7 pomysłów jak pozyskać turystów
Zbliżający się sezon letni i wznowienie działalności obiektów noclegowych dają szerokie pole możliwości, jeśli chodzi o przyjmowanie gości. Niektóre obiekty mają w pełni zapełniony grafik, inne z kolei robią wszystko, by przyciągnąć do siebie turystów. A jak jest w Twoim przypadku? Poznaj 7 innowacyjnych pomysłów, które ułatwią Ci pozyskanie turystów.
Współczesny rynek turystyczny obfituje w liczne możliwości. Wymagania turystów również są coraz większe. Ty, jako właściciel obiektu noclegowego, z pewnością zdajesz sobie sprawę z faktu, jak czasem ciężko jest przekonać gości do wyboru akurat Twojego noclegu.
Nie da się ukryć, że turystyka stanowi źródło zarobku wielu miejscowości. Wypoczywający turyści są klientami, których czasem bardzo ciężko jest zdobyć. Dlatego musisz podjąć wszelkie działania, które przyniosą najlepsze efekty, przede wszystkim dla Ciebie. Mamy nadzieję, że przygotowany przez nas poradnik pomoże pozyskać Ci większą liczbę gości.
Jaki jest współczesny turysta?
Na wstępie warto nieco lepiej przyjrzeć się współczesnym klientom, którzy korzystają z Twoich usług noclegowych. Z pewnością zdajesz sobie sprawę z faktu, że są oni przede wszystkim wymagający, a i czasem również bardzo roszczeniowi. Wynajmując nocleg na wakacje, oczekują przede wszystkim licznych udogodnień i odpowiedniego standardu, które pozwolą im miło spędzić czas w Twoim obiekcie. Musisz przede wszystkim sprostać ich oczekiwaniom i zadbać o każdy element, który w końcowym rozrachunku może okazać się niezwykle istotny. W myśl zasady “klient nasz pan” musisz wykonać pewien wysiłek i wyposażyć swój obiekt w takie rzeczy, które okażą się niezbędne do codziennego funkcjonowania. Mowa tu oczywiście przede wszystkim o artykułach pierwszej potrzeby i licznych udogodnieniach.
Jak pozyskać turystów do swojego obiektu?
Nie jest to proste zadanie. Każdy bowiem ma inne oczekiwania i wyobrażenia o swoim pobycie. Istnieje jednak kilka sposobów, dzięki którym będziesz w stanie pozyskać gości do Twojego obiektu. Nie są to dość wymagające działania, jednak z pewnością pozwolą Ci zapełnić wolne miejsca, z których jeszcze mogą skorzystać.
Co przede wszystkim możesz zrobić?
-
Skieruj ofertę do określonej grupy turystów
Rodziny z dziećmi, pary, a może osoby starsze? Każda z tych grup ma swoje indywidualne wymagania. Nastawiając się na przyjmowanie określonej grupy, zwiększasz szanse na to, że skorzystają oni z Twoich usług noclegowych. Jeśli w otoczeniu, jak i najbliższej okolicy znajdują się udogodnienia, które mogą ich zainteresować, to powiedz to wprost. Podkreślaj wyjątkowość miejsca i oferty, którą pragniesz przedstawić. Podkreśl, że wiele osób spędziło tu bardzo miło czas i każdy opuszczał to miejsce bardzo zadowolony. W materiałach promocyjnych podkreślaj, że każdy jest u Ciebie mile widziany. Niech osoby z określonej grupy docelowej, wiedzą, że ludzie tacy, jak oni są zadowoleni z pobytu u Ciebie i polecają to także im.
-
Promuj swój obiekt gadżetami
Chyba doskonale zdajesz sobie sprawę z faktu, że każdy z nas lubi gadżety. Może to być długopis, smycz lub notes. Tego typu gadżety nie tylko sprawią radość Twoim gościom, ale również pozwolą nieco lepiej rozreklamować Twój obiekt. W jaki sposób to się odbywa? Zadbaj o to, by każdy z wypoczywających tu gości otrzymał od Ciebie gadżet. Pozwoli on wypromować zarówno Twoją ofertę, jak i miejscowość wśród najbliższych znajomych Twoich turystów. Jeśli będą zadowoleni z pobytu, to na pewno polecą Twoją ofertę wśród rodziny i znajomych.
Oprócz gadżetów ważne są również darmowe usługi, które możesz zaoferować swoim gościom. Przeczytaj koniecznie: Darmowe usługi, które warto zaproponować gościom
-
Promuj swoją ofertę w najbliższym regionie
Ten punkt jest ściśle związany z pierwszym z nich. Docelową grupę turystów możesz z powodzeniem odnaleźć również w swoim najbliższym regionie. Nie da się ukryć, że odległość do miejsca wypoczynku ma istotne znaczenie, jeśli chodzi o wypoczynek Polaków. Im bliżej się ono znajduje, tym więcej się po prostu o nim wie. Miejsca w Twojej okolicy są bez wątpienia lepiej kojarzone przez mieszkańców z najbliższych regionów. Sprawi to, że chętniej przyjadą do Ciebie, aniżeli np. turyści z drugiego końca Polski, którzy praktycznie mogą nic nie wiedzieć o Twojej miejscowości.
