5 rekomendacji dla obiektów noclegowych na czas koronawirusa
Epidemia koronawirusa wpłynęła na polską gospodarkę, mocno dotykając branżę turystyczną. Warto jednak pomyśleć o tym, jak odrobić straty, gdy będzie już po wszystkim. Pamiętajmy, że Polacy znowu zaczną podróżować, a wiele wskazuje na to, że po ostatnich doświadczeniach bardziej skupią się na kierunkach krajowych.
Eksperci działający w branży turystycznej przewidują, że gdy obecna sytuacja się unormuje, ożyje również interesujący nas sektor. Kiedy minie szczyt zachorowań, Polacy którzy pracują zdalnie lub poddają się dobrowolnej izolacji w domach będą chcieli nadrobić czas spędzony w czterech ścianach. Zaczną podejmować decyzje o wyjazdach, będą szukać miejsc noclegowych i planować swoje podróże. Tym ostatnim mogą zajmować się nawet wcześniej, wykorzystując nudę i frustrację spowodowaną długim odizolowaniem.
Warto zdawać sobie sprawę, że chociaż teraz termin Świąt Wielkanocnych czy majówki można uznać za stracone, to długi weekend w czerwcu a później wakacje mogą dobrze się sprzedać. Taki scenariusz nie jest wcale wykluczony – trzeba więc przetrzymać najgorsze momenty i nie poddawać się zwątpieniu czy panice.
Jak wynika z badania dotyczącego wpływu koronawirusa na plany wyjazdowe Polaków, które niedawno zleciło Nocowanie.pl, większość przełożyła je do czasu, gdy epidemia zostanie opanowana. Ich zainteresowaniem cieszą się przede wszystkim mniejsze miejscowości i miasteczka na terenach nadmorskich, górskich i nad mazurskimi jeziorami, a najchętniej zatrzymają się w obiektach należących do kategorii kwatery i pokoje, domki oraz pensjonaty. Są to krzepiące informacje, które dają nadzieję na ponowne zapełnienie obiektów noclegowych.
Poznaj pełną treść raportu, zobacz: Wyniki badania: Coronavirus a plany wyjazdowe Polaków
Zobacz, co możesz zrobić już teraz, by mieć obłożenie w czasie, gdy skończy się epidemia koronawirusa. Przygotowaliśmy kilka rekomendacji dla twoich bieżących działań.
Obecna sytuacja wymaga zmiany podejścia do reklamowania swoich usług. Wiadomo, że sposób konstruowania oferty, jej opisu czy informacji o udogodnieniach pozostaje bez zmian, turyści potrzebują jednak czegoś ekstra. Postaw się na miejscu osób, które nie są pewne tego, czy ich wyjazd dojdzie do skutku, i pokaż że rozumiesz ich rozterki, np.
Nocowanie.pl także nie zostawia cię samemu sobie. Jako klient portalu możesz skorzystać z pakietu pomocy, który obejmuje m.in. przedłużenie abonamentu o czas trwania zwieszenia działalności czy zamrożenie pobierania punktów pozycjonujących. Zobacz szczegóły pakietu>>>
Można się spodziewać, że niektórzy będą dzielić życie na to „przed koronawirusem” i „po koronawirusie”, zmieniając także swoje inne nawyki. Być może i ty powinieneś przemyśleć w jakim kierunku iść, a przynajmniej przygotować się na konieczność zmiany grupy docelowej. Pomyśl, kogo mógłbyś zainteresować swoją ofertą, w ten sposób łatwiej ci będzie przygotować nowe propozycje i doprecyzować szczegóły.
