Jak podróżują milenialsi?

Jak podróżują milenialsi?

Milenialsi to specyficzna grupa konsumentów, która wpływa na wiele branż, w tym również turystyczną. Już teraz właściciele obiektów, biura podróży czy linie lotnicze zwracają uwagę na ich preferencje, a z biegiem czasu głos milenialsów stanie się jeszcze bardziej liczący. Warto ich poznać i dowiedzieć się, na czym tak naprawdę im zależy.

Milenialsi, czyli kto?


Milenialsi lub inaczej pokolenie Y to osoby urodzone pomiędzy 1980 a 2000 rokiem, które mają zupełnie inną mentalność i nawyki niż ludzie kilka lub kilkanaście lat starsi. Są otwarci na nowe wyzwania, spontaniczni, jeżeli czegoś chcą, nie boją się po to sięgnąć – szybko podejmują decyzje podróżnicze, a pomagają im w tym nowe technologie. Mielnialsi żyją bowiem w globalnej wiosce, a ich codzienność stanowią nowoczesne technologie, dzięki czemu nie ma dla nich rzeczy niemożliwych, a cały świat stoi otworem.

Pokolenie Y różni się od swoich rodziców. Dla wielu, szczególnie tych urodzonych w latach 90. XX wieku, od stabilizacji materialnej ważniejsze jest spełnianie marzeń. Praca nie stanowi dla nich sensu życia, przeciwnie, to tylko środek służący osiągnięciu celu. Bynajmniej nie jest to mieszkanie czy samochód, a właśnie podróże. Wyjazdy, ciekawe doświadczenia, wyzwania – właśnie to znajduje się na pierwszym miejscu ich hierarchii.

 

Dokąd podróżują milenialsi?


Nie ukrywajmy, wysoko na liście milenialsów znajdują się egzotyczne destynacje. Właśnie „egzotyczne” jest tu słowem kluczowym, ponieważ miejsce, w które się udadzą, musi być nieoczywiste, zaskakujące i… dobrze prezentować się na zdjęciach. Stąd taka popularność zagranicznych kierunków, ale i w Polsce można znaleźć lokalizacje, spełniające te kryteria. Piramida, kolorowe jeziora czy pustynne wydmy – to wszystko jest na naszym polskim podwórku.

 

Polska egzotyka? Zobacz, gdzie możesz jej szukać, zobacz: Tam nie jedź, bo...

Taki trend wśród milenialsów nazywamy „ego travel”. Miejsce, do którego tacy podróżnicy się udają, wcale nie musi ich ciekawić, wystarczy by pięknie prezentowało się w mediach społecznościowych, generując polubienia oraz komentarze. Dlatego właściciele obiektów noclegowych, którzy mogą pochwalić się lokalizacją blisko oryginalnej atrakcji lub w przepięknej okolicy, powinni wykorzystać tę tendencję, starając się przyciągnąć turystów z pokolenia Y.

 

Na co zwracają uwagę milenialsi


Milenialsi są specyficzną grupą docelową, która, mimo że nie jest zainteresowana gromadzeniem dóbr materialnych, lubi wygodę. Dlatego wybrany przez nich pokój gościnny, apartament, pensjonat czy hotel powinien wyróżniać się interesującym designem oraz zapewniać komfort i dostęp nowoczesnych rozwiązań. Mile widziane są również akcje rabatowe, programy lojalnościowe oraz atrakcyjne cenowo pakiety, które można zakupić w ciągu kilku chwil. Takie decyzje milenialsi podejmują bardzo szybko, a sprzyja temu ciągły dostęp do internetu w smartfonach, będących dla nich sprzętem niezbędnym do codziennego funkcjonowania.

Pokolenie Y swoich inspiracji podróżniczych szuka w internecie, stąd właściciele obiektów noclegowych powinni zastanowić się, jak przedstawić swoją ofertę, by przyciągnąć właśnie ten typ turystów:

 

  • Duże znaczenie ma nowoczesna i przyjazna urządzeniom mobilnym strona internetowa.

 

  • Poza tym liczy się również obecność w najpopularniejszych portalach noclegowych. Mają one rozwiązania, które maksymalnie usprawniają kontakt właściciela obiektu z turystą. Możliwość wysyłania zapytań o nocleg już podczas przeglądania interesującej oferty to jedno z nich.

 

  • Jako że milenialsi oczekują kompleksowych informacji, osoba oferująca nocleg powinna ich dostarczyć. Ciekawy opis oraz profesjonalne zdjęcia to tylko połowa sukcesu, potencjalni goście chcą od poznać udogodnienia w obiekcie oraz miejsca w okolicy, które warto obejrzeć. To wszystko znajduje się w ofercie obiektu umieszczonej na Nocowanie.pl. Warto więc zadbać, by w pełni wykorzystać możliwości zainteresowania turystów, jakie daje portal.

 

  • Milenialsi wierzą w opinie innych turystów o wiele bardziej niż w reklamy. Szukając kolejnej podróżniczej destynacji i miejsca noclegowego, kierują się głównie znalezionymi w sieci rekomendacjami. Właściciele obiektów noclegowych powinni więc zadbać o dobre relacje z klientami.


Dla pokolenia Y bardzo liczy się guest experience, a ich doświadczenia zaczynają się już podczas poszukiwania noclegów oraz procesu zakupowego. Jak sprawić, by byli zadowoleni? Zobacz: Guest experience - czyli kilka słów o doświadczeniach gości

 

fot. rawpixel.com (Pexels.com CC0)



Następny artykuł Warmia i Mazury mniej...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!