Jak przygotować i promować ofertę świąteczną?
Co zrobić, by w Święta Bożego Narodzenia obiekt noclegowy miał pełne obłożenie? Na pewno należy zacząć od przygotowania zachęcającej oferty, natomiast kolejnym krokiem będzie jej odpowiednie wypromowanie. Podpowiadamy, jak się do tego zabrać.
Z naszych obserwacji wynika, że niektórzy turyści zaczynają myśleć o świątecznych wyjazdach na długo przed tym, nim spadnie pierwszy śnieg. To nic dziwnego, gdyż spędzanie Bożego Narodzenia poza domem staje się coraz popularniejszym trendem – przygotowanie świąt dla całej rodziny to nie lada wyzwanie, a czas, który zajmuje sprzątanie i gotowanie, lepiej poświęcić bliskim, ciesząc się ich obecnością w jakimś pięknym miejscu.
Jako właściciel obiektu noclegowego powinieneś wykorzystać tę tendencję, a w tym przypadku najlepiej sprawdzi się oferta skrojona na miarę potrzeb.
Jak przygotować świąteczną ofertę?
Chociaż Polacy uciekają przed świętami, nie oznacza to wcale, że nie chcą ich celebrować – ale na własnych warunkach. Stwórz dla nich ofertę specjalną na Boże Narodzenie, gdyż same noclegi to zdecydowanie za mało, by przyciągnąć wymagających klientów. Należy uwzględnić odpowiednio dopasowane usługi i atrakcje, które zachęcą do wybrania właśnie twojego obiektu noclegowego.
Zobacz, co powinien zawierać przykładowy świąteczny pakiet:
- konkretną liczbę dni i nocy wchodzących w jego zakres,
- informacje o wyżywieniu,
- świąteczne atrakcje, na przykład ubieranie choinki, wizyta Mikołaja, wigilia itp.,
- propozycje dodatkowych rozrywek, czyli kulig, animacje dla dzieci – warto pomyśleć także o alternatywie w razie mało zimowej pogody.
Przygotowując świąteczną ofertę dla swojego obiektu noclegowego nie zapomnij sprawdzić, co proponuje konkurencja. Dzięki temu określisz, czy wyróżniasz się na jej tle i może przyjdzie ci do głowy coś nowego. Oprócz tego:
- Określ swoją grupę docelową – ułatwi to przygotowanie pakietu, a w szczególności atrakcji. Nie wszyscy przecież oczekują odwiedzin świętego Mikołaja i wspólnego śpiewania kolęd. To, co zaproponujesz, zależy wyłącznie od profilu gości, do których kierujesz ofertę.
- Zachęć ceną – goście lubią mieć poczucie, że otrzymują świetny wypoczynek i nie przepłacają. Za pobyty bożonarodzeniowe zwykle obowiązują wyższe stawki, ale możesz zaoferować preferencyjne koszty za inne dni, dzięki czemu nie stracisz.
- Opowiedz historię – w okresie Bożego Narodzenia konsumenci są bardziej podatni na takie techniki jak storytelling. Przypomnij sobie wszystkie świąteczne reklamy i przenieś tę atmosferę na swoją ofertę, opowiadając o tym, dlaczego to właśnie w twoim obiekcie powinni spędzić ten wyjątkowy czas w roku. Nie bój się poruszać wrażliwych strun!
- Przygotuj strategię promocyjną!
Świąteczna oferta obiektu – jak ją wypromować?
Nie wystarczy samo przygotowanie oferty świątecznej, trzeba jeszcze poinformować o niej innych. Przede wszystkim zamieść ją na swojej stronie internetowej oraz na portalach, na których promujesz swój obiekt. Nocowanie.pl umożliwia umieszczenie takiej informacji przy twojej ofercie, a oprócz tego także na stronie odwiedzanej przez turystów poszukujących świątecznych inspiracji.
Jeżeli praktykujesz wysyłanie do swoich gości newsletterów, wiadomość o świątecznym pakiecie może ich zainteresować. Szczególnie, gdy okaże się, że znajdują się wybranej grupie, która ma możliwość wcześniejszego zapoznania się z twoją wyjątkową ofertą na Boże Narodzenie.
Gdy chcesz dotrzeć do dużej grupy odbiorców, skorzystaj z możliwości jaką dają ci media społecznościowe. Możesz zamieścić posta, który dotrze do obserwujących cię osób, lub skorzystać z płatnej promocji, co znacznie zwiększy liczbę odbiorców. Wcale nie trzeba dużych nakładów finansowych, by powiększyć swoje zasięgi.
Kiedy zacząć promować świąteczną ofertę obiektu noclegowego?
Turyści zaczynają planować świąteczne wyjazdy bardzo wcześnie – pierwsze zapytania pojawiają się w lipcu, a od września ich liczba zaczyna sukcesywnie wzrastać. Dlatego ofertę na Boże Narodzenie najlepiej zacząć przygotowywać już latem, by najpóźniej w październiku zająć się jej promocją.
Oczywiście wszystko zależy od regionu, w jakim znajduje się twój obiekt. W najlepszym zaplanowaniu strategii promocyjnej pomoże ci nasza zakładka Trendy. Znajdziesz tam sugestie dotyczące między innymi tego, kiedy najlepiej się reklamować, by mieć obłożenie w interesującym cię terminie, takim jak Boże Narodzenie.
fot. Evgeny Atamanenko / Fotolia
Komentarze