Content marketing w turystyce. Jak zainteresować potencjalnych gości?
Badania wykazują, że przystępując do planowania urlopu turyści z reguły nie wiedzą dokąd pojadą. Wykorzystaj ich niezdecydowanie i spróbuj zainteresować swoją ofertą. Podpowiadamy, jakie działania content marketingowe powinieneś podjąć – bo treść i to co umieszczasz na stronie ma duże znaczenie.
Aby wypromować swój obiekt noclegowy na pewno korzystasz z wielu narzędzi, takich jak ogłoszenia w portalach noclegowych. Jest to jeden z lepszych sposobów na to, by dotrzeć do turysty, gdyż właśnie tam wielu z nich rozpoczyna swoją podróż. Szukają między innymi inspiracji oraz oczywiście noclegów – to wszystko możesz zaoferować potencjalnym gościom, wystarczy ich zachęcić. W jaki sposób? Pracując nad „zawartością”, czyli contentem, swojego ogłoszenia.
Zaoferuj turystom wartościową treść
Z reguły turyści stykają się po raz pierwszy z twoim obiektem poprzez ofertę w portalu noclegowym. Musisz więc wyróżnić się z tłumu, zaoferować coś, czego nie dają mu inni – powinieneś jawić się jako ekspert w swojej dziedzinie. Osoby planujące wypoczynek oczekują kompleksowej informacji nie tylko o miejscu noclegowym, ale też o mieście i regionie. Niech znajdą to wszystko właśnie u ciebie!
Podpowiadamy, jak powinna wyglądać dobrze napisana oferta twojego obiektu noclegowego:
- Konkretnie i przejrzyście – to słowa klucze, którymi warto się kierować podczas przygotowywania opisu obiektu. Internauci nie lubią czytać długich tekstów, więc staraj się nie przesadzać z kwiecistymi wypowiedziami. Używaj prostego języka i powszechnie znanych słów, które nie wymagają zaglądania do słowników.
- Zaoferuj historię. Postaraj się, by czytając twoją ofertę, turysta widział się właśnie u ciebie. Napisz, co wyróżnia cię spośród innych miejsc w okolicy, jak wygląda sąsiedztwo czy też w jaki sposób można u ciebie spędzać wolny czas.
- Poinformuj o atrakcjach. Poza tym jak wygląda twój obiekt noclegowy i co oferujesz swoim gościom, turyści chcą wiedzieć, co ciekawego można robić w twoim regionie. Wymień kilka najważniejszych atrakcji – uwzględnij interesujące muzea, parki rozrywki, szlaki spacerowe czy też termy lub aquaparki. Nie zaszkodzi jeżeli napiszesz o ważniejszych imprezach, czy też o lokalnych wydarzeniach. To wszystko poprawi atrakcyjność twojej oferty.
- Zadbaj o kompozycję. Poświęć chwilę na przystosowanie wyglądu treści do oka czytelnika, niech będzie dla niego przyjazna. Mile widziane jest wyrównanie tekstu do lewej strony oraz wyróżnienie najistotniejszych fragmentów. Warto również podzielić go na fragmenty, pomiędzy którymi umieścisz nagłówki. Te działania nie zajmą dużo czasu, a sprawią, że czytanie nie zmęczy turysty i nie ucieknie zniechęcony ze strony bez zapoznania się z całą twoją ofertą.
Zobacz, jak stworzyć dobry opis swojego obiektu noclegowego, wejdź:
8 wskazówek jak napisać dobrą ofertę obiektu noclegowego cz. 1
8 wskazówek jak napisać dobrą ofertę obiektu noclegowego cz. 2
Oferta powinna być unikalna
Stworzenie odpowiedniego opisu nie jest prostą kwestią, musisz jednak pamiętać, by nie wykorzystywać go w wielu miejscach jednocześnie. Przed każdą publikacją należy go przeredagować, otrzymując unikalną treść. To bardzo ważne szczególnie dla content marketingu i twojej pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Nie lubią one powielania zawartości, a swoje zasoby chcą stale poszerzać o nowe wartości.
Warto cały czas pracować nad treścią oferty stale ją zmieniając i ulepszając – dodając nowe informacje, przystosowując treść do grupy docelowej czy też poprawiając merytorykę.
Dlaczego warto pracować nad unikalnością prezentowanych treści? Wejdź i zobacz: Dlaczego nie powielać treści w internecie? Zadbaj o unikalną ofertę
Co poza ofertą?
Nie tylko oferta w popularnym portalu noclegowym zwróci na ciebie uwagę potencjach gości. Pamiętaj, by pojawiać się również w innych miejscach. Co możesz zrobić?
- Artykuły promocyjne – możesz zlecić napisanie płatnego tekstu promocyjnego, który zostanie umieszczony w portalu internetowym lub tradycyjnej prasie. Zazwyczaj przedstawiają one obiekt w kontekście regionu lub okazji, dlatego warto zastanowić się nad właśnie takim sposobem dotarcia do swojej grupy docelowej. Możesz również zostać ekspertem i napisać własny tekst, który opublikujesz na przykład na blogu – linkowy przez internautów szybko rozprzestrzeni się w sieci.
- Obecność w informatorach i przewodnikach. Turyści nadal lubią je przeglądać, dlatego jeżeli w twoim regionie wydawane są takie materiały, zadbaj o to, by również się w nich pojawić. Zainteresuj się chociażby uczestnictwem w Lokalnej Organizacji Turystycznej, oferują one bowiem swoim członkom prezentację na ulotkach i w kolportowanych przewodnikach.
fot. rawpixel.com / Pexels.com CC0
Komentarze (1)