FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Zaliczki online
Oto lista najczęściej zadawanych pytań dotyczących zaliczek online. Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na interesujące Cię zagadnienie, skorzystaj z formularza kontaktowego znajdującego się na dole strony.
- Jak pobierać zaliczki/zadatki od turystów?
- Jak działa pobieranie zaliczek/zadatków od turystów?
- W jaki sposób turysta dowie się, że poprosiłem go o zapłacenie zaliczki/zadatku?
- Ile czasu na opłacenie zaliczki/zadatku ma turysta?
- Po co mam uzupełniać informacje o pokoju zarezerwowanym przez turystę?
- Co znaczy informacja, że turysta prosi mnie o zaliczkę/zadatkę?
- Czy opłacenie zaliczki/zadatku przez turystę powoduje zablokowanie terminu pobytu w moim kalendarzu?
- Czy płatności online są bezpieczne?
- Jak dowiem się, czy turysta opłacił zaliczkę/zadatek?
Płatności / terminy wpłat / zwroty
- Czy usługa pobierania zaliczek/zadatków online jest płatna?
- Jak szybko pieniądze pojawią na moim koncie?
- Czy dostanę potwierdzenie wpłaty?
- Czym różni się tradycyjny przelew od przedpłaty online w Nocowanie.pl?
- Dlaczego lepiej skorzystać z zaliczek/zadatków od Nocowanie.pl niż realizować je poza systemem?
- Czy zaliczka/zadatek online, którą opłaci turysta podlega zwrotowi, gdy zrezygnuje z mojego obiektu?
- Czy zadatek, który opłaci turysta podlega zwrotowi, gdy zrezygnuje z mojego obiektu?
- W jaki sposób turysta opłaca zaliczkę/zadatek?
- Czy turysta ponosi dodatkowe koszty, opłacając zaliczkę/zadatek online?
- Czy turysta może poprosić o wystawienie zaliczki/zadatku za nocleg?
- Na jakim etapie rozmowy z turystą mogę poprosić o opłacenie zaliczki/zadatku?
- Czy muszę wpisywać dane obiektu za każdym razem, gdy wystawiam zaliczkę/zadatek?
Zasady ogólne
Jak pobierać zaliczki/zadatki od turystów?
W panelu obiektu w sekcji Wiadomości, po wejściu w rozmowę z turystą, znajdziesz przycisk Poproś o zaliczkę/zadatek online. Określ całościową kwotę za pobyt, wysokość zaliczki/zadatku oraz wskaż termin, w którym turysta powinien dokonać zapłaty. Informację o zaliczce/zadatku przekażemy turyście mailowo oraz poprzez SMS. Dodatkowo po zalogowaniu się na swoje konto w Nocowanie.pl turysta zobaczy wiadomość z informacją o zaliczce/zadatku.
Jak działa pobieranie zaliczek/zadatków od turystów?
Wysyłasz do turysty informację z prośbą o zaliczkę/zadatek, która zawiera kwotę całego pobytu, wysokość zaliczki/zadatku oraz czas na wpłatę. Po odczytaniu wiadomości i kliknięciu w przycisk Opłać zaliczkę/zadatek, turysta zostaje przekierowany do systemu płatności online, gdzie może dokonać opłaty kartą lub szybkim przelewem. Po opłaceniu zaliczki/zadatku przez turystę, otrzymasz potwierdzenie wpłaty i możesz automatycznie zablokować termin na kalendarzu dostępności. W ciągu 2 dni od zaksięgowania wpłaty u nas, pieniądze znajdą się na Twoim koncie.
W jaki sposób turysta dowie się, że poprosiłem go o zapłacenie zaliczki/zadatku?
Turysta zobaczy prośbę o zaliczkę/zadatek online w e-mailu, powiadomieniu SMS oraz po zalogowaniu się do swojego panelu turysty.
Ile czasu na opłacenie zaliczki/zadatku ma turysta?
Po co mam uzupełniać informacje o pokoju zarezerwowanym przez turystę?
Gdy turysta opłaci zaliczkę/zadatek za pobyt, zobaczysz to przy wybranej usłudze w swoim kalendarzu w panelu obiektu. Wskazany termin zostanie automatycznie zablokowany, dzięki czemu inni turyści zobaczą, że ta usługa w tym czasie jest już zarezerwowana. Jeżeli przy wysyłce Prośby o zaliczkę/zadatek nie wybrałeś pokoju do rezerwacji, to w każdej chwili możesz na kalendarzu dodać rezerwację ręcznie.
Co znaczy informacja, że turysta prosi mnie o zaliczkę/zadatek?
Turysta również może wysłać wiadomość, w której prosi o informację, dotyczącą zaliczki/zadatku. Przyspiesza to proces rezerwacji, dzięki czemu masz pewność, że gość jest zdecydowany na nocleg w Twoim obiekcie.
Czy opłacenie zaliczki/zadatku przez turystę powoduje zablokowanie terminu pobytu w moim kalendarzu?
W momencie dokonania wpłaty zaliczki/zadatku przez turystę, zajęty termin zostanie automatycznie zablokowany na Twoim kalendarzu, a w przypadku gdy posiadasz więcej niż jedną usługę, wysyłając prośbę o zaliczkę/zadatek, musisz zaznaczyć jakiej usługi dotyczy rezerwacja. Jeżeli przy wysyłce Prośby o zaliczkę/zadatek nie wybrałeś pokoju do rezerwacji, to w każdej chwili możesz na kalendarzu dodać rezerwację ręcznie.
Czy płatności online są bezpieczne?
Płatności online gwarantują bezpieczeństwo i szybką realizację.
