Czy warto inwestować w reklamę w czasie epidemii?

Czy warto inwestować w reklamę w czasie epidemii?

Wielu przedsiębiorców staje przed dylematem – inwestować w reklamę czy nie? Może to przynieść pewne oszczędności, ale eksperci do spraw marketingu radzą, by nie rezygnować z tej formy promocji, gdyż trzeba myśleć długofalowo.

Czy reklama jest konieczna w przypadku kiedy Polacy zostają w domach a rząd wprowadza ograniczenia w poruszaniu się? W tej chwili taki wydatek wydaje się zbędny, ale wiemy przecież, że sytuacja jest przejściowa i kiedy minie, wszyscy wrócimy do normalności. Po tygodniach izolacji i przebywania w czterech ścianach wiele osób będzie chciało odetchnąć pełną piersią i zmienić otoczenie. Być może może uda się to w wakacje a nawet podczas długiego weekendu czerwcowego.

Eksperci przewidują także, że po epidemii koronawirusa więcej osób zdecyduje się na podróże krajowe zamiast zagranicznych. Polacy nie będą się bali jeździć po kraju, gdyż w razie czego trafią do sprawdzonej służby zdrowia. Natomiast problemy zdrowotne w egzotycznym miejscu to inny poziom ryzyka. Nawet gdy koronawirus zostanie już zdławiony, obawa przed zagranicznymi podróżami potrwa dłużej.

Przypominamy też o wynikach badań przeprowadzonych na zlecenie Nocowanie.pl – z tegorocznego wyjazdu całkowicie zrezygnowało zaledwie 2% respondentów, sporo jest osób czekających na rozwój wydarzeń oraz planujących wyjazdy, widać również zdecydowanych – mających rezerwacje i nie zamierzających z nich rezygnować.

Bądź widoczny dla turystów


Biorąc pod uwagę powyższe czynniki, warto zdecydować się na zainwestowanie w reklamę obiektu noclegowego. Nakłady nie muszą być wysokie, a całkowita rezygnacja z promowania usług w dłuższej perspektywie nie wyjdzie na dobre. Pamiętaj – jeśli porzucisz prowadzenie kampanii, trudniej ci będzie odbudować wcześniejszą pozycję. Weź pod uwagę również to, że wiele osób już teraz planuje wakacje, wyszukują odpowiednie kierunki i noclegi. Nawet jeżeli w tej chwili nie skutkuje to rezerwacjami, nie rezygnuj z tego, by dać się zauważyć gościom, którzy mogliby trafić do ciebie w ciągu najbliższych miesięcy.

Co możesz zrobić w tej chwili, by być widocznym dla turystów planujących urlopy po zakończeniu epidemii koronawirusa?

  • Przyjrzyj się treściom w swoich prezentacjach w portalach noclegowych i na stronie internetowej. Teraz masz czas na dostosowanie ich do zasad SEO: każda publikacja powinna być unikalna – zrezygnuj z powielania opisów, warto je również zaktualizować.

  • Zwróć uwagę na to, jak wyglądają twoje prezentacje w portalach noclegowych. Czy w pełni korzystasz ze wszystkich możliwości jakie ci oferują? Uzupełnij informacje o usługach, cenniki, sprawdź dane adresowe. To wszystko wpływa na to, czy turyści odnajdują twoją ofertę wśród innych.

Jak się reklamować w dobie koronawirusa?


Być może zadajesz sobie pytanie, w jaki sposób w tej chwili najlepiej się reklamować. Jest kilka możliwości, z których warto skorzystać, zastanów się nad nimi, gdyż brak działania odbije się w przyszłości – tej po koronawirusie.

  • Reklamy PPC, takie jak Google Ads, gdzie płacisz tylko za przejście na promowaną przez ciebie stronę przez odnośnik (opłata za kliknięcie – Pay Per Click). W ramach linku sponsorowanego Google zapewnia wysoką widoczność twojej strony, a wiemy że internauci nie tracą czasu na poszukiwania i najczęściej ograniczają się do sprawdzenia kilku pierwszych wyników podsuniętych im przez wyszukiwarkę.

  • Założenie wizytówki Google Moja Firma to kolejny sposób na to, by zaistnieć w znanej wyszukiwarce. Dzięki temu dane twojego obiektu trafią do jej zasobów, takich jak mapy, co sprawi, że szybciej dotrzesz do turystów poszukujących noclegów w twojej okolicy. Możesz tam publikować wszystkie najważniejsze informacje o twoje firmie i komunikować najnowsze zmiany.

  • Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych. W tej chwili właściwie wszyscy korzystają z Facebooka i Instagrama, więc to świetna okazja do tego, by utrzymać kontakt z twoimi obserwatorami. Możesz publikować posty przypominające o tym, jak wygląda urlop w twoim obiekcie, przedstaw atrakcje okolicy, pomysły na wolny czas. Dzięki temu lepiej zapadniesz w pamięć i zachęcisz do przyjazdu.

  • Nie rezygnuj z obecności w portalach noclegowych – to nadal jeden z najważniejszych kanałów jakimi turyści szukają noclegów. W ten sposób masz dostęp do takich form promocji, jak kampanie remarketingowe i Google Ads czy pozycja gwarantowana na liście wyników wyszukiwania. W tej chwili możesz skorzystać z pakietu pomocowego, który pomoże ci przetrwać najtrudniejsze momenty.

Reklama a zwieszenie działalności


Jeżeli w obecnej sytuacji myślisz o zawieszeniu swojej działalności na kilka najbliższych miesięcy, przypominamy o najważniejszych zasadach.

  • Poinformuj Marszałka Województwa prowadzącego rejestr organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych w terminie 7 dni od dnia zawieszenia działalności turystycznej.

  • Warunkiem zwieszenia działalności turystycznej jest m.in. niezatrudnianie nowych pracowników i wywiązanie się z wcześniej obowiązujących umów.

Dowiedz się więcej, zobacz: Zawieszenie działalności – informacje dla przedsiębiorców turystycznych

Pamiętaj, że podczas zawieszenia działalności nadal możesz prowadzić działania wizerunkowe i reklamowe, o ile nie prowadzi to uzgadniania terminów rezerwacji w twoim obiekcie noclegowym. Wydatki poniesione na taką reklamę, nie będą stanowić kosztów uzyskania przychodów.


Następny artykuł Pomagaj z Nocowanie.pl

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!