6 rzeczy, o których musisz pamiętać przed rozpoczęciem sezonu turystycznego

6 rzeczy, o których musisz pamiętać przed rozpoczęciem sezonu turystycznego

Przyszła wiosna, a wraz z nią nowe plany i pomysły związane z rozpoczęciem sezonu turystycznego. Aby okazał się on udany dla Ciebie, jak i Twoich turystów, powinieneś pamiętać o wszystkim, co umożliwi swobodne przygotowanie się i rozpoczęcie przyjmowania Twoich gości. W naszym poradniku przygotowaliśmy 6 pomysłów, które przypomną Ci najważniejsze kwestie.

Początek sezonu turystycznego zbliża się wielkimi krokami. Większość turystów rozpoczęło już poszukiwania wymarzonych noclegów – na okres wakacyjny i późniejsze miesiące. Każdy chce być perfekcyjny, bo jak wiadomo prowadzenie biznesu turystycznego to nieustanne dbanie o każdy szczegół. Wymaga pracy, wkładu finansowego, licznych poświęceń – wszystko po to, by Twoi goście wypoczęli u Ciebie jak najlepiej i by nie czuli się nigdy pozostawieni samym sobie. O czym musisz pamiętać? Spieszymy z pomocą!

 

Odśwież swoją ofertę

 

Początek nowego sezonu niesie ze sobą zmiany bezpośrednio związane z Twoją ofertą noclegową. Nowe udogodnienia, nowe ceny, zmieniony wystrój obiektu – to tylko niektóre przykłady zmian, jakie przed rozpoczęciem nowego sezonu są wprowadzane przez obiekty noclegowe.

 

Warto jest w tej sytuacji poinformować turystów o zaistniałym stanie rzeczy i wprowadzić zmiany na Twojej stronie internetowej oraz w ofercie noclegowej, znajdującej się w portalach turystycznych.

 

Aktualizacje obejmują:

- treść oferty

- modyfikacja cen

- zmiana zdjęć – w przypadku, gdy np. Twój obiekt przeszedł gruntowny remont lub zmienił się jego wystrój

- dane kontaktowe, jeśli te uległy zmianie

- informacje o udogodnieniach, jeśli w przeciągu ostatniego roku coś się u Ciebie w tej kwestii zmieniło

 

Bieżąca aktualizacja Twojej oferty pozwoli zapobiec licznym nieporozumieniom i zaskoczeniom. Bardzo często zdarza się, że cena podana na stronie internetowej jest zupełnie inna niż podczas ustaleń związanych z rezerwacją. Powinieneś o tym pamiętać, szczególnie jeśli chcesz być rzetelny wobec swoich potencjalnych gości.

 

Przygotowanie oferty noclegowej wymaga i czasu i pracy. Sprawdź koniecznie: 7 wskazówek jak przygotować i zaprezentować ofertę noclegową

 

Zadbaj o odpowiednie wyposażenie obiektu

 

Komfort wypoczynku to podstawa udanego biznesu w branży turystycznej. Jeśli zależy Ci na samych pozytywnych opiniach ze strony swoich gości, to powinieneś pamiętać o tym, że to tylko i wyłącznie od Ciebie zależy, czy ich pobyt będzie udany. Ważną kwestią w tej sytuacji jest odpowiednie wyposażenie obiektu.

 

Jeśli posiadasz stare, wysłużone meble, to najwyższy czas to zmienić. Sprężyny wystające z materaców, deska „wbijająca” się w plecy raczej nie zagwarantują spokojnego snu Twoim gościom. Podobnie wygląda sytuacja z pozostałymi elementami wyposażenia Twojego obiektu. Najważniejsze jest bezpieczeństwo i udany wypoczynek turystów, dlatego niektóre z tych rzeczy wymagają odpowiedniego wkładu finansowego przed rozpoczęciem sezonu.

 

Na co warto zwrócić uwagę?

- stan mebli w każdym dostępnym pokoju

- stan hydrauliki, elektryki i sprzętu dostępnego na wyposażeniu obiektu

- stan pościeli i ręczników

- odpowiednie zaopatrzenie w środki czystości

- czystość obiektu – bardzo często konieczne jest odgrzybianie niektórych pomieszczeń lub malowanie

- warto również sprawdzić miejsca zabaw dla dzieci – ich bezpieczeństwo jest najważniejsze

 

Przedsezonowa reklama

 

Z pewnością zastanawiasz się często, co zrobić, by w następnym roku było jeszcze lepiej i by większa ilość turystów odwiedziła Twój obiekt. Z pomocą może tu przyjść reklama, o którą powinno się zadbać odpowiednio wcześniej. Warto podkreślić, że poszukiwanie miejsc noclegowych przez turystów na sezon, rozpoczyna się tak naprawdę już na przełomie grudnia i stycznia.

