5 powodów, dla których warto reklamować się przez cały rok
Jednym ze sposobów na skuteczne wypromowanie swojego obiektu noclegowego jest zainwestowanie w reklamę w takim portalu jak Nocowanie.pl. Poznaj pięć najważniejszych powodów, dla których warto to robić przez cały rok.
Całoroczna reklama to jeden ze sprawdzonych sposobów na to, by zapewnić swojemu obiektowi wysokie obłożenie i nie martwić się o brak gości. Dlaczego jeszcze warto w nią zainwestować?
Masz czas na zaplanowanie strategii promocyjnej
Turystyka to specyficzna branża, w której szczególnie liczy się wcześniejsze planowanie działań i realizowanie strategii marketingowej. Kiedy opracujesz całoroczny harmonogram promocji, jesteś skuteczniejszy i w mniejszym stopniu narażasz się na odpływ klientów, a w konsekwencji straty finansowe. Pamiętaj, że turyści o swoich wyjazdach myślą już kilka miesięcy wcześniej, więc jeśli nie znajdą twojej oferty, nie będą mieli możliwości, by się z nią zapoznać i ją wybrać.
Z poniższego zestawienia dowiesz się, kiedy polscy turyści planują wypoczynek. Pod uwagę wzięliśmy najważniejsze daty z turystycznego kalendarza:
- Sylwester i Nowy Rok – niektórzy swój wyjazd sylwestrowy planują już rok wcześniej, ale najwięcej zapytań pojawia się w lipcu i później systematycznie rośnie.
- Ferie zimowe – najlepszym momentem, by zacząć reklamować terminy na ferie jest wrzesień. Kiedy wybrzmi pierwszy dzwonek, rodzice zaczynają planowanie czasu swoich pociech.
- Wielkanoc – świąteczne wyjazdy cieszą się coraz większym powodzeniem. Jako że jest to święto ruchome i nie ma stałej daty w kalendarzu, promowanie wielkanocnych wyjazdów najlepiej rozpocząć zimą (w styczniu lub lutym).
- Majówka – pierwsze pytania o noclegi podczas długiego weekendu majowego pojawiają się w październiku, ale ich apogeum przypada na przełom marca i kwietnia. Lato to dobry moment, by rozpocząć sprzedaż noclegów na ten termin.
- Wakacje – turyści zaczynają szukać wakacyjnych terminów już we wrześniu, ale największe zainteresowanie terminami letnimi pojawia się w kwietniu. Aby sprzedać noclegi na wakacje, warto zacząć je promować późną jesienią lub zimą.
- Boże Narodzenie – to kolejny termin, w którym Polacy coraz częściej wyjeżdżają. By mieć pewność, że dowiedzą się twojej ofercie, zacznij promować ją latem. Pierwsze pytania o bożonarodzeniowe pobyty pojawiają się bowiem już w lipcu.
Obiekt sezonowy – dasz zauważyć się turystom
Z powyższego kalendarza powinni korzystać także właściciele obiektów sezonowych. Reklamowanie się stricte w sezonie turystycznym lub chwilę przed jego rozpoczęciem bywa mało wydajne. Jak wspominaliśmy wcześniej, wielu turystów, chcąc zapewnić sobie najlepsze warunki wypoczynku, planuje wyjazdy na długo przed wybraną datą. Skorzystaj z tego trendu i pozwól się im zauważyć – zapewni ci to tylko reklama całoroczna. Wystarczy odpowiednie uzupełnienie kalendarza, by turyści wiedzieli, jakie terminy oferujesz i mogli je wykupić odpowiednio wcześniej.
Pamiętaj, że dzięki całorocznej reklamie masz dostęp nawet do trzech milionów turystów, którzy każdego miesiąca odwiedzają portal Nocowanie.pl oraz wielu dodatkowych form promocji, jakich nie zapewnisz sobie na własną rękę (m.in. reklamowe kampanie telewizyjne i billboardowe, obecność w social mediach o dużych zasięgach).
