Co powinna zawierać strona internetowa obiektu noclegowego?

Co powinna zawierać strona internetowa obiektu noclegowego?

O tym, jak ważną rolę we współczesnym świecie odgrywa internet, wie chyba każdy. Prowadząc obiekt noclegowy, robisz wszystko, by Twoja oferta była jak najlepiej widoczna. Z pomocą na pewno przyjdzie tu strona internetowa. W poniższym artykule przedstawimy najważniejsze informacje, związane z jej zawartością.

Strona internetowa obiektu noclegowego jest niezwykle ważnym elementem, jeśli chodzi o promocję i reklamę w internecie. Jest swego rodzaju wizytówką obiektu. To właśnie tu, każdy turysta może w prosty i szybki sposób uzyskać informacje na nurtujące go pytania. To przede wszystkim w ten sposób może poznać obiekt, znaleźć do niego dane kontaktowe, umożliwić dokonanie rezerwacji, jak i może też właśnie tu zobaczyć zdjęcia pokoi, jak i otoczenia. Warto w związku z tym zadbać o jej prawidłową strukturę. O czym musisz pamiętać? Przygotowaliśmy kilka porad na ten temat.


Co daje posiadanie strony www?


Nie da się ukryć, że niezwykle trafne wydaje się stwierdzenie, że jeśli nie ma Cię w sieci, to nie ma Cię w biznesie. Sporo w tym prawdy, bo w dzisiejszych czasach strona internetowa stanowi niezwykle ważny element biznesu, nie tylko w branży turystycznej. To właśnie ona jest pierwszym kontaktem z potencjalnym klientem. To od Ciebie w dużej mierze zależy to, jakiego nadasz jej charakteru. Wszystko zależy przede wszystkim od Twojej wyobraźni i możliwości. Stronę www możesz założyć sam lub powierzyć to zadanie specjalnym firmom zajmującym się tym.


Jakie korzyści wynikają z posiadania strony internetowej?


  • stanowi platformę kontaktu pomiędzy Tobą a Twoimi turystami

  • możesz tu zawrzeć wszelkie najważniejsze informacje związane z Twoją działalnością

  • dzięki dobremu pozycjonowaniu masz możliwość dotarcia do nowych potencjalnych turystów

  • strona www buduje pozytywny wizerunek Twojej firmy

  • stanowi skuteczną formę reklamy w internecie

  • jest zawsze aktualną wizytówką

  • strona www pracuje dla Ciebie non-stop - Ty jedynie musisz zaktualizować na niej najważniejsze informacje

  • w ten sposób zyskasz przewagę nad obiektami konkurencyjnymi lub po prostu im dorównasz.


Wirtualny świat nie stanowi dla Ciebie żadnej przeszkody? Przeczytaj koniecznie: Zarządzanie obiektem noclegowym na odległość


Co powinno się znaleźć na stronie internetowej obiektu noclegowego?


Na wstępie warto podkreślić, że nie należy zbytnio przesadzać z ilością informacji, znajdujących się na stronie. Powinny znaleźć się tu przede wszystkim krótkie, najważniejsze informacje, tak by turysta nie musiał się długo zagłębiać w “lekturę” strony. Pamiętaj również, że liczy się to, co przyjemne dla oka. Zadbaj o to, by na Twojej stronie dominowała odpowiednia czcionka i kolory, które nie odstraszą gości, odwiedzających Twoją domenę.


Szczegółowe informacje o obiekcie


Turyści, poszukujący noclegu kierują się licznymi kryteriami. Dla jednych ważna jest cena, dla innych lokalizacja z dala od zgiełku, a dla pozostałych liczy się standard i wyposażenie. Te, jak i inne informacje na pewno powinny się znaleźć na każdej stronie internetowej. W ten sposób możesz przedstawić wszelkie atuty Twojej oferty, napiszesz kilka zdań o swojej działalności, jak i pozwolisz klientom na zapoznanie się ze stanem faktycznym.


