Jak reklamować agroturystykę?
Jesteś właścicielem gospodarstwa agroturystycznego i zastanawiasz się, jakie masz możliwości, by lepiej wypromować swoją ofertę? Mamy kilka pomysłów i sugestii, które pomogą ci dotrzeć do turystów i zaistnieć w ich świadomości.
Wypoczynek w gospodarstwie agroturystycznym cieszy się dużym zainteresowaniem turystów. Wyjazd na wieś planują przede wszystkim osoby, które szukają noclegu w zacisznym miejscu, z dala od tłumów, jakie przyjeżdżają do popularnych kurortów. Inna grupa, chętnie korzystająca z usług agroturystki, to rodziny z dziećmi na co dzień mieszkające w miastach. Dużą atrakcją jest dla nich możliwość zamieszkania w miejscu otoczonym zielenią, kontakt z naturą i udział w życiu wiejskiego gospodarstwa.
Przystępując do planowania strategii promocyjnej gospodarstwa agroturystycznego, warto zastanowić się, kto do tej pory odwiedzał twój obiekt. W ten sposób będziesz mógł jeszcze lepiej przystosować swoją ofertę do profilu gościa.
Zastanawiasz się, czego może wymagać osoba, która planuje wakacyjny wypoczynek w agroturystyce? Tacy turyści zwracają uwagę zarówno na warunki pobytowe, jak też panującą u ciebie atmosferę. Gospodarstwo agroturystyczne powinno bowiem wyróżniać się na tle innych obiektów noclegowych, dając możliwość posmakowania prawdziwego życia na wsi.
Co powinno oferować gospodarstwo agroturystyczne? Agroturyści oczekują między innymi:
Jeżeli jesteś rolnikiem prowadzącym własne gospodarstwo, możesz zaoferować takie atrakcje, jak pomoc w karmieniu zwierząt domowych czy w opiece nad nimi. To nie musi być nic wymagającego, a na pewno ucieszy letników. Pamiętaj, że do dobrych gospodarstw agroturystycznych wraca się wielokrotnie. Niepowtarzalny klimat i atmosfera, jaka w nich panuje, jest nie do odtworzenia w innych kategoriach noclegowych. Tutaj turysta czuje się traktowany w sposób wyjątkowy. Indywidualne podejście i wychodzenie naprzeciw jego potrzebom jest bardzo doceniane.
Przygotowanie domu na przyjęcie turystów to dopiero połowa sukcesu. Pomyśl w szerszym kontekście – na przykład o tym, co mogą robić twoi goście w wolnym czasie. Powinieneś więc pokazać im, jak może wyglądać ich urlop w twojej agroturystyce. W tym celu warto zostać ekspertem!
Zaprezentuj turystom zasoby swojego gospodarstwa, na przykład sad, stadninę koni czy pasiekę. Co ciekawe, coraz trudniej spotkać je na polskiej wsi, więc na pewno się tym wyróżnisz… Zaproponuj również dodatkowe rozrywki, by wciągnąć gości w życie twojej rodziny: na przykład wspólne wyjście na grzybobranie, wyprawę wędkarską czy rowerową wycieczkę po okolicy, podczas której opowiesz o swojej miejscowości i regionie. Wiele osób interesuje się miejscem, w jakim wypoczywa i ma potrzebę poznania go.
W tej chwili sprzedaż noclegów w większości odbywa się w internecie, dlatego powinieneś zadbać o to, by być tam dobrze widocznym. Aby oferta twojego gospodarstwa agroturystycznego dotarła do jak największej liczby turystów, powinieneś działać wielotorowo.
Przystępując do planowania strategii promocyjnej gospodarstwa agroturystycznego, warto zastanowić się, kto do tej pory odwiedzał twój obiekt. W ten sposób będziesz mógł jeszcze lepiej przystosować swoją ofertę do profilu gościa.
Przygotuj obiekt na przyjazd agroturysty
Zastanawiasz się, czego może wymagać osoba, która planuje wakacyjny wypoczynek w agroturystyce? Tacy turyści zwracają uwagę zarówno na warunki pobytowe, jak też panującą u ciebie atmosferę. Gospodarstwo agroturystyczne powinno bowiem wyróżniać się na tle innych obiektów noclegowych, dając możliwość posmakowania prawdziwego życia na wsi.
