5 wskazówek jak zwiększyć sprzedaż noclegów
Jak bez dużych nakładów na marketing i promocję zwiększyć sprzedaż noclegów? Wystarczy zaplanować długofalową strategię – niżej znajdziecie kilka naszych sugestii.
Zadbaj o przejrzystość oferty
Kilka lakonicznych zdań, które mają stanowić opis twojego obiektu, na pewno nie przekona turystów do tego, by kupili noclegi właśnie u ciebie. Postaraj się, by zawierał jak najwięcej szczegółów – opisz wyposażenie pokoi, dodatkowe udogodnienia (również takie przygotowane z myślą i rodzinach z dziećmi), niech turysta wie, z czego może korzystać w cenie pobytu. Osoby, które po raz pierwszy odwiedzają jakieś miejsce, zwracają uwagę na to, czy właściciel informuje o okolicy, poleca restauracje czy lokalne atrakcje warte odwiedzenia.
Przejrzysta oferta powinna zawierać nie tylko szczegółowy opis. Dla osób szukających noclegów, liczy się uzupełniony cennik oraz zaznaczenie piktogramów, dotyczących udogodnień w obiekcie. Klienci są wzrokowcami, dlatego warto zatroszczyć się o profesjonalną galerię zdjęć. Dobrej jakości fotografie, na których widać obiekt z zewnątrz, pokoje i ich wyposażenie to kolejny element, który może przesądzić o tym, że turysta kupi nocleg właśnie u ciebie.
Przejrzysta oferta obiektu noclegowego powinna zawierać:
- szczegółowy, ale nie za długi opis,
- informacje o udogodnieniach w obiekcie oraz atrakcjach okolicy,
- uzupełniony cennik,
- profesjonalne zdjęcia,
- dobrze oznaczoną na mapie lokalizację.
Zaktualizowanie oferty nie zajmie dużo czasu, a da sygnał turystom, że zależy ci na podaniu im wyczerpujących i sprawdzonych informacji.
Jeśli chcesz stworzyć świetną ofertę obiektu noclegowego, wejdź i zobacz:
8 wskazówek jak napisać dobrą ofertę obiektu noclegowego cz. 1
8 wskazówek jak napisać dobrą ofertę obiektu noclegowego cz. 2
Wprowadź płatności on-line
Turystom zależy na czasie, jeżeli nie odpowiesz na tę potrzebę, możesz stracić klientów. Wystarczy wprowadzić płatności on-line, które pozwalają na szybkie zakończenie transakcji, bez konieczności odwiedzania strony banku czy wyprawy na pocztę. Wszystkie etapy rezerwacji potwierdzane są mailowo, nie ma więc miejsca na pomyłki, a dodatkowe zabezpieczenie stanowi historia korespondencji i płatności. Proces jest zautomatyzowany, co ułatwia życie zarówno turyście, jak i właścicielowi, gdyż to system wysyła powiadomienia i pilnuje terminów płatności.
Korzystanie z płatności on-line przez właściciela obiektu noclegowego stanowi też wyróżnienie na liście wyników wyszukiwania w portalu Nocowanie.pl. Osoby, które w ten sposób poszukują noclegów, widzą boks z informacją „Bezpieczna transakcja od Nocowanie.pl”. Dla wielu jest to powód, by zainteresować się takim miejscem.
Uzupełnij kalendarz dostępności
Skorzystaj z udogodnienia, jakim jest kalendarz dostępności, dzięki któremu wszystkie rezerwacje i informacje o gościach masz w jednym miejscu. Może być on widoczny dla turystów w twojej ofercie na Nocowanie.pl, w zakładce „Dostępność”. Dzięki temu od razu widzą, które terminy masz wolne, czy i kiedy oferujesz noclegi z rabatem itp.
W jaki sposób pomoże ci to zwiększyć sprzedaż noclegów? Jasna informacja o datach, które nie są zajęte, przyciągnie osoby zainteresowane pobytem. Skróci się też proces kontaktu z potencjalnym klientem, gdyż nie zaczniesz go od odpowiedzi na pytanie, czy wybrany przez niego termin jest wolny, zamiast tego zaczniecie ustalać kwestie związane z pobytem lub turysta od razu dokona wpłaty za rezerwację.
Wybierz dobry moment na pozycjonowanie oferty
Aby szybko sprzedać noclegi na konkretne daty, nie czekaj na ostatnią chwilę – promuj się wcześniej. W zaplanowaniu strategii pomoże ci zakładka „Trendy w mieście”, w której znajdują się statystyki, pokazujące zainteresowanie turystów twoją miejscowością. Dowiesz się stamtąd, jakie terminy pobytu są najpopularniejsze i kiedy należy zająć się pozycjonowaniem oferty na liście wyników wyszukiwania.
Dowiedz się więcej o promowaniu konkretnych dat, wejdź: Kalendarz promocji w turystyce - kiedy reklamować noclegi?
Nie musimy cię przekonywać, że najwięcej zapytań otrzymują obiekty z pierwszej strony. Aby się tam znaleźć, radzimy skorzystać z punktów pozycjonujących. Dlaczego warto?
- Z tej formy pozycjonowania korzystasz w dogodnym dla siebie momencie.
- To sposób, by szybko trafić na pierwszą stronę wyników wyszukiwania i wyprzedzić konkurencję.
- Więcej osób odwiedzi twoją ofertę i dokona rezerwacji.
- Szybko zapewnisz sobie duże obłożenie.
Zachęć obniżkami i rabatami
Nic tak nie kusi, jak perspektywa kupienia pełnowartościowej usługi za niższą cenę. Obniżki warto wprowadzać w sezonie niskim, gdy mniej ludzi planuje wyjazdy. Można również przygotować pakiety skierowane do stałych gości – to najprostszy sposób, by przypomnieć o sobie i zachęcić ofertą posezonową.
fot. TeroVesalainen / Pixabay.com CC0
Komentarze