Jak przygotować i promować ofertę na ferie?

Jak przygotować i promować ofertę na ferie?

Ferie zimowe trwają od połowy stycznia do końca lutego. Jak w tym czasie zapewnić obłożenie w obiekcie i skutecznie zachęcić turystów, by wybrali właśnie twoją ofertę? Skorzystaj z naszych podpowiedzi.

Właściciele obiektów noclegowych położonych w górach raczej nie muszą martwić się o brak gości podczas ferii zimowych. Ale nie tylko lokalizacja przesądza o tym, czy dane miejsce odwiedzą osoby planujące wyjazdy o tej porze roku. Zobacz, jak odpowiednio przygotować ofertę na ferie, by zainteresować nią turystów.

 

Ferie zimowe – gdzie Polacy jeżdżą najchętniej?


Przyjęło się, że ferie zimowe to czas, gdy Polacy szaleją na stokach. Nie dziwi zatem fakt, że od lat na topowych miejscach listy zimowych destynacji znajdują się miejscowości położone w górach. Trzy najlepsze lokaty zajmują narciarskie mekki: Zakopane, Karpacz i Szczyrk, ale warto podkreślić, że poza nimi chętnie wybierane są również nadmorskie kurorty, takie jak Kołobrzeg i Władysławowo.

Oznacza to, że polscy turyści wcale nie są zamknięci na nowe kierunki. Trzeba ich tylko odpowiednio zainteresować i zachęcić.

 

Jak przygotować ofertę na ferie?


Najpierw warto się zastanowić, kto tak naprawdę szuka ofert pobytowych na czas ferii zimowych. Większość zapytań dotyczy pobytów rodzinnych i obejmuje terminy, w których dzieci mają wolne od szkoły. Jest to dość specyficzna grupa, wymagająca odpowiedniego przygotowania obiektu, tym bardziej, że zimą możliwości wypoczynku na świeżym powietrzu są nieco ograniczone.

 

Przygotowanie obiektu noclegowego dla rodzin z dziećmi

W jaki sposób przygotować obiekt noclegowy dla rodzin z dziećmi? Przygotowaliśmy kilka wskazówek, dzięki którym sprawdzisz, czy maluchy będą się u ciebie dobrze czuły i nie przyjdzie im do głowy rozrabianie.

  • Wygospodaruj miejsce tylko dla dzieci – stwórz kącik zabaw, w którym umieścisz zabawki, klocki, kolorowanki, kredki i bajki dla dzieci.

 

  • Jeśli oferujesz wyżywienie, pomyśl o specjalnym menu dla dzieci – rodzice będą wdzięczni, gdy zdejmiesz im z głowy troskę o posiłek dla pociech.

 

  • Już najmniejsze dzieci podróżują, dlatego warto zadbać, by na wyposażeniu obiektu znalazły się sprzęty ułatwiające codzienne funkcjonowanie. To między innymi łóżeczko turystyczne, krzesełko do karmienia oraz wanienka do kąpieli. Napisz o tym wyraźnie w swojej ofercie.


Powyższe rady sprawdzą się niezależnie od pory roku, ale co można zrobić, by zachęcić turystów do wypoczynku właśnie podczas ferii zimowych?

 

Co powinna zawierać oferta na ferie zimowe

Szukając miejsca na ferie zimowe, większość osób zwraca uwagę na atrakcje. Jeśli zainteresują one turystów, możliwe, że kryterium ceny zejdzie na dalszy plan. Zastanów się, czym możesz przyciągnąć potencjalnych gości. Dobrym pomysłem będzie zorganizowanie atrakcji na świeżym powietrzu: zjeżdżania na sankach, kuligu, ogniska czy zabaw z animatorem.

Nie musisz działać w pojedynkę, współpraca z innymi firmami z regionu to realna szansa na uatrakcyjnienie oferty twojego obiektu. Turyści chętnie korzystają z rabatów w zaprzyjaźnionych restauracjach lokalnych atrakcjach. Może to przyciągnąć ich także zimą. Chcesz wiedzieć więcej? Zobacz: Działamy razem czy osobno? Współpraca kluczem do sukcesu

Poza informacją o atrakcjach dobrze przygotowana oferta na ferie zimowe powinna zawierać:

  • informacje o liczbie dni i nocy wchodzących w zakres oferty;
  • informacje o wyżywieniu;
  • cenę za cały pakiet na ferie zimowe;
  • atrakcje, jakie wliczone są w cenę;
  • informacje o atrakcjach, które są dodatkowo płatne.

 

Kiedy zacząć promować ofertę na ferie?


Ferie zimowe to zaraz po wakacjach najbardziej wyczekiwany moment w szkolnym kalendarzu. Najlepszym momentem na promowanie oferty na tę porę jest wrzesień, gdyż zaraz po pierwszym dzwonki rodzice i dzieci snują plany na kolejne wyjazdy. Wyraźny wzrost liczby zapytań o noclegi w okresie przerwy zimowej widać od grudnia i trwa on aż do stycznia. W odpowiednim zaplanowaniu strategii pomoże zakładka Trendy, gdzie znajdziesz sugestie dotyczące promowania terminów w twoim obiekcie.

 

Oferta na ferie – w jaki sposób ją promować?


Gdy już wiesz w jakim terminie należy zacząć promować ofertę, zastanów się w jaki sposób to zrobić. Przede wszystkim zaktualizuj stronę internetową oraz swoje wizytówki w portalach noclegowych. Na pewno warto to zrobić na Nocowanie.pl, gdyż informacja o specjalnym pakiecie na ferie zimowe znajdzie się nie tylko przy prezentacji twojego obiektu, ale również na stronie, którą odwiedzają turyści poszukujący pomysłów na wyjazd.

Skorzystaj z możliwości, jakie daje Ci bezpośredni kontakt z turystą – wyślij wiadomość z informacją o ofercie do swoich dawnych gości. Aby zachęcić ich do przyjazdu przedstaw warunki i zaproponuj rabat lub atrakcyjny gratis. Perspektywa otrzymania czegoś „ekstra” dla większości konsumentów jest bardzo kusząca.

Oprócz tego wykorzystaj media społecznościowe. Zamieść posta skierowanego do twoich obserwatorów, a po jakimś czasie zastosuj płatną promocję, czym powiększysz grupę odbiorców.

 

fot. © Rido / Fotolia



Następny artykuł Pogoda na pierwszą połowę...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!