Czy warto inwestować w reklamę w czasie epidemii?
Wielu przedsiębiorców staje przed dylematem – inwestować w reklamę czy nie? Może to przynieść pewne oszczędności, ale eksperci do spraw marketingu radzą, by nie rezygnować z tej formy promocji, gdyż trzeba myśleć długofalowo.
Czy reklama jest konieczna w przypadku kiedy Polacy zostają w domach a rząd wprowadza ograniczenia w poruszaniu się? W tej chwili taki wydatek wydaje się zbędny, ale wiemy przecież, że sytuacja jest przejściowa i kiedy minie, wszyscy wrócimy do normalności. Po tygodniach izolacji i przebywania w czterech ścianach wiele osób będzie chciało odetchnąć pełną piersią i zmienić otoczenie. Być może może uda się to w wakacje a nawet podczas długiego weekendu czerwcowego.
Eksperci przewidują także, że po epidemii koronawirusa więcej osób zdecyduje się na podróże krajowe zamiast zagranicznych. Polacy nie będą się bali jeździć po kraju, gdyż w razie czego trafią do sprawdzonej służby zdrowia. Natomiast problemy zdrowotne w egzotycznym miejscu to inny poziom ryzyka. Nawet gdy koronawirus zostanie już zdławiony, obawa przed zagranicznymi podróżami potrwa dłużej.
Przypominamy też o wynikach badań przeprowadzonych na zlecenie Nocowanie.pl – z tegorocznego wyjazdu całkowicie zrezygnowało zaledwie 2% respondentów, sporo jest osób czekających na rozwój wydarzeń oraz planujących wyjazdy, widać również zdecydowanych – mających rezerwacje i nie zamierzających z nich rezygnować.
Biorąc pod uwagę powyższe czynniki, warto zdecydować się na zainwestowanie w reklamę obiektu noclegowego. Nakłady nie muszą być wysokie, a całkowita rezygnacja z promowania usług w dłuższej perspektywie nie wyjdzie na dobre. Pamiętaj – jeśli porzucisz prowadzenie kampanii, trudniej ci będzie odbudować wcześniejszą pozycję. Weź pod uwagę również to, że wiele osób już teraz planuje wakacje, wyszukują odpowiednie kierunki i noclegi. Nawet jeżeli w tej chwili nie skutkuje to rezerwacjami, nie rezygnuj z tego, by dać się zauważyć gościom, którzy mogliby trafić do ciebie w ciągu najbliższych miesięcy.
Co możesz zrobić w tej chwili, by być widocznym dla turystów planujących urlopy po zakończeniu epidemii koronawirusa?
Być może zadajesz sobie pytanie, w jaki sposób w tej chwili najlepiej się reklamować. Jest kilka możliwości, z których warto skorzystać, zastanów się nad nimi, gdyż brak działania odbije się w przyszłości – tej po koronawirusie.
Jeżeli w obecnej sytuacji myślisz o zawieszeniu swojej działalności na kilka najbliższych miesięcy, przypominamy o najważniejszych zasadach.
Dowiedz się więcej, zobacz: Zawieszenie działalności – informacje dla przedsiębiorców turystycznych
Pamiętaj, że podczas zawieszenia działalności nadal możesz prowadzić działania wizerunkowe i reklamowe, o ile nie prowadzi to uzgadniania terminów rezerwacji w twoim obiekcie noclegowym. Wydatki poniesione na taką reklamę, nie będą stanowić kosztów uzyskania przychodów.
Eksperci przewidują także, że po epidemii koronawirusa więcej osób zdecyduje się na podróże krajowe zamiast zagranicznych. Polacy nie będą się bali jeździć po kraju, gdyż w razie czego trafią do sprawdzonej służby zdrowia. Natomiast problemy zdrowotne w egzotycznym miejscu to inny poziom ryzyka. Nawet gdy koronawirus zostanie już zdławiony, obawa przed zagranicznymi podróżami potrwa dłużej.
Przypominamy też o wynikach badań przeprowadzonych na zlecenie Nocowanie.pl – z tegorocznego wyjazdu całkowicie zrezygnowało zaledwie 2% respondentów, sporo jest osób czekających na rozwój wydarzeń oraz planujących wyjazdy, widać również zdecydowanych – mających rezerwacje i nie zamierzających z nich rezygnować.
