5 wskazówek jak zwiększyć sprzedaż noclegów

5 wskazówek jak zwiększyć sprzedaż noclegów

Jak bez dużych nakładów na marketing i promocję zwiększyć sprzedaż noclegów? Wystarczy zaplanować długofalową strategię – niżej znajdziecie kilka naszych sugestii.

Zadbaj o przejrzystość oferty


Kilka lakonicznych zdań, które mają stanowić opis twojego obiektu, na pewno nie przekona turystów do tego, by kupili noclegi właśnie u ciebie. Postaraj się, by zawierał jak najwięcej szczegółów – opisz wyposażenie pokoi, dodatkowe udogodnienia (również takie przygotowane z myślą i rodzinach z dziećmi), niech turysta wie, z czego może korzystać w cenie pobytu. Osoby, które po raz pierwszy odwiedzają jakieś miejsce, zwracają uwagę na to, czy właściciel informuje o okolicy, poleca restauracje czy lokalne atrakcje warte odwiedzenia.

Przejrzysta oferta powinna zawierać nie tylko szczegółowy opis. Dla osób szukających noclegów, liczy się uzupełniony cennik oraz zaznaczenie piktogramów, dotyczących udogodnień w obiekcie. Klienci są wzrokowcami, dlatego warto zatroszczyć się o profesjonalną galerię zdjęć. Dobrej jakości fotografie, na których widać obiekt z zewnątrz, pokoje i ich wyposażenie to kolejny element, który może przesądzić o tym, że turysta kupi nocleg właśnie u ciebie.

Przejrzysta oferta obiektu noclegowego powinna zawierać:

  • szczegółowy, ale nie za długi opis,
  • informacje o udogodnieniach w obiekcie oraz atrakcjach okolicy,
  • uzupełniony cennik,
  • profesjonalne zdjęcia,
  • dobrze oznaczoną na mapie lokalizację.


Zaktualizowanie oferty nie zajmie dużo czasu, a da sygnał turystom, że zależy ci na podaniu im wyczerpujących i sprawdzonych informacji.

 

Jeśli chcesz stworzyć świetną ofertę obiektu noclegowego, wejdź i zobacz:

8 wskazówek jak napisać dobrą ofertę obiektu noclegowego cz. 1

8 wskazówek jak napisać dobrą ofertę obiektu noclegowego cz. 2

 

Wprowadź płatności on-line


Turystom zależy na czasie, jeżeli nie odpowiesz na tę potrzebę, możesz stracić klientów. Wystarczy wprowadzić płatności on-line, które pozwalają na szybkie zakończenie transakcji, bez konieczności odwiedzania strony banku czy wyprawy na pocztę. Wszystkie etapy rezerwacji potwierdzane są mailowo, nie ma więc miejsca na pomyłki, a dodatkowe zabezpieczenie stanowi historia korespondencji i płatności. Proces jest zautomatyzowany, co ułatwia życie zarówno turyście, jak i właścicielowi, gdyż to system wysyła powiadomienia i pilnuje terminów płatności.

Korzystanie z płatności on-line przez właściciela obiektu noclegowego stanowi też wyróżnienie na liście wyników wyszukiwania w portalu Nocowanie.pl. Osoby, które w ten sposób poszukują noclegów, widzą boks z informacją „Bezpieczna transakcja od Nocowanie.pl”. Dla wielu jest to powód, by zainteresować się takim miejscem.

 

Uzupełnij kalendarz dostępności


Skorzystaj z udogodnienia, jakim jest kalendarz dostępności, dzięki któremu wszystkie rezerwacje i informacje o gościach masz w jednym miejscu. Może być on widoczny dla turystów w twojej ofercie na Nocowanie.pl, w zakładce „Dostępność”. Dzięki temu od razu widzą, które terminy masz wolne, czy i kiedy oferujesz noclegi z rabatem itp.

W jaki sposób pomoże ci to zwiększyć sprzedaż noclegów? Jasna informacja o datach, które nie są zajęte, przyciągnie osoby zainteresowane pobytem. Skróci się też proces kontaktu z potencjalnym klientem, gdyż nie zaczniesz go od odpowiedzi na pytanie, czy wybrany przez niego termin jest wolny, zamiast tego zaczniecie ustalać kwestie związane z pobytem lub turysta od razu dokona wpłaty za rezerwację.

 

Wybierz dobry moment na pozycjonowanie oferty


Aby szybko sprzedać noclegi na konkretne daty, nie czekaj na ostatnią chwilę – promuj się wcześniej. W zaplanowaniu strategii pomoże ci zakładka „Trendy w mieście”, w której znajdują się statystyki, pokazujące zainteresowanie turystów twoją miejscowością. Dowiesz się stamtąd, jakie terminy pobytu są najpopularniejsze i kiedy należy zająć się pozycjonowaniem oferty na liście wyników wyszukiwania.

 

Dowiedz się więcej o promowaniu konkretnych dat, wejdź: Kalendarz promocji w turystyce - kiedy reklamować noclegi?

Nie musimy cię przekonywać, że najwięcej zapytań otrzymują obiekty z pierwszej strony. Aby się tam znaleźć, radzimy skorzystać z punktów pozycjonujących. Dlaczego warto?

  • Z tej formy pozycjonowania korzystasz w dogodnym dla siebie momencie.
  • To sposób, by szybko trafić na pierwszą stronę wyników wyszukiwania i wyprzedzić konkurencję.
  • Więcej osób odwiedzi twoją ofertę i dokona rezerwacji.
  • Szybko zapewnisz sobie duże obłożenie.

 

Zachęć obniżkami i rabatami


Nic tak nie kusi, jak perspektywa kupienia pełnowartościowej usługi za niższą cenę. Obniżki warto wprowadzać w sezonie niskim, gdy mniej ludzi planuje wyjazdy. Można również przygotować pakiety skierowane do stałych gości – to najprostszy sposób, by przypomnieć o sobie i zachęcić ofertą posezonową.

 

fot. TeroVesalainen / Pixabay.com CC0



Następny artykuł Międzynarodowe Prezentacje...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!