7 grzechów głównych właściciela obiektu noclegowego

7 grzechów głównych właściciela obiektu noclegowego

Prowadzenie obiektu noclegowego to trudne zadanie – nie ma znaczenia, czy masz już duże doświadczenie, czy stawiasz pierwsze kroki w tym biznesie, każdemu zdarza się popełnić błąd. Warto zdawać sobie sprawę, co robisz źle, dlatego przedstawiamy 7 grzechów głównych właściciela obiektu noclegowego. Czy widzisz wśród nich swoje?

Nikt nie jest nieomylny, dlatego zawsze warto podsumować swoje działania jako właściciela obiektu noclegowego. Przedstawiamy najczęściej popełniane błędy – dotyczą one różnych aspektów działalności.

 

Przedstawianie nierzetelnej oferty


Do największych grzechów właściciela obiektu noclegowego na pewno należy nierzetelne przedstawianie informacji. Mamy na myśli głównie „naciąganie faktów”, takich jak odległość od centrum miasta czy plaży – uciekanie się do kłamstwa, by tylko zainteresować turystów, mija się z celem. Należy się skupiać na swoich prawdziwych atutach, gdyż nawet drobne przekłamanie wyjdzie na jaw, gdy tylko gość stanie w drzwiach.

Przygotowując ofertę swojego obiektu trzeba się skupić na:

  • przedstawieniu atutów i najważniejszych informacji o obiekcie,
  • podkreśleniu tego, co wyróżnia cię spośród konkurencji,
  • przygotowaniu oryginalnej treści do umieszczenia w internecie,
  • poinformowaniu turystów o oferowanych przez ciebie udogodnieniach,
  • warto wymienić najważniejsze atrakcje okolicy.


Wystarczy chwila namysłu, by przygotować ciekawą i odpowiadającą rzeczywistości ofertę. Gwarantujemy, że twoja praca przy tym przyniesie wymierne korzyści.

 

Niewykorzystywanie potencjału portali noclegowych


Najlepszym sposobem, by dotrzeć do szerokiego grona turystów jest obecność w internecie. Zastanów się, w ilu serwisach i portalach noclegowych reklamujesz swój obiekt? Pamiętaj, że najlepiej korzystać z tych, które mają najsilniejszą pozycję na rynku i są kojarzone przez odbiorców. Poza rozpoznawalnością oferują swoim klientom szereg rozwiązań realnie wpływających na jakość przedstawianej oferty oraz nawiązanie kontaktu z turystą. Warto korzystać z tych udogodnień, gdyż zwykle zawierają się one w cenie abonamentu!

Dzięki obecności w portalu Nocowanie.pl otrzymujesz między innymi:

  • aplikację mobilną Nocowanie.pl,
  • bezpłatną sesję fotograficzną lub wirtualny spacer,
  • darmową stronę internetową,
  • nieograniczoną możliwość korzystania usług „szukam noclegu” i „wolne pokoje”,
  • tabliczkę, wizytówki lub baner reklamowy.


Poprzez te działania jesteś lepiej widoczny w sieci, a twoja oferta wygląda spójnie i profesjonalnie. Warto skontaktować się z konsultantem, by dowiedzieć się, jak można skorzystać z dostępnych i przygotowanych specjalnie dla ciebie narzędzi.

 

Złe planowanie kalendarza promocji


Czasami właściciele obiektów noclegowych mają problem, by zapewnić obłożenie w wybranych terminach. Może to być spowodowane takimi czynnikami, jak nieumiejętne planowanie kalendarza promocji. Z reguły zabierają się do tego zbyt późno, gdy reklama obiektu noclegowego nie przyniesie spodziewanych efektów. Musisz pamiętać, że w promocji noclegów ważna jest konsekwencja i strategia, a w jej zaplanowaniu przydatne są dane i statystki. Znajdziesz je na Nocowanie.pl w zakładce Trendy – dowiesz się, jakim zainteresowaniem wśród turystów cieszy się twoja miejscowość i co najważniejsze, kiedy musisz zintensyfikować działania reklamowe, aby pozyskać gości w wybranym przez ciebie terminie.