 

By podnieść efektywność działań marketingowych, warto jest w tym przypadku:

- przypomnieć się turystom, którzy często odwiedzają Twój obiekt – odpowiednia cena, czy specjalna promocja z pewnością zachęci ich do powrotu w miejsce, w którym miło spędzili czas

- zadbać o reklamą w mediach społecznościowych – fanpage na Facebooku czy profil na Instagramie to coraz częstsze narzędzia, z których korzystają właściciele obiektów noclegowych

- skorzystać z oferty noclegowej portalu Nocowanie.pl – odpowiednia widoczność Twojego obiektu, pozycjonowanie, miliony zadowolonych turystów to z pewnością zachęta do skorzystania z naszej oferty

- wysłać wiadomości, zachęcające do skorzystania z oferty do turystów, którzy w poprzednich latach byli zainteresowani ofertą Twojego obiektu – informacja o wolnych pokojach w bieżącym roku powinna zachęcić ich do ponownej próby kontaktu w celu rezerwacji noclegu

 

Zadbaj o odpowiedni kontakt z klientem

 

Nie od dziś wiadomo, że turyści wybierając miejsce na wakacje, zazwyczaj rozważają kilka propozycji. W takich sytuacjach warto jest odpowiadać szybko na ich zapytania i być pod telefonem, gdy kontaktują się w celu ustalenia warunków pobytu. Jeżeli nie masz czasu na udzielanie odpowiedzi, warto jest ustawić autoodpowiedź, która da im jasny sygnał, że otrzymałeś wiadomość i w przeciągu określonego czasu udzielisz im bardziej szczegółowych informacji.

 

Podobnie sytuacja wygląda z połączeniami telefonicznymi. Jeśli nie odebrałeś połączenia, bo akurat prowadzisz samochód lub siedzisz za kółkiem, to postaraj się jak najszybciej oddzwonić na nieodebrane połączenia. Świadczy to przede wszystkim o Twoim profesjonalizmie i o tym, że jesteś otwarty na każdą grupę turystów. W takich sytuacjach doskonale sprawdzi się również informacja o godzinach, w których turyści mogą się z Tobą kontaktować. Takie informacje najlepiej jest umieścić na stronie www lub w treści oferty noclegowej w portalu turystycznym.

 

Pamiętaj, że im dłużej zwlekasz z odpowiedzią, tym większe prawdopodobieństwo, że gość wybierze inną ofertę.

 

Potwierdzaj rezerwacje dokonane przez turystów

 

Coraz częściej turyści dokonują rezerwacji za pośrednictwem internetu, jednak w dalszym ciągu zdarzają się i tacy, którzy wolą tradycyjne metody rezerwacji telefonicznych. W takich przypadkach, by mieć pewność, że faktycznie zarezerwowali nocleg, powinieneś wysyłać im powiadomienia, że rezerwacja została sfinalizowana. Jak to zrobić? Poproś o adres e-mail lub wyślij potwierdzenie sms-em. Mile widziane są wskazówki, które ułatwią Twoim gościom dojazd do obiektu, szczególnie jeśli ciężko jest do Ciebie trafić.

 

Odpowiednio oznacz swój obiekt i trasę prowadzącą

 

Jeśli już o lokalizacji mowa, to bardzo często zdarza się, że obiekt noclegowy znajduje się z dala od centrum, w miejscu, do którego jest ciężko dotrzeć. Nawet najdokładniejsze mapy GPS nie są w stanie odnaleźć wskazanej lokalizacji, dlatego musisz zadbać o to, by Twoi goście nie męczyli się i długotrwale poszukiwali Twojego obiektu.

 

W takich sytuacjach pomocne będą:

- bannery, tabliczki, drogowskazy, które ułatwią dotarcie do Twojego obiektu

- podanie dokładnych współrzędnych, które turyści będą mogli wpisać w nawigacji

- informowanie o trasie dojazdu podczas rozmowy telefonicznej

- wyjazd do wskazanego miejsca, od którego poprowadzisz swoich gości

 

Jak widać, przygotowanie do sezonu wymaga wielu poświęceń i pracy. Liczy się każdy element, dzięki której Twoja oferta będzie przyciągać niemal każdą grupę turystów. Twój wysiłek z pewnością zostanie doceniony.

 

fot. congerdesign (Pixabay.com, CC0)

 

 

Następny artykuł Polska Zobacz Więcej -...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!