6 rad dla nowego managera obiektu noclegowego

6 rad dla nowego managera obiektu noclegowego

Posada managera obiektu noclegowego stawia przed obejmującą ją osobą wiele wyzwań i wymagań. Jeśli dopiero zaczynasz karierę na tym stanowisku, możesz czuć się zagubiony czy stremowany. Na samym początku warto wykonać kilka czynności, które sprawią, że pewniej staniesz na nogach i przełamiesz pierwsze lody.

Co zrobić, by pierwsze kroki na stanowisku managera obiektu noclegowego stawiać pewnie? Jeśli to twoja pierwsza praca w tym charakterze, na pewno nie ustrzeżesz się potknięć, ale jeżeli zastosujesz się do poniższych wskazówek, twoje działania powinny od razu wkroczyć na właściwe tory.

Przede wszystkim powinieneś uświadomić sobie, że twoje zadanie nie polega na rządzeniu, a zarządzaniu. Mając w głowie to stwierdzenie, bez większych problemów wdrożysz się w swoją rolę.
Jakimi cechami powinien wyróżniać się manager obiektu noclegowego? Zobacz: Skuteczny manager obiektu noclegowego

Dowiedz się jak najwięcej o obiekcie noclegowym


Gdy obejmujesz stanowisko managera obiektu noclegowego, dowiedz się o nim jak najwięcej. W przypadku gdy awansowałeś, powinieneś znać mocne i słabe strony dotychczasowego miejsca pracy. Co zrobić, gdy zostałeś zrekrutowany? Sposobów na poznanie obiektu noclegowego jest kilka:

  • Przeczytanie opinii w internecie – turyści chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami z pobytu, zwracają też uwagę na uchybienia i niedociągnięcia. Warto wsłuchiwać się w ich głos, gdyż jest to jeden z lepszych sposobów na wprowadzenie usprawnień.

  • Rozmowa z gośćmi hotelu – warto osobiście zapytać o wrażenia z pobytu osoby, które właśnie się wymeldowują. Jeśli myślisz, że będą się wzbraniać przed przedstawieniem opinii, poproś o wypełnienie ankiety.

  • Zaproszenie tajemniczego klienta – to także jeden ze sposobów na poznanie tego, jak naprawdę działa obiekt noclegowy. Pracownicy zachowują się naturalnie, nie starając się na siłę zrobić dobrego wrażenia.

Poza tym warto również sprawdzić, jak wyglądają procedury obiektu oraz system wewnętrznej komunikacji. Obejmowanie nowego stanowiska to dobry moment na wprowadzenie nowości i usprawnień, gdy jest to konieczne.

Daj poznać się podwładnym


Zawsze czujemy obawę przed nieznanym, dlatego jako nowy manager obiektu noclegowego, nie unikaj podwładnych. Nie zamykaj się w gabinecie, zamiast tego zbierz swój zespół i po prostu się przedstaw. Oczywiście nie myślimy o opowiadaniu historii swojego życia – ludzi interesuje, co zmieni się w sposobie zarządzania i co to dla nich oznacza. Poza tym na pewno dobrze ci się przyjrzą, skup się więc na tym, by odpowiednio się zaprezentować. Postaraj się okazać entuzjazm i pasję, inspiruj a także zwracaj większą uwagę na swoich podwładnych.

Jedną z ważnych kwestii jest określenie twoich zasad pracy, poinformowanie o zamierzeniach na przyszłość oraz oczekiwaniach wobec zespołu. Zbuduje to zaufanie i na pewno uspokoi osoby, które są zatrudnione w zarządzanym przez ciebie obiekcie noclegowym.

Poznaj swój zespół


Aby dobrze zarządzać obiektem noclegowym powinieneś poznać zespół, jaki z tobą pracuje. Pozwoli to określić jego potencjał oraz ewentualnie pomoże zaplanować rekrutację potrzebnych pracowników.

  • Dowiedz się, jaki zakres obowiązków mają poszczególni pracownicy.

  • W zależności od wielkości zespołu, zaproś na rozmowę, podczas której poprosisz o przedstawienie problemów, z jakimi się spotykają.

  • Słuchaj rad i podpowiedzi dotyczących sposobów usprawnienia pracy na poszczególnych stanowiskach.

Dzięki temu poznasz potencjał pracowników i wyłapiesz ich potrzeby. Być może uda ci się odkryć osoby, stanowiące wsparcie, którym będziesz mógł delegować zadania. Pamiętaj, sam nie osiągniesz sukcesu, potrzebujesz do tego ludzi i pracy zespołowej.

Przygotuj plan rozwoju obiektu


Plan rozwoju obiektu jest wręcz niezbędny! Ustalenie celów i strategii na najbliższe miesiące wyznaczy kierunek rozwoju obiektu. Nadrzędną kwestią jest zwiększenie sprzedaży, ale prowadzi do tego dłuższa droga. Trzeba na przykład stworzyć harmonogram promocji popularnych terminów, by zapewnić obiektowi wysokie obłożenie. Należy także określić czas realizacji i potrzebny budżet.

Do tego warto zaplanować inne działania, które pomogą w sprzedaniu noclegów w obiekcie. Zastanów się chociażby nad tym, czy nie trzeba odświeżyć pokoi, uzupełnić elementów wyposażenia czy chociażby zaktualizować fotografie w portalach noclegowych oraz na stronie internetowej.
Dowiedz się więcej o tym, jak przygotować dobry plan rozwoju obiektu noclegowego, wejdź: Jak napisać plan marketingowy dla obiektu noclegowego?

Zbuduj zgraną ekipę


Poznanie potrzeb i sugestii pracowników to jedno, sprawny manager stara się, by jego podwładnym dobrze się ze sobą współpracowało. Przede wszystkim powinien tak dobierać ludzi i delegować zadania, by uzupełniali się zarówno pod względem cech charakteru, jak też kompetencji. Co jeszcze można zrobić, aby zbudować zgraną ekipę?

  • Postaraj się zbudować przyjazną atmosferę i staraj się być empatycznym wobec swojego zespołu.

  • Określ, jakie są możliwości dalszego rozwoju pracowników.

  • Organizuj wspólne wyjścia oraz imprezy integracyjne dla załogi.

  • Organizuj zebrania zespołu, podczas którego wysłuchasz uwag, sugestii i pomysłów dotyczących pracy.

Nie rezygnuj z rozwoju osobistego


Jeśli od pracowników wymagasz, by się rozwijali, nie zaniedbuj siebie. W branży turystycznej co chwilę pojawiają się nowości, z którymi musisz być na bieżąco. Udział w targach i imprezach branżowych to jeden z twoich obowiązków, ale pomyśl też o zapisaniu się na konferencję lub kurs. Stań się specjalistą w swojej dziedzinie, a nowo nabytą wiedzę przekazuj dalej.
fot. Free-Photos / Pixabay.com CC0


Następny artykuł Pogoda na kwiecień 2020

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!