Bądź przewodnikiem dla turystów. Co warto podpowiedzieć swoim gościom?
Podczas wymarzonego urlopu turyści odwiedzają wiele wspaniałych miejsc. Są to miejscowości i regiony, które dobrze znają, jak też takie części Polski, w których są po raz pierwszy. Pierwsza wizyta w nieznanym miejscu, może powodować u nich swego rodzaju zagubienie. O pomoc w wielu sprawach mogą zwrócić się do Ciebie - właściciela obiektu, w którym się zakwaterowali. Bądź przewodnikiem i odpowiedz na wiele pytań i wątpliwości, jakie mają Twoi goście.
Z pewnością doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, jak ważna jest komunikacja z turystami, którzy odwiedzają Twój obiekt. Na pewno sezon letni, który powoli zmierza ku końcowi, powoduje, że zainteresowanie noclegami jest spore. Warto podkreślić, że wśród Twoich gości, można znaleźć “stałych bywalców”, którzy doskonale znają Ciebie, Twój obiekt, miejscowość, jak i okolice. Są też jednak tacy, którzy lubią odkrywać nieznane miejsca w Polsce i być może zagoszczą u Ciebie po raz pierwszy. Co możesz zrobić, by pobyt w obiekcie sprostał ich oczekiwaniom? Co im podpowiedzieć, by czerpali przyjemność z wypoczynku w mieście/regionie? Mamy dla Ciebie kilka ważnych porad.
Sprawdź również: Kontakt z turystą. O czym pamiętać i jak odpowiadać na zapytania o nocleg?
Co możesz polecić swoim gościom?
Nie da się ukryć, że współczesnym świecie, najwięcej informacji czerpiemy z internetu. Podobnie wygląda sytuacja, jeśli chodzi o nasze wymarzone podróże - noclegów poszukujemy w portalu Nocowanie.pl, próbujemy znaleźć nieco więcej informacji na temat tego, co można zobaczyć, zwiedzić, na jaką plażę pójść lub na jaki szczyt się wspiąć. Pomocne w takim przypadku wydają się m.in. atrakcje miejscowości, które można znaleźć w naszym portalu, jak też liczne blogi podróżnicze, grupy na facebooku, czy po prostu strony internetowe o tematyce turystycznej.
Internet internetem, ale kto, jak nie Ty, zna lepiej miejscowość, do której przyjeżdżają turyści? W takim przypadku, obowiązki właściciela obiektu noclegowego warto rozszerzyć na swego rodzaju “przewodnika turystycznego” w danej miejscowości. Co możesz podpowiedzieć turystom i jak to zrobić?
-
Poleć miejsca warte uwagi
Warto być w ciągłym kontakcie ze swoimi gośćmi podczas ich pobytu. W tym wszystkim należy pamiętać o tym, by nie być zbyt nachalnym. Każdy przecież chce zyskać odrobinę prywatności. Jeżeli ktoś po raz pierwszy przyjeżdża do miejscowości, w której się znajduje, dobrze będzie podać warte uwagi informacje, takie jak np. atrakcje, czy innego rodzaju miejsca, które warto odwiedzić. Odpowiednim momentem ku temu może być np. procedura zameldowania, podczas której nieco lepiej poznasz oczekiwania turystów i w razie czego podpowiesz im, co mogą zobaczyć podczas swojego pobytu.
Warto pokusić się o proste mapki, broszury, czy ulotki, na których znajdzie się zarówno reklama Twojego obiektu, jak też wszelkie najważniejsze informacje, związane z miejscowością.
-
A może wyjątkowe, ale mało popularne miejsca?
Oczekiwania turystów są naprawdę różne, o czym z pewnością przekonałeś się już niejednokrotnie. Coraz częściej można natrafić na osoby, które na swój urlop przyjeżdżają dla ciszy, klimatu i spokoju i pragną za wszelką ceną odpocząć od zgiełku. Polecenie im popularnych i obleganych miejsc, może być nie do końca trafionym pomysłem, bo nie zagwarantujesz im tu tego, czego tak naprawdę oczekują. Doskonałym rozwiązaniem w takim przypadku może być wskazanie miejsc, atrakcji, które są niezwykłe z jednej strony, a z drugiej - mało kto o nich wie. Jeżeli jesteś jednym z tych szczęśliwców, który wie o istnieniu takiego miejsca, to śmiało możesz go wskazać swoim gościom. Z pewnością będą Ci bardzo wdzięczni.
