Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (868 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Grupy docelowe w turystyce

Grupy docelowe w turystyce

Istotny fakt docierania do grupy docelowej w branży turystycznej bywa często pomijany. Jeśli i ty jeszcze jej nie określiłeś, dowiedz się, dlaczego powinieneś to zrobić. Poznaj najważniejsze grupy i sprawdź, jakie elementy mają wpływ na decyzje zakupowe podejmowane przez ich przedstawicieli.

Persona – stwórz turystę idealnego


Persona to nic innego jak charakterystyka idealnego odbiorcy. Stworzenie wzorowego adresata pomaga w doborze formy i treści reklamy. Żeby dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej należy stworzyć profil turysty tzw. Personę.

Persona to zarys przedstawiciela grupy docelowej – opisuje potrzeby i priorytety naszego modelowego klienta. Opis persony jest także doprecyzowaniem procesu zakupowego: rozpoznaniem zachowania klienta, tego w jaki sposób podejmuje decyzje zakupowe, a nawet jak i kiedy rodzi się w nim intencja zakupowa. Zbudowanie person ma to zadanie ułatwić, a jednocześnie sprawić, by treść oferty odpowiadała na potrzeby grupy docelowej i budowała relację firma-klient. Częstym błędem, który popełniają właściciele obiektów przy tworzeniu treści, ofert jest pisanie dla wszystkich i jednocześnie dla nikogo.

Zdarza się, iż firmy mówią, że oferta jest „dla wszystkich”. Jednak nie przyjmują gości ze zwierzętami, bo brudzą i niszczą, oraz rodzin z dziećmi, bo strasznie hałasują. Wniosek – oferta nie jest jednak dla wszystkich.

  • W takim razie pytanie brzmi, na jaki profil turysty jesteś nastawiony?
  • Kto dociera do twojego obiektu najczęściej?
  • Kto po wyjeździe wraca/wystawia opinię, czy poleca nocleg wśród swoich znajomych?

 

Od czego zacząć tworzenie Persony?


Przede wszystkim należy postawić sobie pytania, które trzeba podzielić na kilka segmentów:

 

Środowiskowe

Czyli wszystko, co dzieje się na rynku globalnym i lokalnym. Jakie są trendy w turystyce, jak one się zmieniają, w jaki sposób turyści spędzają czas wolny, czego szukają itd. Informacje na ten temat można znaleźć w różnego rodzaju prasie czy artykułach branżowych.

Pytania jakie warto tutaj zadać to:

  • Czym wyróżnia się nasz produkt?
  • Jaka jest największa wartość, którą dostarczamy?
  • Dlaczego ludzie NIE kupują naszego produktu?
  • Jak zmienia się rynek?
  • Jak dostosowujemy się do tych zmian?

 

Sprzedaż

Czyli do kogo kierujesz swoje produkty i usługi. Komu najchętniej sprzedawałbyś noclegi?

Pytania jakie warto tutaj zadać to:

  • Kim są nasi klienci?
  • Jakie pytania zadają najczęściej?
  • Czego oczekują?
  • Jakimi kanałami dokonują zakupów?
  • Kto podejmuje decyzje zakupowe?

 

Klienci

Rozmawiaj z klientami, którzy do ciebie docierają. To źródło informacji jest nieprzebraną kopalnią wiedzy. Przy takich okazjach rodzi się najwięcej pomysłów i koncepcji, co można zmienić, usprawnić, polepszyć.

Pytania jakie warto tutaj zadać to:

  • Co powoduje, że klient szuka naszych usług?
  • Co chce zmienić?
  • Co wpływa na intencję zakupu?
  • Na jakim etapie wyboru oferty pojawiają się problemy?
  • Dlaczego wybrał naszą usługę?

 

Obsługa klienta

To jeden z najważniejszych punktów, który realnie wypływa na jakość usług oraz na to, czy gość poleci twój obiekt noclegowy, czy nie.

Pytania jakie warto tutaj zadać to:

  • Kto się kontaktuje z firmą najczęściej?
  • Co najczęściej mówią klienci?
  • Co uwielbiają, czego nienawidzą?
  • Jaki obszar jest najważniejszy i wymaga ulepszenia?


