FAQ
Najczęściej zadawane pytania
Poniżej zamieszczamy listę najczęściej zadawanych pytań. Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na interesujące Cię zagadnienie skorzystaj z formularza kontaktowego znajdującego się na dole strony.
Dla właścicieli obiektów noclegowych:
- W jaki sposób mogę dodać ofertę?
- W jaki sposób przypomnieć hasło do konta?
- Gdzie sprawdzić, do kiedy moja oferta jest ważna?
- Jak mogę zweryfikować swój obiekt?
- Dlaczego mam przesyłać dokumenty weryfikacyjne? I jakie?
- Dodałem obiekt do portalu, ale nie jest widoczny. Dlaczego?
- Co muszę zrobić, by dostać baner spersonalizowany?
- Jak długi jest czas oczekiwania na wizytówki lub baner?
- Czym jest usługa Wolne Pokoje i czy jest ona dodatkowo płatna?
- Dodałem ogłoszenie o wolnych pokojach, ale zostało wykasowane. Dlaczego?
- Co to jest usługa Szukam Noclegu?
Dla turystów:
- Czy konto użytkownika (turysty) jest płatne?
- Czy muszę logować się przez facebooka?
- W jaki sposób mogę utworzyć konto turysty w portalu?
- Jak zarezerwować nocleg z oferty?
- Gdzie mogę znaleźć numer telefonu do obiektu?
- Jak sprawdzić, czy dany obiekt ma wolne miejsca?
- Jak mogę sprawdzić, czy obiekt istnieje naprawdę?
- Jak mogę ocenić obiekt?
- Wysłałem zapytanie i nie dostałem odpowiedzi, dlaczego?
- Do czego służy konto turysty?
- Czy mogę usunąć konta turysty?
- Czy mogę zrezygnować z otrzymywania newslettera?
W jaki sposób mogę dodać ofertę?
Wystarczy, że będąc na naszej stronie, klikniesz na ikonkę plusa znajdującą się w jej prawym górnym rogu. Gdy najedziesz na nią kursorem myszki, pojawi się komunikat „Dodaj obiekt” - należy w niego kliknąć i wypełnić krótki formularz zgłoszeniowy.
W jaki sposób przypomnieć hasło do konta?
Aby przypomnieć hasło do konta, należy wejść w okno logowania. Poniżej pola, gdzie wpisuje się swój login i hasło, znajduje się miejsce na wpisanie adresu e-mail, na który przyjdzie link do ustawienia nowego hasła. Link jest ważny przez 10 minut od momentu wysłania maila z linkiem, po tym czasie pojawia się komunikat: Formularz stracił ważność i proces trzeba powtórzyć. Pamiętaj, aby podać taki sam adres e-mail, jaki został użyty podczas zakładania konta. Jeśli w naszej bazie nie ma konta powiązanego z e-mailem, to pojawi się komunikat Adres e-mail niepoprawny. Można również skontaktować się z konsultantem, który wyśle maila z linkiem na adres powiązany z obiektem.
Gdzie sprawdzić, do kiedy moja oferta jest ważna?
Liczba dni jakie zostały do końca abonamentu dostępna jest na niebieskiej belce na górze strony po uprzednim zalogowaniu się na niej, a także w panelu w dziale Płatności i Reklama, w zakładce „Abonament za publikację”.
Jak mogę zweryfikować swój obiekt?
W Nocowanie.pl mamy kilka rodzajów weryfikacji. Jeżeli jesteś nowym Użytkownikiem portalu, to w pierwszej kolejności weryfikujemy prawdziwość Twojej oferty. W tym celu prześlij nam jak najszybciej wymagane dokumenty weryfikacyjne, co pozwoli na szybkie udostępnienie Twojej oferty dla turystów. Możesz to zrobić w panelu zarządzania w zakładce Weryfikacja obiektu. Po weryfikacji dokumentów zweryfikuj w panelu swój adres mailowy oraz numer telefonu, po to aby mieć pewność, że wszystkie zapytania od turystów trafią do Ciebie. Możesz to zrobić na profilu właściciela obiektu. Wybierz w panelu ikonę ludzika nad zdjęciem obiektu i potwierdź swoje dane.
Dodatkową weryfikacją jest program „Sprawdzony Obiekt”. Udział w programie pozwoli pokazać turyście, że jesteś wiarygodny i można Ci zaufać. Etapy weryfikacji to: wizyta przedstawiciela handlowego, możliwość zamieszczania opinii w ofercie przez turystów oraz obecność w portalu od ponad roku.
