Jak podróżuje pokolenie Baby Boomers?
Przedstawiciele pokolenia Baby Boomers to specyficzna grupa, która ma wiele do powiedzenia na rynku usług turystycznych. Warto poznać ich preferencje i zastanowić się, co może zainteresować tych odbiorców i jak trafić w gusta Baby Boomersów.
Baby Boomers – kim są przedstawiciele tego pokolenia?
Już samo określenie tej grupy wiele sugeruje. Baby Boomers to pokolenie wyżu demograficznego, który nastąpił po drugiej wojnie światowej. Jego przedstawiciele przyszli na świat pomiędzy pomiędzy 1946 a 1964 rokiem – są to więc aktywne osoby 50+, które chętnie odkrywają świat. Nawet jeżeli przechodzą na emeryturę, nie oznacza to dla nich zaszycia się w domowych pieleszach, to raczej czas na nadrabianie podróżniczych zaległości.
Dlaczego „nadrabianie”? Przedstawiciele pokolenia Baby Boomers często przedstawiani są jako pracoholicy, stąd większe nastawienie na obowiązki zawodowe, kosztem wypoczynku. Jednak idzie za tym wysoka pozycja, osiągana właśnie wytrwałą i ciężką pracą – Baby Boomersi to często cenieni specjaliści w swoich dziedzinach, ważni dla zespołu, z którym pracują.
Warto też wspomnieć, że wiek w niczym im nie przeszkadza, wręcz przeciwnie. Pokolenie Baby Boomers nie ogranicza się metryką, jego przedstawiciele rozwijają swoje pasje i spełniają marzenia, w tym również te podróżnicze.
Podróże pokolenia Baby Boomers
Osoby w wieku 50+ wyjeżdżają nie tylko po to, by odpocząć, ale również poznać nowe miejsca. Często wybierają więc większe ośrodki – takie jak Kraków, Wrocław, Warszawa czy Trójmiasto – gdzie można liczyć na bogatą ofertę turystyczną. Na przyjezdnych czekają galerie, teatry i muzea, poza tym do zobaczenia jest wiele zabytków. Z tego powodu Baby Boomers mogą chętnie wybierać zwiedzanie z przewodnikiem, który zna ciekawe trasy, a oprócz tego potrafi zainteresować historią, którą ma do przekazania.
Ale nie tylko miasta są popularnym celem Baby Boomersów. Duże zainteresowanie wzbudzają też mniejsze ośrodki, jednak muszą spełnić odpowiednie warunki. Przede wszystkim powinny mieć przygotowaną bogatą ofertę turystyczną – spacery po górskich szlakach będą atrakcyjne wtedy, gdy w perspektywie znajdzie się coś jeszcze, np. spływ tratwą, wizyta w skansenie czy kolacja w regionalnej karczmie. Osoby z pokolenia Baby Boomers lubią aktywnie spędzać czas, poznając miejsce, w którym wypoczywają.
Poza celami typowo poznawczymi, pokolenie Baby Boomers podróżuje w celach zdrowotnych. Osoby aktywne zawodowo nie chcą odstawać od młodszych kolegów, stąd zainteresowanie poprawą kondycji fizycznej. Wiele osób wyjeżdża między innymi do znanych uzdrowisk. Mit o schorowanym kuracjuszu już dawno upadł, a sanatoria przedstawiają bogatą ofertę komercyjną z ciekawymi zabiegami. Poza sanatoriami do wyboru są też luksusowe obiekty Spa z kompleksowymi pakietami, dostosowanymi do potrzeb konkretnej grupy wiekowej.
Jak zainteresować Baby Boomersów?
Jak dotrzeć do takiej grupy jak pokolenie Baby Boomers? Kluczem jest właśnie rozpoznanie ich potrzeb oraz dostosowanie do nich swojej oferty. Jak pokazują badania, osoby w wieku 50+ zwracają uwagę na wygodę, poza tym więcej czasu poświęcają na zrobienie rozpoznania i nie podejmują decyzji zakupowych pod wpływem impulsu. Podobnie jak przedstawiciele młodszych pokoleń, również Baby Boomersi kierują się zdaniem innych – chętniej wybiorą się do miejsca, które poleci im ktoś znajomy czy członek rodziny.
Chcesz, by turyści polecali twój obiekt? Zadbaj o dobre relacje z gośćmi – zobacz jak: Jak zadbać o dobre relacje z gośćmi?
Poszukując podróżniczych inspiracji przedstawiciele tego pokolenia również sięgają do zasobów internetu. Dlatego warto postarać się, by oferta obiektu zainteresowała Baby Boomersów. Jak to zrobić?
- Należy przygotować dokładny opis obiektu, w którym zostaną wymienione udogodnienia przygotowane specjalnie dla turystów. Przedstawiciele pokolenia Baby Boomers cenią komfort wypoczynku.
- Poza kompleksowym opisem, liczy się również profesjonalna galeria zdjęć. Turyści traktują ją jako potwierdzenie wcześniejszych informacji właściciela obiektu, dlatego warto zadbać o jej jakość. Nocowanie.pl oferuje swoim klientom sesję fotograficzną w cenie abonamentu, więc dobrze skorzystać z tego udogodnienia.
- Koniecznie trzeba poinformować o atrakcjach w obiekcie i okolicy. Dla wielu osób możliwość spędzenia aktywnego urlopu będzie czynnikiem decydującym o wyborze.
- Trzeba zadbać o opinie w internecie – to właśnie tam turyści szukają potwierdzenia dla swojego wyboru.
- Dla pokolenia Baby Boomers ważna jest cena. Szukają komfortowego wypoczynku, który będzie zamykał się w niewygórowanych kosztach – chociaż trzeba zaznaczyć, że podróżujący Baby Boomersi aż tak mocno nie trzymają się wyznaczonego budżetu. Dobrym pomysłem będzie na przykład przygotowanie pakietu pobytowego, obejmującego zarówno noclegi, jak i dodatkowe atrakcje dla gości.
Komentarze