Bezpieczna gościnność usługowa - protokół sanitarny od PIH

Bezpieczna gościnność usługowa - protokół sanitarny od PIH

Przedstawiciele branży turystycznej łączą siły, by uratować obiekty noclegowe przed zamknięciem. Jako że nie ma jeszcze oficjalnych decyzji związanych z możliwością wynajmu noclegów po 27 grudnia 2020 r., istnieje szansa, iż działalność zostanie wznowiona. Nad przekonaniem rządu to takiej decyzji pracuje między innymi Polska Izba Hotelarzy, która kilka dni temu przekazała premierowi Mateuszowi Morawieckiego oraz ministrowi zdrowia Adamowi Niedzielskiemu autorski protokół sanitarny.

Polska Izba Hotelarzy zebrała zespół ekspertów z różnych dziedzin, zarówno turystyki, jak też medycyny, którzy przygotowali jednolity dokument dotyczący bezpieczeństwa sanitarnego. „Bezpieczna gościnność usługowa – uniwersalny protokół sanitarny dla branży hotelarskiej” został przekazany premierowi i ministrowi zdrowia z nadzieją, że stworzenie go otworzy branżę turystyczną na gości.

Właściciele obiektów noclegowych znajdują się bowiem w trudnej sytuacji. Od dwóch miesięcy nie mogą przyjmować gości – wyjątek stanowią przypadki określone w rozporządzeniu, należą do nich między innymi osoby w podróży służbowej.

Eksperci PIH przygotowali nie tylko sugestie dotyczące reżimu sanitarnego, ale również ekspertyzy, w których przeanalizowali wpływ letniego sezonu turystycznego na rozprzestrzenianie się covid-19. Wskazują one, że przy stosowaniu się do zaleceń epidemiologiczno-sanitarnych pobyt w kurortach nie przyczynił się do wzrostu zachorowań.

Branża liczy, że przygotowane dane oraz szczegółowe wytyczne sanitarne, do których hotele zobowiązują się stosować, przyczynią się do otwarcia obiektów noclegowych jeszcze przed feriami zimowymi, by Polacy mogli skorzystać z odpoczynku poza domem.

Protokół sanitarny PIH. Najważniejsze informacje


W protokole znalazły się szczegółowe wytyczne zarówno dla gości, jak też pracowników obiektu noclegowego. Część stanowi przypomnienie tego, co na początku pandemii rekomendował Główny Inspektor Sanitarny.

Wejdź i zobacz: Zalecenia dla obiektów noclegowych odnośnie koronawirusa

Zasady dotyczące utrzymywania porządku i higieny są powszechnie znane. Właściciele obiektów noclegowych stosowali się do nich późną wiosną i latem, aż do momentu ponownego wprowadzenia zakazu świadczenia usług w listopadzie 2020 r. Polska Izba Hotelarzy sugeruje zastosowanie się do kilku nowych rozwiązań, które mogłyby dodatkowo poprawić bezpieczeństwo zarówno gości, jak i pracowników hotelu.

  • W obiektach noclegów, które mają więcej niż 10 jednostek noclegowych, sugeruje się wyznaczenie koordynatora do spraw przestrzegania reżimu sanitarnego.

  • Przeprowadzenie oceny zdrowia gościa na podstawie ankiety kwalifikacyjnej, którą obiekt noclegowy udostępniałby online jeszcze przed przyjazdem turysty na miejsce.

  • Eksperci proponują również mierzenie temperatury gości przed zameldowaniem. Jeżeli byłaby wyższa niż 38 stopni Celsjusza, obiekt mógłby odmówić zakwaterowania.

  • Wprowadzenie limitów osób, które przebywają w pomieszczeniach wspólnych, jak recepcja czy winda.

  • Jeżeli obiekt prowadzi restaurację, sugeruje się przypisanie jednego stolika do gości na cały czas ich pobytu, określenie pór posiłków dla każdego z pokoi, a także zrezygnowanie z karty dań na rzecz jednorazowego menu.

  • Wyznaczenie izolatorium dla osób, które miałyby objawy chorobowe.

Z pełną treścią pisma przekazanego premierowi i ministrowi zdrowia można zapoznać się na stronie internetowej Polskiej Izby Hotelarzy.

Bezpieczeństwo jest najważniejsze


Warto zaznaczyć, że właściciele obiektów noclegowych doskonale zdają sobie sprawę z odpowiedzialności, jaka na nich spoczywa. Do zasad bezpieczeństwa stosowali się przez cały czas. Ci z właścicieli, którzy w portalu Nocowanie.pl określili zasady dezynfekcji, są widoczni na wynikach wyszukiwania w dodatkowej kategorii „Bezpieczny higienicznie”.

Następny artykuł Zwyczaje sylwestrowe i...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!