6 propozycji jak wykorzystać czas kwarantanny na ulepszenie oferty noclegowej

6 propozycji jak wykorzystać czas kwarantanny na ulepszenie oferty noclegowej

Obecna sytuacja spowodowała przejściowy zastój w branży turystycznej. Wykorzystaj ten czas, by popracować na wyglądem oferty obiektu noclegowego, jesteśmy bowiem pewni, że gdy koronawirus zostanie opanowany, Polacy znowu zaczną podróżować. Swoją ofertę w portalu możesz ulepszyć bez wychodzenia z domu – zobacz, na co zwrócić uwagę.

Portal Nocowanie.pl zlecił przeprowadzenie badań dotyczących wpływu koronawirusa na plany wyjazdowe Polaków. Wyniki są dość optymistyczne – większość nie rezygnuje bowiem z wypoczynku, tylko przekłada go na inny termin. Przygotuj więc ofertę noclegową dla tych osób, które będą szukać dla siebie idealnego miejsca na urlop!
Przygotowaliśmy kilka sugestii dotyczących tego, na co warto zwrócić uwagę.

Zainwestuj w reklamę – to nie jest zabronione


Wprowadzenie zakazu działalności związanej z prowadzeniem obiektów noclegowych stawia całą branżę w trudnej sytuacji. Warto jednak pamiętać, że ona minie, dlatego całkowita rezygnacja z promowania obiektu nie jest dobrym rozwiązaniem. Rozporządzenie nie obejmuje zakazu reklamowania usług twojego obiektu noclegowego – nie możesz jedynie zachęcać turystów do naruszania obowiązujących zakazów. Portal Nocowanie.pl przygotował pakiet pomocy dla klientów, dzięki któremu nadal będą mogli skutecznie promować swoje obiekty noclegowe.

Zaproponuj turystom przyjazd do twojego obiektu, gdy zakaz zostanie zniesiony! Jak ich do tego zachęcić?

  • Stwórz bezpieczne warunki płatności (system przedpłat online).

  • Pozwól na rezygnację z rezerwacji bez konieczności ponoszenia kosztów.

Te proste zasady pozwolą ci zapełnić bardziej odległe terminy w kalendarzu. Na pewno zastanawiasz się, co z tymi już zarezerwowanymi? Jak nie stracić gości, którzy mieli przyjechać wiosną lub latem? Nie możemy zapewnić cię, że nikt nie zrezygnuje z przyjazdu, radzimy natomiast, byś zachęcił turystę do tego, by spokojnie zaczekał na rozwój sytuacji.

  • Zapewnij, że w przypadku późniejszej rezygnacji nadal będzie mógł ubiegać się o zwrot pełnej zaliczki.

  • Zaproponuj też przeniesienie rezerwacji na inny termin, co pozwoli ci zachować zaliczę i nie stracić gościa.

Popracuj nad treścią oferty


Treść oferty to jeden z najważniejszych elementów, na jakie zwracają uwagę turyści. Pamiętaj, że większość z nich z twoim obiektem styka się poprzez portal noclegowy, dlatego powinieneś zadbać o to, by wyróżnić się na tle innych zamieszczonych tam ofert. Ceniona jest kompleksowa wiedza oraz informacje o atrakcjach turystycznych, jakie znajdują się w twojej okolicy. Opisz swój obiekt, pokaż również, że znasz swój region i wiesz, dlaczego warto go odwiedzić.

Podczas przygotowywania nowej treści oferty kieruj się następującymi zasadami:

  • Skup się na konkretach, gdyż długie i kwieciste wypowiedzi nudzą odbiorcę. Informacje przekazuj prostym językiem, dzięki temu każdy zrozumie, co masz na myśli.

  • Przygotuj unikalną treść, której nie zamieścisz w żadnym innym miejscu. Jest to szczególnie dobrze widziane przez wyszukiwarkę Google, która „lubi” gdy w jej zasobach pojawiają się oryginalne materiały. Pomoże to w lepszym pozycjonowaniu twojej oferty, a w dalszej perspektywie w dotarciu do większej liczby potencjalnych gości.

  • Poinformuj nie tylko o swojej ofercie, ale również o atrakcjach w najbliższej okolicy. Nie wszyscy muszą je znać, a umieszczenie takiej wzmianki w opisie na pewno poprawi jego atrakcyjność.

  • Kompozycja tekstu jest tak samo ważna jak treść. Postaraj się, by twój opis dobrze się czytało – wyrównaj treść do lewego marginesu, podziel go na fragmenty, stosuj wypunktowania i wyróżnienia. Pamiętaj jednak, by nie szaleć z kolorami, gdyż w ten sposób wprowadzisz chaos i utrudnisz czytelnikowi odbiór.

W przygotowaniu unikalnych treści pomoże ci również technika storytellingu. Dowiedz się na czym polega, zobacz: Moc opowieści. Jak wykorzystać storytelling w nowoczesnej turystyce?

