projekt, ale dostosują go do wszystkich urządzeń, zwłaszcza mobilnych. Szacuje się, że prawie połowa ruchu to właśnie wyszukiwania mobilne. Eksperci zaznaczają, że przyszłość obiektów noclegowych leży w urządzeniach mobilnych, które będą służyły rejestracji i obsłudze gości.
Zadbaj o obsługę klienta
Wielokrotnie zwracaliśmy uwagę na to, jak ważna dla obiektu noclegowego jest obsługa klienta. Zadowolony turysta opowie o swoim pobycie znajomym, dzięki czemu możesz zyskać nowych gości. To jeden z elementów tzw. marketingu szeptanego. Dlatego każdą osobę, która korzysta z twojej gościny, traktuj z szacunkiem – wywiązuj się z wcześniejszych ustaleń, upewnij się, czy nie ma żadnych uwag, a te zgłaszane staraj się rozwiązywać na bieżąco. Nawet jeżeli wynikną nieporozumienia, zachowaj profesjonalizm i nie daj ponieść się emocjom.
Dowiedz się więcej na ten temat, zobacz: Jak zadbać o dobre relacje z gośćmi?
Opinie w internecie
Polecenie w kręgu znajomych to jedno, ale ważne jest, by o świetnej obsłudze w twoim obiekcie mówiło się szerzej. Poproś swoich gości, by opisali wrażenia w opinii na portalu noclegowym, a jeśli masz taką możliwość, również na twojej stronie internetowej. Będzie to najlepsza rekomendacja dla turystów poszukujących noclegów. Opinie dostępne są dla każdego o każdej porze, opierają się dokładnie na tych samych zasadach co przekaz ustny, jednak w internecie jego efekty docierają do o wiele większej grupy odbiorców, bez ograniczeń czasowych oraz terytorialnych.
Zobacz także, jak zarządzać i reagować na wystawiane w internecie opinie, wejdź: Wskazówki, jak zadbać o swoją opinię
Lojalność klientów
Jednym z elementów strategii marketingowej może się stać zbudowanie lojalności klientów. Polega ona na stworzeniu z nimi długofalowej relacji, co w dobie dużej konkurencji jest nie lada sztuką. Możesz to zrobić wprowadzając na przykład program lojalnościowy, oferujący powracającym turystom atrakcyjne rabaty i profity niedostępne dla nowych gości. Dobrym pomysłem będzie też przygotowanie dla stałych klientów spersonalizowanej oferty czy wysłanie okolicznościowego maila. W ten sposób nie dajesz o sobie zapomnieć, a do tego budujesz pozytywne skojarzenia związane z marką, jaką jest twój obiekt noclegowy.
fot. rawpixel (Pixabay.com CC0)
Komentarze