 

Słaby kontakt z turystą


Wśród głównych „przewinień” właścicieli obiektów noclegowych pojawia się słaby kontakt z turystą. Mamy na myśli ignorowanie pytań lub odpowiadanie na nie ze znacznym opóźnieniem. Turyści oczekują odpowiedzi zwrotnej, nawet jeśli miałoby to oznaczać informację o braku wolnych miejsc. Nieudzielenie jej to stracona okazja na wywarcie dobrego wrażenia, na przykład poprzez zaproszenie następnym razem. Ale kontakt z turystą nie kończy się na przyjęciu opłaty za nocleg – trzeba zatroszczyć się o niego także podczas pobytu. Oprowadzenie po obiekcie oraz poinformowanie w jaki sposób może się najszybciej z tobą skontaktować to absolutne minimum.

 

Niepanowanie nad emocjami


Wszyscy wiemy, jak może rozwinąć się sytuacja, gdy osoba zarządzająca obiektem daje ponieść się emocjom. Negatywne komentarze, niskie oceny w portalach noclegowych i social mediach, a w skrajnych przypadkach skandal nagłośniony przez media – z tym muszą radzić sobie później właściciele. W tym przypadku sprawdzić się znane powiedzenie, że „lepiej zapobiegać, niż leczyć”, dlatego mamy kilka sprawdzonych rozwiązań:

  • podczas pobytu gości bądź zawsze dostępny – jeśli nie osobiście, to pod telefonem – i wszystkie problemy rozwiązuj na bieżąco;
  • z osobami, które się do ciebie zgłaszają zawsze rozmawiaj spokojnie i rzeczowo;
  • jeśli ktoś wyraził się negatywnie w komentarzu, nie atakuj tej osoby i nie krytykuj. Lepiej podziękować za przekazane uwagi i wyrazić ubolewanie nad sytuacją. Taka postawa może obrócić się na twoją korzyść, przedstawiając cię w pozytywnym świetle.

Brak inwestycji w obiekt noclegowy


Zdarzają się jeszcze osoby, które oferują turystom pokoje o niezbyt wysokim standardzie. Warto pamiętać, że podróżni oczekują przynajmniej minimum komfortu, jak na przykład własna łazienka. Jest to najczęściej poszukiwane przez nich udogodnienie na czas wypoczynku i może przesądzić o wyborze oferty. Warto też co jakiś czas odświeżyć wnętrza – pomalować ściany, kupić nowe komplety pościeli czy elementy drobnego wyposażenia. Wszystko się niszczy, a zużyte sprzęty na nikim nie zrobią dobrego wrażenia.

Przygotowując obiekt na przyjęcie gości trzeba koniecznie regularnie sprawdzać stan instalacji oraz czystość. Na to ostatnie turyści są słusznie wyczuleni.

 

Słaba jakość obsługi gości


Turyści zwracają uwagę na to jak są traktowani przed przyjazdem oraz podczas całego pobytu. Często zarzucają właścicielowi słabą jakość obsługi – dotyczy to zarówno zatrudnianego personelu, jak i jego samego. Na ten czynnik warto zwrócić szczególną uwagę, gdyż nie wymaga żadnych nakładów, a może przynieść wiele korzyści. Zadowolony turysta podzieli się swoją opinią w sieci i przyczyni się do odpowiedniego wypromowania obiektu. Wystarczy zapewnić mu uśmiechniętą i zawsze chętną do pomocy obsługę, by miał poczucie, że jego satysfakcja z pobytu jest jedną z najważniejszych kwestii.

 

fot. nastya_gepp / Pixabay.com CC0



Następny artykuł Pogoda na koniec stycznia 2020

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!