Dlaczego mam przesyłać dokumenty weryfikacyjne? I jakie?
Weryfikacja obiektów ma na celu potwierdzenie prawdziwości oferty noclegowej. Jest to opcja wysoko doceniana przez turystów odwiedzających nasz portal, ponieważ chroni ich przed oszustami próbującymi podszyć się pod prawdziwe obiekty. Zaloguj się do panelu zarządzania obiektem, wybierz opcję „Weryfikacja obiektu” i załącz wymagane dokumenty. Im wcześniej prześlesz nam dokumenty, tym szybciej Twoja oferta zostanie udostępniona turystom. Warunkiem dokonania aktywacji jest przedłożenie do wglądu serwisowi Nocowanie.pl dokumentów potwierdzających tożsamość osoby dokonującej rejestracji lub fakt prowadzenia przez nią działalności gospodarczej pod adresem podanym jako adres Lokalu. Użytkownik powinien przedłożyć do wglądu rachunek za media, np. prąd, wodę, gaz z widocznym adresem zarejestrowanego obiektu, na które zostały wystawione, lub akt własności, lub prawo do zarządzania obiektem, czyli potwierdzenie dzierżawy lub wynajmu. Jeżeli z przedstawionych dokumentów nie wynika fakt prowadzenia działalności pod adresem Lokalu, Serwis może żądać przedstawienia innego dokumentu potwierdzającego prawo Użytkownika do danego Lokalu, np. aktu notarialnego, umowy najmu.
Dodałem obiekt do portalu, ale nie jest widoczny. Dlaczego?
Obiekt widoczny jest dla turystów po weryfikacji dokumentów. Jeżeli jeszcze nie przesłałeś nam dokumentów weryfikacyjnych, zrób to jak najszybciej poprzez panel zarządzania obiektem w zakładce „Weryfikacja obiektu”. Jeżeli już przesłałeś dokumenty, to są one w trakcie weryfikacji.
Co muszę zrobić, by dostać baner spersonalizowany?
Baner zewnętrzny możesz otrzymać, jeżeli masz wykupiony roczny abonament w Nocowanie.pl. Jeżeli spełniasz ten warunek, zaloguj się do panelu zarządzania obiektem, przejdź do zakładki „Płatności i reklamy”, a następnie Abonament. Wybierz opcję Baner reklamowy i kliknij Zamów. Wypełnij formularz zamówienia. Do realizacji zamówienia potrzebna jest weryfikacja przez nas atrakcyjności lokalizacji umieszczenia baneru.
Jak długi jest czas oczekiwania na wizytówki lub baner?
Po złożeniu pełnego zamówienia na wizytówki czas oczekiwania na gotowy produkt to około miesiąc. Czas oczekiwania na baner wynosi około miesiąc od momentu uzgodnienia i akceptacji projektu do druku. Jeżeli jesteś zainteresowany którąś z usług, zwróć się do naszego konsultanta lub zamów usługę w swoim panelu administracyjnym. Zaloguj się do panelu zarządzania obiektem, przejdź do zakładki „Płatności i reklamy”, wybierz opcję „Abonament” i zamów interesujący Cię produkt.
Czym jest usługa Wolne Pokoje i czy jest ona dodatkowo płatna?
Wolne Pokoje jest to bezpłatna usługa skierowana do właścicieli obiektów, którzy mogą ogłaszać się, kiedy mają wolne terminy noclegowe w celu zapewnienia obłożenia obiektu. Jest to kolejny sposób na zwiększenie zainteresowania turystów obiektem.
Dodałem ogłoszenie o wolnych pokojach, ale zostało wykasowane. Dlaczego?
Po dodaniu oferty w dziale Wolne Pokoje wysłany zostaje e-mail wraz z linkiem potwierdzającym dodanie ogłoszenia. Jeżeli obiekt nie kliknie w link, to ogłoszenie zostanie skasowane po 24h.
Co to jest usługa Szukam Noclegu?
To darmowa usługa, w której turyści poszukujący noclegu pytają o konkretne terminy i lokalizacje, a Ty możesz odpowiadać na takie ogłoszenia. Jeśli posiadasz roczny abonament, możesz odpowiadać na dowolną liczbę ogłoszeń w sekcji „Szukam noclegu”. Jeśli masz publikację promocyjną możesz odpowiadać na jedno ogłoszenie dziennie.
Czy konto użytkownika (turysty) jest płatne?
Konto użytkownika jest całkowicie bezpłatne.
Czy muszę logować się przez facebooka?
