Dlaczego warto sięgać po treści wideo?

Dlaczego warto sięgać po treści wideo?

Stare, ale nadal aktualne powiedzenie „dobre zdjęcie warte jest więcej niż wiele słów, a dobre wideo znacznie więcej niż wiele zdjęć”, wciąż niezbyt często przekonuje właścicieli obiektów noclegowych. A szkoda!

Wideo to jeden z najpopularniejszych obecnie formatów w internecie i jedna z najczęściej wykorzystywanych form przekazu. Wydawcy serwisów internetowych oraz portale społecznościowe zdecydowanie promują wideo i twierdzą, że wkrótce filmy zdominują internetowy content.

Mimo to właściciele obiektów noclegowych i turystycznych stosunkowo rzadko sięgają po ten format. Dlaczego? Najczęściej można usłyszeć, że wiąże się to z dużymi kosztami, koniecznością posiadania drogiego sprzętu, znajomością skomplikowanego oprogramowania itp. Na szczęście nic z tych rzeczy nie musi być prawdą!

Mit – dobre wideo kosztuje

Osoby prowadzące swój turystyczny biznes często mają ograniczone środki na promocje. Argumentują więc, że nie stać ich na kręcenie filmów reklamowych. To fakt, profesjonalne produkcje wideo są kosztowne. Ale nie zawsze trzeba decydować się na taki rodzaj usługi. Wiele popularnych i często oglądanych w sieci filmów nie powstało w profesjonalnych studiach filmowych, wręcz przeciwnie.

Prawda – dobry pomysł najważniejszy!

Kolejny wyświechtany zwrot, ale w dalszym ciągu prawdziwy: pomysł jest ważniejszy niż wykonanie. Krótki film można zrobić dobrym telefonem (a możliwości najnowszych smartfonów w zakresie robienia zdjęć i kręcenia wideo są naprawdę imponujące!). Można też animować zdjęcia, a na całość nałożyć napisy i muzykę, co da efekt zbliżony do filmu. Branża turystyczna jest tu w uprzywilejowanej sytuacji – otoczenie, malownicza okolica, przyroda czy zabytki dostarczają niezmierzonej liczby pomysłów. I to o każdej porze roku.

YouTube – mnóstwo możliwości w jednym miejscu

YouTube to idealne rozwiązanie, z którego korzystają wszyscy. Od osób prywatnych, po firmy. Od małych przedsięwzięć po wielkie projekty. Dlaczego?

  • jest największym na świecie serwisem społecznościowym koncentrującym się na filmach,
  •  jest za darmo,
  • narzędzia do edycji filmów są bardzo proste i mogą z nich korzystać osoby zupełnie nie znające się na obróbce wideo,
  • filmy łatwo „osadzać” w większości popularnych platform (np. w Word Press),
  • pozwala tworzyć bibliotekę własnych filmów niezależnych od strony WWW (stronę możemy zmienić, przebudować, a konto na YouTube jest niezależne).
  • jeżeli wideo jest naprawdę dobre, to dzięki mechanizmom społecznościowym zobaczy je bardzo dużo osób.

To główne zalety YouTube, choć oczywiście nie wszystkie. Jeżeli chcecie wykorzystać wideo do promocji swoich obiektów noclegowych i turystycznych, to nie możecie nie skorzystać z możliwości, jakie oferuje YouTube.

fot. StockSnap / Pixabay.com CC0

Następny artykuł 10 błędów na stronie, przez...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!