Dlaczego nie powielać treści w internecie? Zadbaj o unikalną ofertę
Zajmując się prowadzeniem biznesu, jakim jest wynajem miejsc noclegowych, na pewno zastanawiasz się nad odpowiednią strategią marketingową. Z tego powodu inwestujesz w nowoczesną stronę internetową oraz reklamę w serwisach noclegowych. Pamiętaj, że jeżeli nie zadbasz o unikalne treści w swojej witrynie i ofertach, poniesione przez ciebie wydatki mogą nie przynieść oczekiwanego rezultatu. Dlaczego jest to tak ważne?
Jeżeli jesteś właścicielem obiektu noclegowego, na pewno dbasz o jego schludny, oryginalny wygląd. Szczycisz się pięknym ogrodem i świeżymi, przytulnymi pokojami, być może oferujesz swoim gościom także dodatkowe atrakcje. Jednym słowem robisz wszystko, by wyróżnić się na tle konkurencji. Ale zanim turyści przyjadą właśnie do ciebie, musisz zainteresować ich swoją ofertą.
Reklama w dużych portalach noclegowych to bardzo dobry pomysł – na pewno korzystasz z kilku takich miejsc. Pamiętaj jednak, by przygotowując opis swojego obiektu, tworzyć unikalne treści na każdą z tych stron. Wydaje się to żmudne, ale ma duże znaczenie.
Unikalna treść – dlaczego jest tak ważna?
Każda strona internetowa powinna opierać się o interesujące, oryginalne treści. Odnosi się to również do tych, które dotyczą obiektów noclegowych. Jest to szczególnie ważne z punktu widzenia content marketingu, mającego wpływ na pozycjonowanie naszej strony. To jeden ze sposobów, pozwalających wyprzedzić konkurencję w wyścigu o jak najlepszą pozycję w wyszukiwarkach internetowych. Pamiętaj, że lubią one wartościowe, niepowielane treści, wnoszące coś nowego zarówno do zasobów internetu, jak i świadomości internautów.
W praktyce oznacza to, że właściciele obiektu noclegowego powinni znaleźć czas na to, by zmieniać swoje oferty na poszczególnych stronach i na bieżąco aktualizować ich treści. Zatem poświęć chwilę na przygotowanie własnego, wyróżniającego cię opisu – jeśli chcesz wykorzystać go w kilku miejscach, powinieneś przynajmniej go przeredagować. I co najważniejsze, nigdy nie kopiuj tekstów stworzonych przez innych użytkowników. Może to przynieść więcej szkody niż pożytku, od dużego spadku w wynikach wyszukiwania Google, po oskarżenie o łamanie praw autorskich.
Interesujące strony potraktuj jako inspirację, pomyśl chwilę i stwórz własną, unikalną treść, wyróżniającą się wysoką jakością.
Jak konstruować unikalne treści?
Wydaje ci się, że stworzenie unikalnej treści jest trudne? Podejdź do tego spokojnie i metodycznie, a efekty na pewno cię zaskoczą. Zanim siądziesz do pisania, poznaj kilka praktycznych zasad, które naprowadzą cię na odpowiednie tory.
Przede wszystkim pomyśl, do kogo kierujesz swoją ofertę – na pewno masz określony typ gości. Zastanów się, czy są to single, osoby aktywne a może rodziny z dziećmi? To właśnie dla nich tworzysz opis swojego obiektu, którym chcesz ich zainteresować. Jeśli już o zainteresowaniu mowa, zapomnij o kwiecistych, poetyckich zdaniach, postaw na prostotę i konkret. Turysta chce się szybko dowiedzieć, gdzie dokładnie znajduje się twój obiekt, jak wyglądają pokoje, czy może liczyć na dodatkowe atrakcje i jak przedstawia się kwestia płatności. Daj mu to, stwarzając czytelny przekaz.
Dobrym pomysłem jest obserwowanie konkurencji, starając się dzięki temu ulepszać swoje treści. Napisz o wszystkim, czym się na jej tle wyróżniasz, wymień mocne strony, zainteresuj swoim regionem. To co tobie wydaje się „zwykłe” i „codzienne”, dla turysty może stanowić dodatkową wartość i zdecydować o wyborze właśnie twojego noclegu.
Gdy autorska treść jest gotowa, poświęć czas na jej sprawdzenie pod kątem ortografii i stylu. Staraj się unikać powtórzeń i kolokwialnych wyrażeń, pisz prosto, zrozumiale oraz szczerze – bez upiększania rzeczywistości.
Dowiedz się, jak stworzyć idealny opis swojego obiektu noclegowego. Garść potrzebnych informacji znajdziesz tutaj:
8 wskazówek jak napisać dobrą ofertę obiektu noclegowego cz. 1
8 wskazówek jak napisać dobrą ofertę obiektu noclegowego cz. 2
fot. FirmBee (Pixabay.com CC0)
Komentarze