Co powinno oferować gospodarstwo agroturystyczne? Agroturyści oczekują między innymi:
- noclegów w wygodnych pokojach – najlepiej z osobnymi łazienkami,
- dostępu do dobrze wyposażonej kuchni,
- możliwości korzystania z ogrodu, w którym powinno znaleźć się miejsce na ognisko oraz grilla,
- placu zabaw dla dzieci,
- możliwości skorzystania z pobytu z wyżywieniem,
- dostępu do ogrodu warzywnego, jaj czy innych domowych produktów – nawet za dodatkową opłatą.
Jeżeli jesteś rolnikiem prowadzącym własne gospodarstwo, możesz zaoferować takie atrakcje, jak pomoc w karmieniu zwierząt domowych czy w opiece nad nimi. To nie musi być nic wymagającego, a na pewno ucieszy letników. Pamiętaj, że do dobrych gospodarstw agroturystycznych wraca się wielokrotnie. Niepowtarzalny klimat i atmosfera, jaka w nich panuje, jest nie do odtworzenia w innych kategoriach noclegowych. Tutaj turysta czuje się traktowany w sposób wyjątkowy. Indywidualne podejście i wychodzenie naprzeciw jego potrzebom jest bardzo doceniane.
Co warto ująć w ofercie gospodarstwa agroturystycznego?
Przygotowanie domu na przyjęcie turystów to dopiero połowa sukcesu. Pomyśl w szerszym kontekście – na przykład o tym, co mogą robić twoi goście w wolnym czasie. Powinieneś więc pokazać im, jak może wyglądać ich urlop w twojej agroturystyce. W tym celu warto zostać ekspertem!
Zaprezentuj turystom zasoby swojego gospodarstwa, na przykład sad, stadninę koni czy pasiekę. Co ciekawe, coraz trudniej spotkać je na polskiej wsi, więc na pewno się tym wyróżnisz… Zaproponuj również dodatkowe rozrywki, by wciągnąć gości w życie twojej rodziny: na przykład wspólne wyjście na grzybobranie, wyprawę wędkarską czy rowerową wycieczkę po okolicy, podczas której opowiesz o swojej miejscowości i regionie. Wiele osób interesuje się miejscem, w jakim wypoczywa i ma potrzebę poznania go.
Zaprezentuj się w sieci
W tej chwili sprzedaż noclegów w większości odbywa się w internecie, dlatego powinieneś zadbać o to, by być tam dobrze widocznym. Aby oferta twojego gospodarstwa agroturystycznego dotarła do jak największej liczby turystów, powinieneś działać wielotorowo.
- Jednym z elementów obecności w sieci jest stworzenie profesjonalnej i nowoczesnej strony internetowej. Warto poświęcić temu czas, gdyż jej wygląd może zaważyć na wyborze twojej oferty. Wybrany przez ciebie szablon powinien być nie tylko ładny, musi dobrze prezentować się na urządzeniach mobilnych – tabletach czy smartfonach – z których korzysta coraz większa liczba osób. Twoja prywatna strona internetowa powinna zostać również zoptymalizowana pod względem SEO. Oznacza to, że musisz zadbać o publikowane treści oraz odpowiedni dobór słów kluczowych, by zapewnić sobie wyższą pozycję w wyszukiwarce Google.
- Na wysoką pozycję w wyszukiwarce Google największy wpływ mają kampanie Google Ads. Pozwalają dotrzeć do turystów w momencie, gdy rzeczywiście poszukują danej usługi. Jest to o tyle korzystna forma promocji, że płacisz tylko za przejście na twoją stronę poprzez specjalny odnośnik. Zapewnia ci to również wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, którą możesz osiągnąć nawet w krótkim czasie. Takie kampanie możesz prowadzić na własną rękę lub zatrudnić do tego specjalistę, masz je także w cenie abonamentu na Nocowanie.pl.
- Poza stworzeniem strony internetowej oraz zadbaniem o pozycję w wyszukiwarce Google, warto promować się w portalach noclegowych. Właśnie za ich pośrednictwem noclegi rezerwuje zdecydowana większość turystów. W ramach abonamentu Nocowanie.pl oferuje ci szereg usług, które pomogą wyróżnić się pośród konkurencji i przyciągnąć wzrok potencjalnych gości. Zachęcamy do skorzystania z profesjonalnej sesji fotograficznej lub wirtualnego spaceru – dzięki niemu turyści łatwo rozejrzą się twoim obiekcie oraz obejściu. Do tego dochodzi szereg innych usług wzmacniających twoją wiarygodność wśród turystów oraz widoczność, zarówno w portalu, jak też poza nim.
Dowiedz się więcej o skutecznej reklamie w portalu noclegowym, zobacz: 10 rzeczy, które wpływają na skuteczność reklamy w portalu
Komentarze