Dlaczego warto zainwestować w marketing treści?
Publikując wysokiej jakości treści w internecie, docieramy do potencjalnych klientów i użytkowników, którzy mogą być zainteresowani naszą ofertą. Ale treść osadzana w sieci to nie tylko tekst.
Warto zadbać o atrakcyjny content w szerokim tego słowa znaczeniu: ebooki i poradniki, prezentacje w power poincie, infografiki, materiały video, pliki audio… – to treści, które użytkownicy chętnie udostępniają innym, rekomendując je w ten sposób swoim najbliższym.
Pewnie zastanawiasz się, gdzie powinieneś publikować takie wartościowe treści. Odpowiedź brzmi: tam, gdzie są twoi potencjalni klienci. Nie każdy od razu trafi na stronę hotelu czy biura podróży. Nie każdy też znajdzie cię w serwisie rezerwacyjnym. Ale jeśli aktywnie prowadzisz bloga firmowego, jesteś aktywny w mediach społecznościowych, wysyłasz newslettery, piszesz eksperckie artykuły do mediów branżowych, udzielasz się na innych blogach lub serwisach tematycznych, z pewnością zainteresujesz tym niejednego odbiorcę.
Nie bez znaczenia są też mailingi, newslettery oraz eksperckie artykuły i wywiady.
Nie mów językiem korporacji
Trzeba oczywiście pamiętać, by zapomnieć o marketingowej papce, nabrać nieco dystansu do swojej firmy i pokazać „ludzką twarz” swojej turystycznej czy hotelowej firmy. Nikt z nas nie lubi formalnego języka i haseł typu „w trosce o najwyższą jakość naszych usług”. Nie używajmy więc określeń „najlepsza”, „wysokiej jakości”, „lider” – niech przekona się o tym nasz użytkownik także poprzez eksperckie treści publikowane przez nas w sieci.
Nachalnie krzycząc „sprzedaję”, zniechęcasz klientów
Dziś już nie działają na użytkowników wezwania typu „Kup u nas koniecznie”. Zbyt nachalne działania sprzedażowe w Internecie mogą przynieść skutek odwrotny od zamierzonego. Nie traktujmy więc mediów, zwłaszcza tych społecznościowych, jako tablicy ogłoszeń czy gazetki promocyjnej w dyskoncie spożywczym. Taka komunikacja nie przynosi efektu. Warto natomiast dostarczyć interesujący content związany z twoim brandem, który nie jest bezpośrednio związany z oferowaną przez ciebie usługą turystyczną czy noclegową.
Przerost formy nad treścią
Pamiętaj, że boldując (wyróżniając) całe akapity treści, dodając wykrzykniki w każdym zdaniu – nie zachęcasz do czytania. Stosując wersaliki (duże litery) krzyczysz, a nie informujesz. Nie tędy droga. Nie forma ma cię wyróżniać, a nie wszelkiego typu zapewnienia o komforcie i najwyższej jakości. Pokaż, że jesteś ekspertem w swojej branży, i świetnie prowadzisz swój biznes poprzez wartościową i fachową treść, świetne zdjęcia, atrakcyjny film video, unikalną infografikę. Takie treści z pewnością spotkają się z zainteresowaniem użytkowników.
Gdzie publikować?
Pewnie zastanawiasz się, gdzie powinieneś publikować takie wartościowe treści. Odpowiedź brzmi: tam, gdzie są twoi potencjalni klienci. Nie każdy od razu trafi na stronę hotelu czy biura podróży. Nie każdy też znajdzie cię w serwisie rezerwacyjnym. Ale jeśli aktywnie prowadzisz bloga firmowego, jesteś aktywny w mediach społecznościowych, wysyłasz newslettery, piszesz eksperckie artykuły do mediów branżowych, udzielasz się na innych blogach lub serwisach tematycznych, z pewnością zainteresujesz tym niejednego odbiorcę.
Pamiętaj, że angażująca treść wpływa na interakcję z odbiorcą i jest polecana i chętnie udostępniana innym użytkownikom.
Wartościowy content to twój kapitał
Oczywiście zapewne pojawiają się wątpliwości, po co inwestować w wysokiej jakości treści, które bezpłatnie udostępniamy innym użytkownikom. Content marketing to długofalowa inwestycja. Dzięki temu powoli a systematycznie edukujesz potencjalnych klientów, zwiększając ich lojalność i przywiązanie do marki. Świetną treścią wzbudzasz zainteresowanie i zaufanie do twojej marki, kształtujesz opinie i wyznaczasz trendy. Unikalny conent to też szansa na lepszą widoczność twoich treści w wyszukiwarce Google.
fot. Free-Photos / Pixabay.com CC0
Komentarze