W tym celu:
Jak wspominaliśmy, gdy epidemia koronawirusa minie, ludzie pomyślą o wypoczynku. Teraz masz czas na to, by popracować nad przygotowaniem go na ponowne otwarcie. Zacznij od przeprowadzenia remanentu – zobacz, czego brakuje, co należy naprawić, odświeżyć i wymienić. Skontroluj stan mebli i wyposażenia, a także wszystkich najważniejszych instalacji. Być może uda się przeprowadzić najważniejsze naprawy. Warto zabrać się także za gruntowne porządki w pokojach i odświeżanie ścian. Po wznowieniu najmu może nie być na to czasu, podobnie jak na pracę w ogrodzie, w którym goście spędzają wiele wolnych chwil.
Część przyszłych gości może pytać o to, czy twój obiekt jest zdezynfekowany i mogą wypoczywać tam bez obaw. Warto pochylić się nad tą kwestią i dowiedzieć się, co można zrobić, by turyści mogli bezpiecznie przebywać u ciebie. Należy skupić się przede wszystkim na dokładnym sprzątaniu i stosowaniu odpowiednich środków.
Co jeszcze warto wiedzieć o skutecznej dezynfekcji? Zobacz: Jak właściwie dezynfekować obiekt noclegowy?
Warto zdawać sobie sprawę, że chociaż teraz termin Świąt Wielkanocnych czy majówki można uznać za stracone, to długi weekend w czerwcu a później wakacje mogą dobrze się sprzedać. Taki scenariusz nie jest wcale wykluczony – trzeba więc przetrzymać najgorsze momenty i nie poddawać się zwątpieniu czy panice.
Jak wynika z badania dotyczącego wpływu koronawirusa na plany wyjazdowe Polaków, które niedawno zleciło Nocowanie.pl, większość przełożyła je do czasu, gdy epidemia zostanie opanowana. Ich zainteresowaniem cieszą się przede wszystkim mniejsze miejscowości i miasteczka na terenach nadmorskich, górskich i nad mazurskimi jeziorami, a najchętniej zatrzymają się w obiektach należących do kategorii kwatery i pokoje, domki oraz pensjonaty. Są to krzepiące informacje, które dają nadzieję na ponowne zapełnienie obiektów noclegowych.
Poznaj pełną treść raportu, zobacz: Wyniki badania: Coronavirus a plany wyjazdowe Polaków
Zobacz, co możesz zrobić już teraz, by mieć obłożenie w czasie, gdy skończy się epidemia koronawirusa. Przygotowaliśmy kilka rekomendacji dla twoich bieżących działań.
Zadbaj o odpowiednią formę reklamy
Obecna sytuacja wymaga zmiany podejścia do reklamowania swoich usług. Wiadomo, że sposób konstruowania oferty, jej opisu czy informacji o udogodnieniach pozostaje bez zmian, turyści potrzebują jednak czegoś ekstra. Postaw się na miejscu osób, które nie są pewne tego, czy ich wyjazd dojdzie do skutku, i pokaż że rozumiesz ich rozterki, np.
- osobom, które dokonają wcześniejszej rezerwacji zagwarantuj zwrot zaliczki,
- jeśli nie oferowałeś tego wcześniej, włącz się do systemu przedpłat online,
- przygotuj atrakcyjne oferty specjalne na bardziej odległe terminy, np. weekend czerwcowy, wakacje czy jesienne wyjazdy.
Nocowanie.pl także nie zostawia cię samemu sobie. Jako klient portalu możesz skorzystać z pakietu pomocy, który obejmuje m.in. przedłużenie abonamentu o czas trwania zwieszenia działalności czy zamrożenie pobierania punktów pozycjonujących. Zobacz szczegóły pakietu>>>
Na nowo przemyśl swoją strategię
Można się spodziewać, że niektórzy będą dzielić życie na to „przed koronawirusem” i „po koronawirusie”, zmieniając także swoje inne nawyki. Być może i ty powinieneś przemyśleć w jakim kierunku iść, a przynajmniej przygotować się na konieczność zmiany grupy docelowej. Pomyśl, kogo mógłbyś zainteresować swoją ofertą, w ten sposób łatwiej ci będzie przygotować nowe propozycje i doprecyzować szczegóły.