Bądź widoczny dla turystów
Biorąc pod uwagę powyższe czynniki, warto zdecydować się na zainwestowanie w reklamę obiektu noclegowego. Nakłady nie muszą być wysokie, a całkowita rezygnacja z promowania usług w dłuższej perspektywie nie wyjdzie na dobre. Pamiętaj – jeśli porzucisz prowadzenie kampanii, trudniej ci będzie odbudować wcześniejszą pozycję. Weź pod uwagę również to, że wiele osób już teraz planuje wakacje, wyszukują odpowiednie kierunki i noclegi. Nawet jeżeli w tej chwili nie skutkuje to rezerwacjami, nie rezygnuj z tego, by dać się zauważyć gościom, którzy mogliby trafić do ciebie w ciągu najbliższych miesięcy.
Co możesz zrobić w tej chwili, by być widocznym dla turystów planujących urlopy po zakończeniu epidemii koronawirusa?
- Przyjrzyj się treściom w swoich prezentacjach w portalach noclegowych i na stronie internetowej. Teraz masz czas na dostosowanie ich do zasad SEO: każda publikacja powinna być unikalna – zrezygnuj z powielania opisów, warto je również zaktualizować.
- Zwróć uwagę na to, jak wyglądają twoje prezentacje w portalach noclegowych. Czy w pełni korzystasz ze wszystkich możliwości jakie ci oferują? Uzupełnij informacje o usługach, cenniki, sprawdź dane adresowe. To wszystko wpływa na to, czy turyści odnajdują twoją ofertę wśród innych.
Jak się reklamować w dobie koronawirusa?
Być może zadajesz sobie pytanie, w jaki sposób w tej chwili najlepiej się reklamować. Jest kilka możliwości, z których warto skorzystać, zastanów się nad nimi, gdyż brak działania odbije się w przyszłości – tej po koronawirusie.
- Reklamy PPC, takie jak Google Ads, gdzie płacisz tylko za przejście na promowaną przez ciebie stronę przez odnośnik (opłata za kliknięcie – Pay Per Click). W ramach linku sponsorowanego Google zapewnia wysoką widoczność twojej strony, a wiemy że internauci nie tracą czasu na poszukiwania i najczęściej ograniczają się do sprawdzenia kilku pierwszych wyników podsuniętych im przez wyszukiwarkę.
- Założenie wizytówki Google Moja Firma to kolejny sposób na to, by zaistnieć w znanej wyszukiwarce. Dzięki temu dane twojego obiektu trafią do jej zasobów, takich jak mapy, co sprawi, że szybciej dotrzesz do turystów poszukujących noclegów w twojej okolicy. Możesz tam publikować wszystkie najważniejsze informacje o twoje firmie i komunikować najnowsze zmiany.
- Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych. W tej chwili właściwie wszyscy korzystają z Facebooka i Instagrama, więc to świetna okazja do tego, by utrzymać kontakt z twoimi obserwatorami. Możesz publikować posty przypominające o tym, jak wygląda urlop w twoim obiekcie, przedstaw atrakcje okolicy, pomysły na wolny czas. Dzięki temu lepiej zapadniesz w pamięć i zachęcisz do przyjazdu.
- Nie rezygnuj z obecności w portalach noclegowych – to nadal jeden z najważniejszych kanałów jakimi turyści szukają noclegów. W ten sposób masz dostęp do takich form promocji, jak kampanie remarketingowe i Google Ads czy pozycja gwarantowana na liście wyników wyszukiwania. W tej chwili możesz skorzystać z pakietu pomocowego, który pomoże ci przetrwać najtrudniejsze momenty.
Reklama a zwieszenie działalności
Jeżeli w obecnej sytuacji myślisz o zawieszeniu swojej działalności na kilka najbliższych miesięcy, przypominamy o najważniejszych zasadach.
- Poinformuj Marszałka Województwa prowadzącego rejestr organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych w terminie 7 dni od dnia zawieszenia działalności turystycznej.
- Warunkiem zwieszenia działalności turystycznej jest m.in. niezatrudnianie nowych pracowników i wywiązanie się z wcześniej obowiązujących umów.
Dowiedz się więcej, zobacz: Zawieszenie działalności – informacje dla przedsiębiorców turystycznych
Pamiętaj, że podczas zawieszenia działalności nadal możesz prowadzić działania wizerunkowe i reklamowe, o ile nie prowadzi to uzgadniania terminów rezerwacji w twoim obiekcie noclegowym. Wydatki poniesione na taką reklamę, nie będą stanowić kosztów uzyskania przychodów.
Komentarze