Wśród szczegółowych informacji na pewno powinno się znaleźć:


  • krótka informacja o Twojej działalności

  • opis oferty - co i ile oferujesz swoim gościom

  • opis lokalizacji

  • ceny za wynajem

  • Twoje dane kontaktowe

  • atrakcje w okolicy


Galeria zdjęć i grafika na stronie


Z pewnością dużą uwagę turysty przyciągają zdjęcia i kolory na stronie. Prawie każdy swoje przeglądanie oferty obiektu noclegowego rozpoczyna nie od opisu, ale właśnie od zdjęć. Grafika w tym przypadku pełni niezwykle istotną rolę. Turyści chcą po prostu zobaczyć, jak wygląda obiekt, jak urządzone są pomieszczenia, co w nim się znajduje. I to właśnie to w większości przypadków będzie miało wpływ na podejmowane przez nich decyzje. Podkreślić należy, że profesjonalne i estetyczne zdjęcia całego obiektu, jak i wnętrz mogą zaważyć na ostatecznej rezerwacji. Pamiętaj, że nie wolno okłamywać turystów, tylko pokazywać prawdziwy obraz tego, co znajduje się na miejscu. Warto również pomyśleć o kilku ujęciach z Twojej najbliższej okolicy.


Cennik


To kolejna ważna kwestia związana z tym, co powinno się znaleźć na stronie internetowej obiektu. Jeśli wizualnie i pod względem oferty Twój obiekt nas zachęcił, to szybko przechodzimy do zakładki Cennik, by sprawdzić najważniejsze informacje na ten temat. Strona www bez cennika jest praktycznie bezużyteczna. Warto zamieścić chociażby ogólną informację, że ceny uzależnione są od sezonu i rozpoczynają się od 20 zł. Taka informacja spowoduje, że turysta zapewne będzie chciał się z Tobą skontaktować, by ustalić szczegóły związane z rezerwacją. Jeszcze lepszym rozwiązaniem będzie zamieszczenie cennika szczegółowego, który będzie czytelny dla odbiorców. Warto tu uwzględnić również dodatkowe koszty, związane z wyżywieniem, dostawką, czy podziałem na sezon niski i wysoki.


Rezerwacja on-line


Jeśli Twój opis oferty, zdjęcia i cena przypadły Twojemu potencjalnemu turyście do gustu, to z pewnością będzie on chciał zarezerwować nocleg. Ułatwić mu to może system rezerwacji, który nie jest obowiązkowym elementem, ale staje się coraz popularniejszy. Daje wiele korzyści. Jeśli posiadasz odpowiedni system, to warto jest go zintegrować ze swoją prywatną stroną www. W ten sposób Twoi goście w przeciągu chwili mogą sprawdzić, czy pokój którym są zainteresowani jest w danym terminie wolny.


Dane kontaktowe i lokalizacja


Jeśli nie zamierzasz wprowadzać systemu rezerwacji on-line, to koniecznie powinieneś zamieścić wszelkie niezbędne informacje, które umożliwią kontakt pomiędzy turystą a Tobą. Najlepiej je umieścić w miarę widocznym miejscu. Każdy musi przecież wiedzieć, gdzie dokładnie znajduje się obiekt, a telefon i adres e-mail to pozycja obowiązkowa w przypadku, gdy chcemy dokonać rezerwacji. Jeśli trudno do Ciebie trafić, to dobrym pomysłem będzie zamieszczenie mapki Google z lokalizacją oraz współrzędnych, które po wpisaniu w nawigację poprowadzą turystów do celu.


Elementy uzupełniające stronę


Nie są one obowiązkowe, jednak dzięki nim Twoja strona stanie się jeszcze lepsza. Warto w związku z tym zamieścić informacje odnośnie atrakcji w okolicy, filmy prezentujące Twój obiekt, opinie innych gości, którzy mieli okazję gościć w Twoim obiekcie lub blog, w którym możesz przedstawić swoim turystom najważniejsze informacje, związane z działalnością obiektu, imprezami w okolicy, czy też liczne porady. Wszystko jest uzależnione od Ciebie.


Strona www na subdomenie Nocowanie.pl


W ramach rocznego abonamentu w naszym portalu możesz utworzyć własną stronę www, dostępnej na subdomenie Nocowanie.pl. Jeśli nie posiadasz własnej witryny, to w łatwy i szybko sposób możesz ją utworzyć za pośrednictwem naszego portalu.


Warto podkreślić, że przygotowanie strony na subdomenie zajmie dosłownie kilka chwil - wszystko odbywa się na podstawie informacji, zawartych w wizytówce Twojego obiektu. Cała treść, oferty specjalne, cennik, mapa i dane adresowe oraz zdjęcia obiektu - wszystko to znajdzie się na Twojej stronie automatycznie. Twoim zadaniem jest jedynie wybranie odpowiedniego szablonu strony, jej kolorystyki. Prawda, że proste? Każda aktualizacja oferty w portalu Nocowanie.pl spowoduje taką samą modyfikację na Twojej stronie www. 


Więcej informacji na temat naszej strony znajdziesz - tutaj




Następny artykuł 7 pomysłów jak pozyskać...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!