Skutecznie budujesz swoją markę
Aby utkwić w świadomości turystów nie możesz pojawiać się i znikać – całoroczna reklama pomoże ci zostać zapamiętanym. Silna marka szybko zakorzenia się w myślach konsumenta i pojawia się, gdy pomyśli o potrzebie noclegu poza domem. Co ważne, takie miejsca są także droższe od konkurencyjnych i cieszą się większą sprzedażą bezpośrednią, a więc też większymi zyskami. Silną markę trudno skopiować, więc jest źródłem długofalowej przewagi rynkowej.
Chcesz wiedzieć, jak skutecznie zbudować swoją markę? Koniecznie zobacz: Marka obiektu noclegowego
Całoroczna reklama jest ważna również pod kątem SEO, czyli pozycjonowania twojego obiektu noclegowego. Mówiąc prościej – dzięki temu jesteś widoczny dla użytkowników internetu już z poziomu popularnych wyszukiwarek takich jak Google. Ważne jest między innymi umiejętne dobieranie słów kluczowych i korzystanie z Google Ads. Laik może mieć z tym problem, ale w tym wypadku z pomocą przychodzi Nocowanie.pl, które prowadzi własne kampanie internetowe, promujące noclegi w regionach oraz miejscowościach.
O dobre pozycjonowanie zadbasz również tworząc stronę internetową w subdomenie „nocowanie.pl” oraz odpowiednio zarządzając publikowaną treścią. Warto w tym miejscu przypomnieć, że Google ceni oryginalną zawartość, która wnosi coś nowego do zasobów sieci. Trzeba więc postarać się o to, by co jakiś czas zaktualizować swój opis w portalach reklamowych. To także podniesie twoją pozycję w wyszukiwarkach!
Dowiedz się w więcej, zobacz: Dlaczego nie powielać treści w internecie? Zadbaj o unikalną ofertę
Otrzymujesz szereg korzyści
Kupując całoroczną reklamę otrzymujesz nie tylko widoczność oferty swojego obiektu w portalu Nocowanie.pl przez dwanaście miesięcy. Taki abonament obejmuje również realne wsparcie w rozpromowaniu oferty wśród turystów oraz daje ci narzędzia, dzięki którym twoja oferta wygląda zachęcająco i profesjonalnie.
Korzyści w ramach abonamentu:
- profesjonalna sesja fotograficzna lub wirtualny spacer po obiekcie,
- udział w programie „Sprawdzony obiekt”, uwierzytelniającym daną ofertę,
- aplikacja mobilna Nocowanie.pl,
- korzystanie z działów „Szukam noclegów” oraz „Wolne pokoje”,
- bezpłatne materiały reklamowe: baner, wizytówki lub tabliczki,
- możliwość pobierania od turystów przedpłat on-line,
- kalendarz dostępności obiektu,
- pobieranie przedpłat online od turystów bez prowizji,
- wysyłanie powiadomień SMS do turystów o twoich odpowiedziach,
- tłumaczenia oferty na angielski i niemiecki.
Reklama całoroczna – to się opłaca
Planując działania marketingowe nie zawsze trzeba kierować się niską ceną – z reguły oznacza ona słabszą jakość oferty, która nie przykuje zainteresowania turystów. Warto więc pomyśleć o tym, by nie pojawiać się we wszystkich obecnych na rynku portalach i serwisach, a zamiast tego reklamować się w kilku wybranych, ale za to najbardziej skutecznych.
Wybierając Nocowanie.pl najkorzystniej jest zdecydować się abonament roczny, gdyż obejmuje on wszystkie wymienione wyżej korzyści. Klienci, którzy opłacają reklamę na 6, 3 lub 1 miesiąc nie otrzymują całego pakietu – w ramach krótszej reklamy nie przysługuje na przykład bezpłatna sesja lub spacer wirtualny. To ważne, gdyż zdjęcia wykonuje fotograf portalu, później są one profesjonalnie przygotowywane i publikowane w ofercie, co realnie zwiększa szansę na to, by zwróciła uwagę turystów, którzy poszukują noclegów.
Chcesz poznać możliwości reklamowe w portalu? Wejdź i zobacz: Oferta Nocowanie.pl
Komentarze