6 pomysłów, dzięki którym gość ponownie odwiedzi twój obiekt noclegowy
Zadanie właściciela obiektu noclegowego to nie tylko jak najlepsze ugoszczenie turystów i stworzenie im odpowiednich warunków wypoczynku. To także budowanie długotrwałej relacji, dzięki której goście zechcą powrócić w konkretne miejsce. Istnieje kilka sprawdzonych sposobów, by zachęcić ich do ponownego przyjazdu.
Korzystanie z portali noclegowych to świetny sposób na zainteresowanie swoją ofertą nowych turystów. Warto jednak pamiętać o osobach, które już korzystały z twojej gościny. Zadowolony klient to jedna z najlepszych wizytówek biznesu. Taka osoba poleci twój obiekt znajomym, a dzięki temu, że zna już ofertę, koszt pozyskania kolejnej rezerwacji jest niższy niż przekonanie do tego zupełnie nowego potencjalnego gościa.
Co zrobić by twoja obecność w internecie przekładała się na sukcesy w bisnesie? Wejdź i zobacz: Poznaj zachowania konsumenckie turystów w sieci
Jak przekonać turystę do powrotu? Istnieje kilka sprawdzonych sposobów, z powodzeniem wykorzystywanych zarówno przez duże hotele, jak i mniejsze obiekty noclegowe.
Komunikacja – już od pierwszego zapytania
Dobre wrażenie trzeba wywrzeć już podczas pierwszego kontaktu. Zazwyczaj jest nim otrzymanie od turysty zapytania, który wysyła przez formularz portalu noclegowego. Nie zwlekaj z odpowiedzią i odpisuj nawet wtedy, gdy nie masz wolnych miejsc, by zaprosić go w innym terminie. Nie zaczynaj od żądania wpłacenia zaliczki, najpierw ustal z gościem wszystkie szczegóły jego pobytu. Bądź szczery i nie obiecuj więcej niż możesz zagwarantować, dzięki temu obie strony unikną rozczarowań, które mogą rzutować na cały wypoczynek, a co najważniejsze, także na wasze relacje.
Skuteczna komunikacja wcale nie jest łatwa, poznaj jej zasady. Zobacz: Jak skutecznie komunikować się z turystą
Obsługa klienta na najwyższym poziomie
Należy dbać o wysoką jakość obsługi, gdyż to właśnie dzięki niej turysta dobrze wspomina swój pobyt. Dlatego wywiązuj się z wcześniejszych ustaleń – jeśli zaoferowałeś odbiór ze stacji, nie zapomnij tam pojechać, w przypadku, gdy obiecałeś pokój z widokiem na ogród, postaraj się, by właśnie taki otrzymał. Koniecznie oprowadź swoich nowych gości po obiekcie, wskaż miejsca i rzeczy, z których mogą korzystać, opowiedz o atrakcjach w okolicy. Na tym nie powinny kończyć się kontakty z gośćmi – upewnij się później, czy wszystko im odpowiada, dopytaj, czy czegoś nie potrzebują, powiedz również, jak szybko można się z tobą skontaktować. Pamiętaj, aby zachowywać się profesjonalnie i nie dawać ponosić się emocjom.
Drobny prezent – małe gesty mają znaczenie
Każdy lubi otrzymywać prezenty, więc twoi goście na pewno ucieszą się z czekającej na nich niespodzianki. W tym przypadku bardziej liczy się gest niż cena, dlatego może on mieć charakter symboliczny. Co świetnie się sprawdzi w roli powitalnego upominku? Jeśli brakuje ci pomysłów, postaw na klasykę, jak na przykład umieszczona na poduszce ładnie opakowana pralinka. Może to być również mała próbka lokalnych produktów albo własnoręcznie przygotowane domowe przetwory lub ciasto. Jeżeli dodasz do tego odręcznie napisany bilecik z życzeniami udanego pobytu, możesz być pewny, że wywarłeś dobre wrażenie.
Daj coś ekstra
Turyści pozytywnie reagują na wszelkie dodatki „ekstra”, dlatego warto uatrakcyjnić nimi również swoją ofertę. Co sprawdza się najlepiej? Nad morzem z pewnością dobrym pomysłem jest udostępnianie podstawowego sprzętu plażowego, goście ucieszą się również z możliwości korzystania z rowerów oraz ładnie zaaranżowanego ogrodu. Jeśli swoją ofertę kierujesz do rodzin z dziećmi, stwórz przyjazne miejsce dla najmłodszych, takie jak plac zabaw i bawialnia. Rodzice na pewno docenią, jeżeli zaoferujesz łóżeczko turystyczne, krzesełko do karmienia lub inne potrzebne sprzęty.
Wprowadź program lojalnościowy
Wiele obiektów coraz częściej sięga po takie narzędzia, jak program lojalnościowy. Marketingowcy uważają, że z tej formy promocji warto korzystać ze względu na niskie koszty oraz oraz duże korzyści. Program lojalnościowy zachęca do korzystania z usług i pomaga budować więź z klientem. Wynagradza każdą wizytę, budząc przy tym apetyt na więcej. Uczestnicy takich programów mogą liczyć na atrakcyjne rabaty i profity, które nie są dostępne dla „zwykłych” gości.
Nie pozwól o sobie zapomnieć
W dobrym tonie jest osobiste pożegnanie się z gościem i podziękowanie za pobyt. Ale to nie powinno kończyć relacji z turystą. Dobre wrażenie można budować także po jego wyjeździe, taki kontakt wpływa na jego późniejszą lojalność i może spowodować, że odwiedzi twój obiekt także następnym razem. Odczekaj więc kilka dni, skontaktuj się z gościem i zapytaj o wrażenia z pobytu. Przesyłaj co jakiś czas informacje o nowościach w ofercie a także życzenia z okazji świąt. Pamiętaj jednak, by wiadomości nie było zbyt wiele – twoim celem jest przypomnienie o swoim obiekcie, nie zniechęcenie do siebie turysty.
fot. davidlee770924 (Pixabay.com CC0)
Komentarze