Uzupełnij szczegółowe informacje


Z punktu widzenia turysty bardzo ważne są drobne informacje, dotyczące odległości od centrum, plaży czy oferowanych udogodnień. W portalu osoby poszukujące noclegów mają możliwość filtrowania wyników wyszukiwania zgodnie ze swoimi preferencjami na podstawie dostępnych piktogramów. Jeśli nie uzupełnisz ich w ofercie, zostanie ona pominięta – pamiętaj, że nie wszyscy mają czas na przeglądanie całej listy obiektów noclegowych i wolą od razu zawęzić kryteria wyboru.

Dlatego jeśli w swoim obiekcie masz, np. parking, łazienkę, telewizję, internet, kuchnię czy oferujesz wyżywienie, koniecznie zaznacz odpowiednie piktogramy, nie traktuj tego jak oczywistość. Z naszego doświadczenia wynika, że to podstawowe udogodnienia, które są najczęściej wybierane przez turystów szukających noclegów. Nie trać więc szansy na zyskanie nowych gości.

W ofercie obiektu noclegowego warto uzupełnić:

  • piktogramy, czyli obrazkowe informacje o oferowanych udogodnieniach – większość turystów sprawdza je jeszcze przed przeczytaniem opisu obiektu;

  • lokalizację na mapie;

  • odległości od centrum, plaży i wybranych atrakcji, np. jeziora;

  • sekcję „Ważne informacje”, w której można określić godziny zameldowania, wymeldowania, rodzaje płatności czy wymaganą przedpłatę.

Uzupełnij cennik swojego obiektu


Cena usługi to jedna z najważniejszych informacji jakiej oczekują od ciebie turyści, dlatego powinna znaleźć się również w twojej ofercie widocznej w portalu. Uzupełnienie cennika przyniesie korzyści nie tylko osobom szukającym noclegów, ale również tobie. Dzięki temu będziesz na przykład widoczny na liście wyników wyszukiwania w portalu po zastosowaniu opcji filtrowania po zakresie cen.

Poza tym fakt, że nie podasz cen noclegów, nie skłoni turysty do zaczerpnięcia tej wiedzy „u źródła”, a jeśli już wykona telefon, możesz nie odebrać. Poza tym wielokrotne odpowiadanie na to samo pytanie bywa nużące i frustrujące, dlatego oszczędź czas zarówno sobie, jak i innym, uzupełniając cennik. Skontaktują się z tobą osoby, które są naprawdę zainteresowane ofertą i zdają sobie sprawę z jakimi kosztami wiąże się pobyt.

Dobrze uzupełniony cennik powinien zawierać:

  • informacje o minimalnej cenie za nocleg,

  • oferowane przez ciebie usługi noclegowe,

  • określenie weekendu, ponieważ nie dla wszystkich oznacza to te same dni, warto więc oznaczyć to u siebie,

  • informacje o rabatach i podwyżkach gdyż w portalu Nocowanie.pl masz możliwość ustawienia podwyżek cen, w przypadku krótkiego pobytu,

  • określenie terminów niedostępnych.

Stwórz profil właściciela


Czy wiesz, że w portalu Nocowanie.pl masz możliwość stworzenia profilu właściciela? To świetny sposób na to, by turysta poznał cię jeszcze przed przyjazdem. Przestajesz być wtedy anonimową osobą, stajesz się gospodarzem, do którego jedzie się w gościnę. To również szansa na zwiększenie oglądalności oferty, a przede wszystkim potwierdzenie swojej wiarygodności. Wykorzystaj tę możliwość!

Co warto uzupełnić w ramach profilu właściciela:

  • wprowadź imię i nazwisko,

  • dodaj zdjęcie,

  • napisz kilka słów o sobie, zaproś gości do swojego obiektu.

Aby uzupełnić profil właściciela, zaloguj się do swojej oferty w portalu, a następnie kliknij ikonę, która jest widoczna w polu awatara nad nazwą twojego obiektu.

Przygotuj oferty specjalne


Turyści zawsze chętnie szukają okazji, dlatego warto przygotować coś specjalnego! Pomyśl o konkretnych terminach, np. weekendzie w czerwcu, wakacjach lub Świętach Bożego Narodzenia oraz określ grupę, do której kierujesz swoją ofertę specjalną. Pomoże ci to w określeniu oferowanych atrakcji oraz sposobu przygotowania twojego obiektu na przyjęcie gości.

Pamiętaj, że nie da się stworzyć uniwersalnej oferty specjalnej skierowanej do wszystkich turystów, każdy ma bowiem inne potrzeby oraz oczekiwania, jednak każda powinna zawierać konkretne elementy, jak:

  • informacja o liczbie dni i nocy, jakie obejmuje pakiet,

  • pokój, w jakim możliwe jest zakwaterowanie w ramach oferty,

  • informacja o wyżywieniu,

  • cena za cały pakiet,

  • atrakcje wliczone w cenę pobytu,

  • informacje o atrakcjach, które są dodatkowo płatne.

Informacja o pakietach specjalnych specjalnych jest widoczna zarówno przy twojej ofercie w portalu, jak też na stronie stworzonej dla turystów, poszukujących inspiracji wyjazdowych. Daje ci to możliwość dodatkowej widoczności bez ponoszenia kosztów!

Następny artykuł Pogoda w maju 2020 w górach

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!