Kiedy zbierzesz wszystkie wspomniane dane i połączysz je w całość – najlepiej szukać podobieństw i najczęściej pojawiających się odpowiedzi – wyciągniesz wnioski, które pomogą ci w budowaniu person.

 

Wejdź w buty klienta


Wyobraź sobie, że jesteś turystą i szukasz noclegu. Co czujesz? Co myślisz? Jakich wyborów dokonujesz? Zastanów się, jakie pytania zadaje sobie konsument przed podjęciem decyzji zakupowej. Zadawaj pytania, jakbyś był swoim własnym klientem, następnie zawieraj te odpowiedzi w treściach i opisach ofert.

  • Jakie są trendy w turystyce?
  • Na co zwracają uwagę klienci?
  • Dlaczego to, co robię do tej pory jest niewystarczające?
  • Co, jeśli nic nie zmienię?
  • Co robi moja konkurencja?

 

O tym warto pamiętać przy tworzeniu Persony

 

  • Przeanalizuj swoich obecnych turystów. Odpowiedz sobie na pytanie, do kogo, do jakiej grupy skierowana jest moja oferta?

 

  • Opis opieraj na zebranych danych, a nie twórz go na podstawie swoich wyobrażeń.

 

  • Jeśli nie możesz bazować na wynikach badań, zaproś do tworzenia person osoby, które mają kontakt z klientami. To właśnie one są cennym źródłem wiedzy na temat zachowań i potrzeb grupy docelowej.

 

  • Skupiaj się na tych elementach opisu, które mają wpływ na oferowaną przez ciebie usługę.

 

  • Korzystaj ze stworzonej persony podczas podejmowania decyzji przy wprowadzaniu nowych usług.
Chcesz poznać sprawdzone rady dotyczące tworzenia idealnej oferty obiektu? Zobacz:
8 wskazówek jak napisać dobrą ofertę obiektu noclegowego cz. 1

 

Najważniejsze grupy docelowe w turystyce


Poznaj najważniejsze grupy docelowe w branży turystyczne oraz sposoby na to, by do nich dotrzeć.

 

Rodziny z dziećmi

Jedna z najliczniejszych grup na rynku. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, zainwestuj w atrakcje dla dzieci: plac zabaw, trampolina, basen ogrodowy. Pomyśl również o rodzinach z naprawdę małymi dziećmi, dla których warto kupić łóżeczko turystyczne, wanienkę, przewijak czy też specjalne krzesełko do karmienia.

Dobrym rozwiązaniem jest stworzenie we wnętrzu budynku kącika do zabawy. Powinny się w nim znaleźć pluszowe zabawki, klocki, kolorowanki, kredki, bajki dla dzieci i gry planszowe. Jeśli w opisie zamieszczasz informacje o sali zabaw, animacjach, dodaj również program, informacje o tym, kto prowadzi te zajęcia oraz zdjęcia atrakcji dla dzieci.

 

Dowiedz się więcej o tym, jak przygotować obiekt pod kątem goszczenia rodzin z dziećmi, wejdź: Przygotuj swój obiekt dla rodzin z dziećmi

 

Seniorzy

Grupa wiekowa z tendencją wzrostową. Często unikają wysokiego sezonu, ze względu na koszt i liczbę turystów. Wbrew obiegowej opinii są bardzo aktywni, lubią zwiedzać, spacerować, spędzać czas na świeżym powietrzu.

Zwracają uwagę na takie aspekty jak: odległości od plaży czy centrum, basen znajdujący się w pobliżu, możliwość skorzystania z zabiegów, restauracje w okolicy, Dla tej grupy istotne jest również czy w obiekcie dostępna jest winda, wyżywienie, aneks kuchenny, czajnik w pokoju, kije do nordic walkingu, parawany na plażę, leżaki, parasole itp. Seniorzy cenią sobie kontakt z drugą osobą, zwłaszcza jeśli jest to grupa rówieśnicza. Warto więc stworzyć miejsce, w którym mogliby się spotkać i porozmawiać albo organizować wieczorki zapoznawcze.

 

Osoby aktywnie spędzające czas wolny

Dla aktywnej grupy warto mieć w ofercie rowery, kajaki, sprzęt do gier zespołowych, piłki, rakiety do tenisa, paletki do tenisa stołowego, badmintona itd. Poinformuj turystów, co dzieje się w czasie ich urlopu, powiedz o ciekawych miejscach, regionalnych specjałach i tradycjach, a także polecanych restauracjach oraz innych miejscach wartych odwiedzenia.