-
Promuj swoją ofertę noclegową w internecie
O tym, jak ważną rolę w pozyskiwaniu turystów odgrywa internet, chyba nie trzeba Ci mówić. Ogłoszenie w portalu noclegowym to podstawa. Uzupełnieniem w tym przypadku mogą być media społecznościowe, z których umiejętnie korzystając, będziesz mógł przyciągnąć liczną grupę turystów. Postaraj się przede wszystkim, by o Twojej ofercie było jak najwięcej informacji. Z pomocą przyjdą Ci tu poszczególne platformy:
-
prywatna strona www, na której znajdą się wszelkie najważniejsze informacje, związane z Twoją ofertą noclegową
-
YouTube - jeśli zdecydujesz się na założenie konta, to z powodzeniem możesz umieszczać tu filmy promujące Twój obiekt i miejscowość;
-
Facebook i Instragram - dzięki tym portalom, poprzez profil obiektu trafisz do szerszego grona odbiorców; wystarczy, że założysz profil promocyjny, który nieco różni się od prywatnego; umieszczasz tu przede wszystkim wszelkie treści, które są bezpośrednio związane z Twoją ofertą i to, co może zainteresować Twoich turystów; postaraj się również o dobrej jakości zdjęcia, które przyciągną uwagę osób, przeglądających strony;
Strona internetowa to podstawa. Sprawdź koniecznie: Co powinna zawierać strona internetowa obiektu noclegowego?
-
Zrób wszystko, byś to Ty pierwszy znalazł turystów, a nie oni Ciebie
To również ważna kwestia, która może w dużym stopniu przyczynić się do pozyskania turystów. Musisz przede wszystkim nauczyć się uprzedzać ruch potencjalnych turystów i stworzyć potrzebę, która spowoduje, że to właśnie Ciebie zechcą odwiedzić. Co możesz zrobić w tej sytuacji? Wystarczy, że odpowiesz na ich podstawowe pytania, związane z przemieszczaniem się z lotniska, korzystaniem z transportu publicznego, atrakcjami regionu i spędzaniem wolnego czasu. Doskonale sprawdzą się tu media społecznościowe i zastosowanie hashtagów. Przede wszystkim musisz wybadać podstawowe potrzeby turysty, który być może pierwszy raz wybiera się do Twojej miejscowości.
W tym przypadku warto zapoznać się z treścią tego artykułu: Czego potrzebują goście? Jak zachęcić turystę do przyjazdu
-
Innowacyjność to podstawa
Bez wątpienia zechcesz zrobić wszystko, by turyści zechcieli powracać do Twojej miejscowości co roku. Niezwykłą rolę odgrywa tu innowacyjność i nowoczesne rozwiązania, które w prosty sposób zaprezentują to, w jaki sposób zmieniasz się Ty sam, jak i Twoja oferta. Bądź przede wszystkim otwarty na potrzeby turystów, wprowadzaj liczne nowości i udogodnienia, pokaż że ich udany wypoczynek jest dla Ciebie najważniejszy. Te zmiany na pewno zyskają uznanie wśród potencjalnych turystów, którzy dopiero co planują swój urlop. Zauważą w tym przypadku, że w Twoim obiekcie dzieje się wiele, podnoszone są standardy i że tu nigdy nikt nie będzie się nudził.
-
Bezpieczeństwo, atuty i możliwości spędzania czasu
Na sam koniec zostawiliśmy cechy, które są niezwykle ważne w kwestii udanego noclegu. Ich odpowiednie promowanie, pozwoli Ci przyciągnąć odpowiednie grupy Twoich potencjalnych gości. Chyba każdy chce bezpiecznie spędzić swój urlop - pokaż to turystom i podkreślaj w każdy możliwy sposób, że Twoja okolica jest bezpieczna, że jesteś otwarty na ich potrzeby i że nigdy nie zostaną pozostawieni sami sobie.
Ważne jest również podkreślanie atutów oferty i możliwości spędzania czasu. Wykorzystuj nietypowe zalety swojego regionu i swojej oferty. Doskonale sprawdzi się tu wzmianka o nieoczywistych miejscach, które być może przyciągną turystów. Ważne jest również to, by relacje z turystami opierać na wzajemnym szacunkiem. Sprawi to, że na pewno tu wrócą. Mało tego - polecą Twoją ofertę swojej rodzinie i przyjaciołom.
Mamy nadzieję, że zaproponowane przez nas porady pozwolą pozyskać jeszcze większe grupy turystów. Nadchodzące lato z pewnością powinno obfitować w niezwykłe przeżycia, zarówno dla Ciebie, jak i Twoich gości.
Komentarze