Logowanie się przez facebooka nie jest konieczne.
W jaki sposób mogę utworzyć konto turysty w portalu?
Konto turysty zostanie utworzone automatycznie w chwili wysłania zapytania o ofertę do wybranego obiektu noclegowego. Na adres e-mail podany w formularzu zapytania wyślemy powitalną wiadomość z danymi logowania do konta. Konto można również utworzyć korzystając z opcji „Użyj konta facebook” w oknie logowania.
Jak zarezerwować nocleg z oferty?
Aby zarezerwować nocleg, należy wysłać zapytanie, korzystając z formularza zamieszczonego na stronie obiektu. Możliwa jest także telefoniczna rezerwacja.
Gdzie mogę znaleźć numer telefonu do obiektu?
Numer telefonu znajduje się po prawej stronie pod zdjęciem głównym obiektu. Należy kliknąć na napis „telefon”, a wtedy wyświetli się stosowny boks z numerem telefonu.
Jak sprawdzić, czy dany obiekt ma wolne miejsca?
Najkorzystniej będzie wysłać zapytanie do właściciela obiektu, używając do tego formularza kontaktowego na stronie obiektu lub dzwoniąc. Jeżeli obiekt korzysta z usługi ePensjonat, wolne pokoje wyświetlane są w zakładce Dostępność na stronie obiektu.
Jak mogę sprawdzić, czy obiekt istnieje naprawdę?
Jednym ze sposobów sprawdzenia wiarygodności obiektu jest program Sprawdzony Obiekt. Jego pierwszy stopień weryfikacji to wizyta naszego przedstawiciela regionalnego w danym miejscu. Szukaj obiektów oznaczonych znaczkiem „Sprawdzony Obiekt” w lewym górnym rogu zdjęcia głównego na stronie konkretnego obiektu.
Jak mogę ocenić obiekt?
Aby ocenić obiekt, należy wejść na stronę interesującego nas obiektu i kliknąć w zakładkę opinie, a następnie w napis „Dodaj opinię”.
Wysłałem zapytanie i nie dostałem odpowiedzi, dlaczego?
Po wysłaniu zapytania właściciel obiektu otrzymuje od nas powiadomienie o tym. Być może potrzebny będzie ponowny kontakt z właścicielem – telefoniczny bądź poprzez formularz zgłoszeniowy.
Do czego służy konto turysty?
Konto użytkownika (turysty) niezbędne jest do przesyłania zapytań o nocleg, w panelu posiadasz dostęp do historii zapytań, w łatwy sposób możesz sprawdzić, do którego obiektu przesłałeś zapytanie. Konto służy także do odczytywania odpowiedzi od obiektu, daje możliwość dokonania rezerwacji oraz wystawienia opinii na temat obiektów, atrakcji i miast. Właściciel obiektu, który odwiedziłeś, również może wystawić Ci opinię. Posiadając aktywne konto użytkownika, możesz również skorzystać z opcji „Szukam noclegu” (jeśli szukasz noclegu i chcesz żeby obiekty same się do Ciebie zgłaszały dodaj ogłoszenie w tej sekcji). Możesz również dodać zdjęcia z podróży, które będą widoczne w serwisie w sekcji Zdjęcia, a także komentować artykuły, wpisy i zapowiedzi imprez zamieszczone na serwisie. W panelu znajdziesz pełną listę Twoich komentarzy do newsów i zdjęć. Przeglądane obiekty możesz dodać do Listy życzeń (symbol serduszka). Lista takich obiektów będzie widoczna w Twoim panelu. Dostajesz powiadomienia SMS, jeśli obiekt odpowie na Twoje zapytanie. Przesyłamy do Ciebie również najciekawsze propozycje turystyczne i noclegowe w formie newslettera. W ustawieniach możesz wyłączyć te opcje.
Czy mogę usunąć konta turysty?
Użytkownikom przysługuje możliwość usunięcia konta, należy wysłać prośbę o usunięcie na bok@nocowanie.pl podając adres mailowy, który był przypisany do konta. Zachęcamy jednak do zachowania konta do planowania kolejnych podróży.
Czy mogę zrezygnować z otrzymywania newslettera?
Użytkownik może wyłączyć newsletter logując się do konta, w sekcji ustawienia należy wyłączyć opcję powiadomień mailowych. Możesz wypisać się z newslettera lub zmienić częstotliwość otrzymywania wiadomości, przechodząc do centrum ustawień bezpośrednio z wiadomości mailowej. Zachęcamy jednak do śledzenia bieżących ofert noclegowych.