-
Gdzie dobrze zjeść? Gdzie mogę kupić lokalne produkty?
Tego typu pytania z pewnością słyszysz bardzo często. Jeżeli nie oferujesz opcji wyżywienia, ani nie prowadzisz sprzedaży lokalnych produktów, to wiedz, że w takich przypadkach Twoja opinia może mieć znaczący wpływ na to, co wybiorą turyści. Jesteś tu traktowany jako ekspert, który doskonale zna miejscowość i wszystko, co z nią związane. A że wyżywienie jest bardzo ważnym elementem udanego wypoczynku, to warto wskazać takie restauracje i sklepy, które karmią bardzo dobrze i sprzedają lokalne produkty ze sprawdzonego źródła. Śmiało możesz pokusić się o nawiązanie współpracy z tego typu przedsiębiorcami. Przyniesie to korzyści, zarówno Tobie, jak i Twojemu biznesowemu partnerowi. Być może uda się wynegocjować zniżki, dzięki którym Twoi goście będą mogli coś kupić lub zjeść po korzystnej cenie.
Przeczytaj: Wakacyjne pamiątki. Które produkty spożywcze i rzeczy możesz zaoferować swoim gościom?
-
Wskaż najprostszą i najlepszą drogę
Rola przewodnika turystycznego w danej miejscowości, nie ogranicza się tylko i wyłącznie do polecania niezwykłych miejsc. Warto też umiejętnie pokierować gości - tak, by bez problemu trafili w dane miejsce. Nawigacja GPS czasem zawodzi, a jedyną osobą, która zna najlepszą drogę, jesteś Ty. Wskazane w takim przypadku będzie pokazanie na mapie papierowej najlepszej drogi, rozrysowanie drogi na kartce papieru. Dobrze będzie również, jeśli będziesz dostępny pod telefonem i odpowiednio pokierujesz turystów. Gdy zajdzie taka potrzeba, mile widziane będzie zaoferowanie podwózki. Pokażesz w ten sposób, że zależy Ci na pełnym zadowoleniu gości z pobytu w Twoim obiekcie.
-
Pokaż, że Twoi goście mogą zawsze na Ciebie liczyć
Niezwykle ważne jest również to, by umiejętnie pokazać to, że Twoi goście mogą na Ciebie zawsze liczyć w tej kwestii. Jeżeli przypadkowo spotkacie się na korytarzu lub podwórku, warto z grzeczności zapytać o to, jak minął dzień, jak udała się wizyta w danym miejscu, Pokażesz w ten sposób zainteresowanie tym, co robią Twoi goście. Podczas takiej rozmowy, możesz wskazać im kolejne propozycje - na pewno ich to zainteresuje, jeżeli wiedzą, że to, co do tej pory poleciłeś, było przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. Podkreśl, że w razie pytań, jesteś pod telefonem lub po prostu mogą do Ciebie przyjść. Na pewno zyskasz wiele w ich oczach.
-
Zorganizuj wycieczki po regionie
Ostatni, warty uwagi pomysł, jest ściśle związany ze wspomnianymi wcześniej restauracjami i sklepami. W takim przypadku również będzie konieczne nawiązanie współpracy. Jeżeli Twoi goście są zainteresowani lepszym poznaniem regionu, warto będzie zgłosić się w tej sprawie do lokalnego biura podróży. Wspólna organizacja wycieczek jednodniowych na pewno przypadnie do gustu Twoim gościom. Sama współpraca z biurem podróży może być korzystna dla obu stron - Twoi goście zyskują rabat w biurze podróży, a osoby, które skorzystały z oferty tego biura podróży, mogą zyskać rabat na nocleg w Twoim obiekcie. Prawda, że proste?
Zobacz: Działamy razem, czy osobno? Współpraca kluczem do sukcesu
Mamy nadzieję, że tych kilka rozwiązań sprawi, że staniesz się ekspertem i już żadne pytanie ze strony turystów nie będzie dla Ciebie problemem. Zrób wszystko, by Twoi goście mogli polegać na Twojej opinii.
Komentarze