Jeśli twój obiekt położony jest w pobliżu tras pieszych lub rowerowych, parków, zabytków czy innych ciekawych miejsc – przygotuj mapy i przewodniki, które ułatwią turystom poruszanie się. Informacje na ten temat można znaleźć na naszej stronie. W związku z tym, że pogoda jest nieprzewidywalna dla nieprzygotowanych turystów warto mieć płaszcze przeciwdeszczowe, parasole czy inne rzeczy, które mogą przydać się w deszczowych chwilach.

 

Turyści statyczni, tzw. leżaki

Są to osoby, które relaksują się i najlepiej odpoczywają nic nie robiąc. Tacy turyści jadąc na urlop, praktycznie nie wychodzą z obiektu noclegowego. Istotne, żeby wszystko było na miejscu: wyżywienie, atrakcje, animacje itp.

W zależności od preferencji takie osoby spędzają cały dzień na plaży, na świeżym powietrzu, na hamaku lub leżaku. Często szukają cichych miejsc, gdzie można obcować z naturą, pojechać na ryby, rozpalić ognisko. Kluczowe dla tej grupy będzie zaopatrzenie obiektu w podstawowe elementy – goście zwracają uwagę na otoczenie, jakość obiektu oraz wyposażenie potrzebne do statycznego wypoczynku: grill lub miejsce na ognisko, basen.

Oczywiście wspomniane grupy mogą się przenikać, nie zawsze są one hermetyczne i jednorodne. Dlatego najlepiej jest dostosować swoją ofertę indywidualnie do turysty, gdyż nie każdy lubi być zasypywany propozycjami. Niektórzy przyjeżdżają z gotowym planem urlopu, inni wolą spontanicznie planować swój czas – ale mimo wszystko warto zadbać o to, by mieli możliwość skorzystania z twoich propozycji.

 

Polski turysta w sieci

 

  • Ponad 66% internautów szukających noclegów i planujących podróż to kobiety, z czego blisko 30% jest wieku 25-34 lat, kolejną grupę ponad 22% stanowią osoby w wieku 35-44. Najrzadziej informacji w sieci szukają osoby +65 (niecałe 5%).

 

  • Polski turysta zazwyczaj informacji szuka od niedzieli do czwartku w godzinach 8-22, wzmożoną aktywność wykazuje wieczorem między godziną 18 a 21, szczególnie w niedzielę. Zdecydowanie rzadziej zdarza się to w piątek i sobotę.

 

  • Najbardziej gorącą porą dla turystyki w sieci i nie tylko jest okres od maja do sierpnia. Z czego największe zainteresowanie usługami noclegowymi jest obserwowane tuż przed samymi wakacjami. Najgorszy pod tym względem jest okres jesienny, czyli październik i listopad

 

  • Turyści najczęściej korzystają z możliwości płatności gotówką na miejscu, coraz bardziej preferowaną formą płatności za usługi zamawiane w sieci jest przelew elektroniczny bądź płatności kartą.

 

  • Większość internetowych turystów przy poszukiwaniu informacji i rezerwacji noclegów korzysta w sieci z komputera lub laptopa (53%), ale popularne są również telefony komórkowe(41%) oraz urządzenia mobilne.

 

PAMIĘTAJ!

  • Przygotuj informacje przydatne dla grupy docelowej, którą gościsz u siebie.
  • Dopytaj czy goście są zadowolenie z pobytu i czy poleciliby cię znajomym!
  • Dbaj o jakość Obsługi Klienta.
  • Nie bój się podglądać konkurencji, zwłaszcza tych, którzy mają obłożenie, to nie bierze się znikąd.
  • Zacznij od przeanalizowania obecnych klientów.
  • Nie zostawiaj reklamy na ostatnią chwilę!
  • Reklamę kieruj do konkretnej grupy odbiorców.
  • Zadbaj o odpowiednie i aktualne zdjęcia.
fot. Porapak Apichodilok / Pexels.com CC0


Następny artykuł Zaplanuj wyjazd na Dzień...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!