W tym celu:
- Pomyśl, kogo tak naprawdę chciałbyś widzieć u siebie i do niego dopasuj oferowane usługi.
- Przeanalizuj to, jakich klientów miałeś do tej pory. Czy wracali do ciebie, polecali innymi, wystawiali rekomendacje, co chwalili a może mieli sugestie dotyczące zmian? Zastanów się nad tym, niektóre uwagi mogą okazać się przydatne.
- Masz teraz czas, by skupić się na wcześniejszych działaniach konkurencji. Jeśli odnosili sukces, zastanów się, co było tego powodem.
- Przygotuj plan marketingowy swojego obiektu noclegowego.
Pomyśl, jak zwiększyć rezerwacje online
Wykorzystaj ten czas, by jeszcze lepiej zaistnieć w sieci i popracuj nad tym, aby zwiększyć liczbę rezerwacji dokonywanych online. Polacy, którzy już teraz szukają ofert na wakacje czy inne terminy, mogą chcieć jak najszybciej sfinalizować zakup, więc pozwól im to zrobić. Sprawdź, co ich do tego przekona.
- Zaoferuj turystom możliwość dokonywania rezerwacji i zapłaty za nią online.
- Zintegruj system rezerwacji ze swojej strony internetowej z mechanizmami oferowanymi przez portale turystyczne. Dzięki temu udostępnisz potencjalnym gościom przejrzyste informacje dotyczące pokoi, sam również nie pogubisz się w rezerwacjach spływających z różnych miejsc.
- Przyjrzyj się swojej stronie internetowej i zadbaj o jej optymalizację. Sprawdź, jak prezentuje się na różnych nośnikach mobilnych – komputerze, tablecie i telefonie – czy na każdym jest równie przejrzysta. Jeśli nie, warto nad tym popracować.
Przygotuj obiekt dla gości
Jak wspominaliśmy, gdy epidemia koronawirusa minie, ludzie pomyślą o wypoczynku. Teraz masz czas na to, by popracować nad przygotowaniem go na ponowne otwarcie. Zacznij od przeprowadzenia remanentu – zobacz, czego brakuje, co należy naprawić, odświeżyć i wymienić. Skontroluj stan mebli i wyposażenia, a także wszystkich najważniejszych instalacji. Być może uda się przeprowadzić najważniejsze naprawy. Warto zabrać się także za gruntowne porządki w pokojach i odświeżanie ścian. Po wznowieniu najmu może nie być na to czasu, podobnie jak na pracę w ogrodzie, w którym goście spędzają wiele wolnych chwil.
Zadbaj o dezynfekcję obiektu
Część przyszłych gości może pytać o to, czy twój obiekt jest zdezynfekowany i mogą wypoczywać tam bez obaw. Warto pochylić się nad tą kwestią i dowiedzieć się, co można zrobić, by turyści mogli bezpiecznie przebywać u ciebie. Należy skupić się przede wszystkim na dokładnym sprzątaniu i stosowaniu odpowiednich środków.
- Dokładnie wyczyść toaletę, umywalki, włączniki, klamki i wszystkie inne przedmioty, z którymi każdy ma częstą bezpośrednią styczność. Użyj do tego środków na bazie alkoholu.
- Zastosuj ozonowanie pomieszczeń – ta metoda dezynfekcji jest jeszcze skuteczniejsza i bezpieczniejsza niż stosowanie środków chemicznych.
- Wyparzaj naczynia i sztućce lub myj je w zmywarce. Również pościel i ręczniki potrzebują prania w wysokiej temperaturze, która wyeliminuje drobnoustroje.
- Regularnie wymieniaj ścierki i gąbki, którymi ty lub twoi pracownicy sprzątacie pomieszczenia. Wielokrotne używanie tych przedmiotów również przyczynia się do przenoszenia zarazków.
Co jeszcze warto wiedzieć o skutecznej dezynfekcji? Zobacz: Jak właściwie dezynfekować obiekt noclegowy?
Komentarze