Turyści wolą wpłacać pieniądze do portalu Nocowanie.pl, ponieważ ma większą wiarygodność. Klienci mogą bać się wpłacać zaliczki bezpośrednio na konto obiektu, przez wzgląd na wiele przypadków oszustw i wyłudzeń.
Jak dowiem się, czy turysta opłacił zaliczkę/zadatek?
Otrzymasz powiadomienie z informacją o wpłacie zaliczki/zadatku – zarówno drogą e-mailową, jak i przez SMS-a. Dodatkowo w panelu zarządzania obiektem przy korespondencji z turystą pojawi się napis Turysta wpłacił zaliczkę/zadatek.
Płatności / terminy wpłat / zwroty
Czy usługa pobierania zaliczek/zadatków online jest płatna?
Prowizja wynosi 0% - nie ponosisz kosztów za pobranie zaliczki/zadatku.
Jak szybko pieniądze pojawią się na moim koncie?
Po opłaceniu zaliczki online przez turystę, pieniądze trafiają na Twoje konto po ok. 2 dniach.
Czy dostanę potwierdzenie wpłaty?
Kiedy wpłata jest zaksięgowana na Twoim koncie, otrzymujesz informację, potwierdzającą opłacenie zaliczki/zadatku.
Czym różni się tradycyjny przelew od przedpłaty online w Nocowanie.pl?
Opłacanie zaliczki/zadatku w banku trwa znacznie dłużej niż w naszym serwisie, istnieje również prawdopodobieństwo, że turysta pomyli się wprowadzając dane do przelewu, a Ty będziesz czekać na pieniądze 3-4 dni. Przy przedpłatach w Nocowanie.pl turysta opłaca zaliczkę online, a przelew trwa 1 sekundę.
Dodatkową korzyścią jest to, że wysyłamy odpowiednie przypomnienia turyście, dzięki czemu wie, że musi opłacić przedpłatę.
Dlaczego lepiej skorzystać z zaliczek/zadatków od Nocowanie.pl niż realizować je poza systemem?
Pobieranie zaliczek/zadatków online to szereg korzyści. Nocowanie.pl gwarantuje bezpieczeństwo transakcji – wpłacając pieniądze na konto serwisu, turyści czują się bezpieczniej niż przy bezpośredniej wpłacie na rachunek obiektu (po odnotowaniu wpłaty zaliczki - od razu przelewamy ją na Twoje konto). Ponadto, po dokonaniu wpłaty przez turystę, od razu otrzymujesz informację o płatności, zarówno na maila, jak i SMS-a.
Na bieżąco monitorujemy, czy turysta dokonał wpłaty i w razie potrzeby, wysyłamy mu kolejne powiadomienia z przypomnieniem. Dzięki temu, oszczędzasz czas i pieniądze (prowizja wynosi 0%) - pobierasz zaliczkę/zadatek zanim turysta znajdzie inną ofertę, a zarezerwowany termin jest automatycznie blokowany w Twoim kalendarzu dostępności.
Czy zaliczka online, którą opłaci turysta podlega zwrotowi, gdy zrezygnuje z mojego obiektu?
Tak, zaliczka podlega zwrotowi. Zwroty odbywają się dokładnie tak, jak dla rezerwacji online. Jeśli pieniądze zostaną już przesłane do obiektu, może on zwrócić kwotę do Nocowanie.pl – portal zwraca zaliczkę turyście. Rozliczenia mogą również być realizowane bezpośrednio między obiektem a turystą, a termin, który został zarezerwowany w kalendarzu dostępności - możemy usunąć jeśli zgłosisz nam takie przypadki.
Czy zadatek, który opłaci turysta podlega zwrotowi, gdy zrezygnuje z mojego obiektu?
Zgodnie z definicją zadatku jest on bezzwrotny.
W jaki sposób turysta opłaca zaliczkę/zadatek?
Turysta dostaje od Ciebie wiadomość z prośbą o opłacenie zaliczki/zadatku, w której zawarte są szczegółowe informacje wraz z przekierowaniem do systemu płatności online. System pozwala na płatność kartą lub szybkim przelewem.
Czy turysta ponosi dodatkowe koszty, opłacając zaliczkę/zadatek online?
Tak, turysta ponosi koszt opłaty serwisowej, dzięki której możemy pokryć koszty płatności oraz zapewnić sprawne działanie platformy. Opłata serwisowa wynosi 2,5% pełnej kwoty rezerwacji przy czym nie mniej niż 10 zł i nie więcej niż 99 zł.
Czy turysta może poprosić o wystawienie zaliczki/zadatku za nocleg?
Turysta również może wysłać wiadomość, w której prosi o informację dotyczącą zaliczki/zadatku. Przyspiesza to proces rezerwacji, dzięki czemu masz pewność, że gość jest zdecydowany na nocleg w Twoim obiekcie.
Na jakim etapie rozmowy z turystą mogę poprosić o opłacenie zaliczki/zadatku?
Wysłanie prośby o zaliczkę może nastąpić na każdym etapie rozmowy z turystą, np. prośbę możesz wysłać przy potwierdzaniu dostępności danego terminu.
Czy muszę wpisywać dane obiektu za każdym razem, gdy wystawiam zaliczkę/zadatek?
Wystarczy uzupełnić dane obiektu i podać numer rachunku bankowego, który jest nam potrzebny do wykonywania przelewów na Twoje konto. W ustawieniach możesz zaznaczyć, jaki procent od kwoty pobytu będzie stanowiła zaliczka/zadatek oraz ile czasu dajesz turyście na jej opłacenie. Za każdym razem, gdy będziesz wysyłać prośby o opłatę zaliczki/zadatku, możesz edytować kwotę pobytu, kwotę zaliczki/zadatku oraz termin na jej opłacenie.