Jak przygotować i promować ofertę sylwestrową?
Zastanawiasz się, jak dobrze przygotować i odpowiednio wypromować ofertę sylwestrową swojego obiektu noclegowego? Podpowiemy ci, na jakie kwestie trzeba zwrócić uwagę, by cieszyć się z pełnego obłożenia.
Wyjazdy sylwestrowe od lat cieszą się zainteresowaniem turystów. Sporo osób chce bowiem powitać Nowy Rok w wyjątkowym miejscu, skupiając się tylko na przyjemnościach i dobrej zabawie. O tym, jak ważna jest dla Polaków sylwestrowa noc, można przekonać się analizując liczbę zapytań o noclegi w tym terminie – niektórzy rezerwują je już rok wcześniej! Jednak większość zaczyna poważnie myśleć o tym w drugiej połowie roku, a zainteresowanie to sukcesywnie wzrasta od lipca.
Jak przygotować ciekawą ofertę na sylwestra?
Aby oferta sylwestrowa zainteresowała turystów, musi zgrać się kilka czynników:
- Kluczową kwestią okazują się nie oferowane atrakcje, choć też są bardzo ważne, a określenie profilu gości, których chciałbyś widzieć u siebie w sylwestra. Dlaczego jest to tak istotne? Przygotowanie uniwersalnej, odpowiadającej każdemu turyście oferty to zadanie niemożliwe do wykonania. Zamiast tego należy skupić się na swojej grupie docelowej – gdy są nią rodziny z dziećmi,zamiast balu można zaproponować sylwestrowe ognisko lub opiekę animatorów, którzy zadbają, by podczas zabawy rodziców maluchy miały zapewnioną opiekę. Z kolei inni nie oczekują zorganizowania wystawnego przyjęcia i w zupełności wystarczy im miejsce, gdzie sami będą mogli zorganizować wieczór sylwestrowy.
- Gdy już wiesz kogo chcesz gościć, zastanów się, co może znaleźć się w twojej ofercie na sylwestra. Jeśli już wcześniej proponowałeś pakiet na noc sylwestrową, warto przeanalizować, jakim cieszył się zainteresowaniem. Być może warto go nieco zmienić? Dobrym pomysłem będzie również sprawdzenie konkurencyjnych ofert – dzięki temu nie powielisz pomysłów i wyróżnisz się na tle innych.
- Teraz warto się zastanowić nad kwestią ceny. Turyści zawsze szukają okazji, dlatego warto im je zaoferować – można na przykład zaproponować przedłużenie pobytu w preferencyjnej cenie, dzięki czemu będziesz w stanie zachować wyższe stawki za sylwestra i Nowy Rok. Pomyśl także o wykorzystaniu cross-sellingu i połącz ofertę świąteczną z sylwestrową. Jest to tym bardziej bardziej korzystne, że Boże Narodzenie przypada w środku tygodnia i wystarczy kilkudniowy urlop, by cieszyć się całkiem długim wypoczynkiem.
- Umieszczenie szczegółowych informacji dotyczących oferty. Każda osoba, która ma zamiar wykupić sylwestrowy wyjazd, chce dokładnie wiedzieć, co otrzyma w cenie. W szczegółach pakietu trzeba więc podać: liczbę dni i nocy wchodzących w zakres, informacje o wyżywieniu i propozycje atrakcji. Jeśli niektóre są dodatkowo płatne, to także trzeba zaznaczyć, by goście nie poczuli się oszukani.
Chcąc przyciągnąć jak najwięcej turystów, warto poinformować ich, jak w twojej okolicy wygląda sylwestrowa noc – duże imprezy plenerowe zawsze przyciągają widzów, a ci potrzebują noclegów. Wykorzystaj takie wydarzenia, zapewniając sobie obłożenie w okresie noworocznym.
Skuteczne promowanie oferty na sylwestra
Aby wypromować sylwestrową ofertę pobytową trzeba działać wielotorowo. Zacznij od zaktualizowania swojej strony internetowej – turyści mogą trafić na nią na przykład przez wyszukiwarkę Google, a nic nie zniechęca do zakupu bardziej, niż treść sprzed kilku lat!
Jeśli dopiero chcesz założyć stronę internetową, Nocowanie.pl ułatwia ci to zadanie. Dowiedz się więcej, zobacz: Strona www na subdomenie Nocowanie.pl
Warto również zastosować bardziej bezpośrednie sposoby, takie jak wysłanie wiadomości mailowych, w których poinformujesz dawnych gości o swojej sylwestrowej ofercie. Możesz pokusić się nie tylko o przekazanie suchej informacji, ale zaproponowanie rabatu czy atrakcyjnego gratisu. Gwarantujemy, że wiele osób na pewno zastanowi się nad przyjazdem w sylwestra właśnie do ciebie. Poza tym to świetny sposób na zapisanie się w pamięci turystów.
Informację o pakiecie na sylwestra trzeba zamieść także w portalach, na których promujesz swój obiekt. Nocowanie.pl wyświetli ją nie tylko przy twojej ofercie, również na stronie, poświęconej wyłącznie tematyce sylwestrowej.
Do potencjalnych gości możesz dotrzeć za pośrednictwem mediów społecznościowych. Opublikowanie posta na Facebooku i późniejsze skorzystanie z płatnej promocji pomoże ci zwiększyć zasięgi oraz poinformować o sylwestrowej ofercie sporą grupę odbiorców.
Najlepsza pora na promowanie oferty sylwestrowej
Pierwsze zapytania o sylwestrowe pobyty pojawiają się już w lipcu, a z każdym miesiącem ich liczba sukcesywnie wzrasta. Chcąc skutecznie wypromować ofertę na sylwestra należy się tym zająć najpóźniej w październiku, intensyfikując działania w listopadzie. W odpowiednim zaplanowaniu strategii pomoże zakładka Trendy, gdzie właściciel obiektu znajdzie sugestie dotyczące tego, kiedy najlepiej się reklamować, by zapewnić sobie obłożenie na sylwestra.
fot. JESHOOTS.com / Pexels.com CC0
Komentarze