Jak reklamować noclegi, domki, apartamenty, pensjonaty oraz agroturystykę?
Jak skutecznie wypromować obiekt noclegowy? Warto zastanowić się na tą kwestią, ponieważ to właśnie dzięki reklamie zdobywa się nowych gości.
Reklama, zwłaszcza gdy biznes dopiero startuje, pozwala na dotarcie do wielu klientów. Tylko w ten sposób poinformujesz turystów o istnieniu swojego obiektu noclegowego! Pamiętaj, że nawet jeśli przygotowałeś wspaniałą ofertę i mnóstwo atrakcji dla gości, a pominąłeś inwestycje w działania promocyjne, możesz nie odnieść oczekiwanego sukcesu. W tej kwestii trzeba przyjąć za pewnik stwierdzenie, iż reklama jest dźwignią handlu.
Planując strategię reklamową powinieneś działać na kilku frontach – w ten sposób zapewnisz sobie potrzebne zasięgi i rozgłos.
Nie ważne czy wynajmujesz kwatery i pokoje, jesteś właścicielem agroturystyki, pensjonatu, domku lub apartamentu – powinieneś pomyśleć nad podstawowymi działaniami, dzięki którym dotrzesz do jak największej liczby turystów. Zastanawiasz się, od czego zacząć? Poznaj nasze podpowiedzi.
Tych kilka sposobów reklamy sprawdzi się w przypadku wszystkich kategorii obiektów noclegowych. Nie zapominaj o nich, przygotowując swoją kampanię marketingową.
Kwatery i pokoje to bardzo popularna kategoria noclegów w miejscach, które wyróżniają się takimi walorami jak położenie geograficzne, klimat czy atrakcje przygotowane z myślą o turystach. Poza tym ich otwarcie nie wymaga tylu funduszy czy formalności jak w przypadku obiektów podlegających kategoryzacji, dlatego warto przeznaczyć więcej środków na reklamę. Jest to bowiem sprawdzony sposób na to, by wyróżnić się spośród konkurencji, która w tym przypadku jest duża.
Na początek należy oczywiście określić swoją grupę docelową i z myślą o niej przygotować obiekt oraz udogodnienia, a także odpowiednio skonstruować ofertę. Kolejnym krokiem jest umieszczenie swojej reklamy w portalu noclegowym oraz zadbanie o kampanie Google Ads. Warto stworzyć stronę internetową obiektu – jeśli uważasz, że to za duża inwestycja, skorzystaj z szablonów Nocowanie.pl oferowanych w ramach abonamentu.
Domki to kolejna bardzo popularna wśród turystów kategoria noclegowa i mogłoby się wydawać, że taki obiekt „sam się wynajmie”. Pobyt w takim miejscu daje bowiem więcej swobody i prywatności niż wypoczynek w pokojach gościnnych, ale i w tym przypadku warto zadbać o reklamę. Przede wszystkim określ, do kogo kierujesz swoją ofertę – wypoczynek w domkach wybierają głównie rodziny a także grupy znajomych, a to zdecydowanie różni odbiorcy, oczekujący odmiennych udogodnień.
To właśnie ich liczba może przesądzić o wyborze twojej oferty. Skup się na odpowiednim zaaranżowaniu przestrzeni. Podstawą jest miejsce na ognisko, parking czy plac zabaw – turystów przekonują oferty ekstra, jak na przykład boiska do gry w piłkę, basen czy wypożyczalnia rowerów. Warto również zastanowić się na przyjmowaniem osób podróżujących ze zwierzętami, gdyż jest to spora grupa turystów.
Na nocleg w apartamencie decydują się osoby, które szukają bardziej domowych warunków, unikając sztampowych hoteli. Właśnie do tej grupy warto kierować swoje działania reklamowe. Apartamenty wybierają zarówno biznesmeni w podróży służbowej, jak też rodziny z dziećmi czy młodzi ludzie odwiedzających dane miasto w ramach city break.
Promując swoje apartamenty podkreślaj atuty, zwłaszcza te związane z lokalizacją, np. bliskość centrum, stacji metra, czy atrakcji – to najszybciej zwróci uwagę – a także ze standardem czy wyposażeniem. Określ dokładnie, co oferujesz w ramach pobytu, rozwiń też wyrażenie „dobrze wyposażona kuchnia”, niektórych przekonuje dostęp do ekspresu do kawy, zmywarki czy pralki.
Pensjonat należy do tych obiektów noclegowych, które podlegają kategoryzacji i oznacza się je gwiazdkami. Turyści oczekują więc odpowiedniego standardu usług, dlatego jeżeli pojąłeś trud i uzyskałeś zaszeregowanie, warto podkreślić ten fakt. Również i w tym wypadku powinieneś określić grupę docelową – czy chętniej widziałbyś turystów biznesowych, uczestników konferencji, a może byłyby to rodziny z dziećmi? To wszystko należy zakomunikować w działaniach promocyjnych.
Sprzedając noclegi w pensjonacie można pokusić się o przygotowanie ofert specjalnych, które przyciągną turystów w konkretnych terminach. Wykorzystaj swoje zasoby – atrakcje dostępne w obiekcie oraz otoczenie – a na pewno uda ci się zainteresować turystów.
Kto korzysta z gościny w gospodarstwach agroturystycznych? Przede wszystkim osoby na co dzień mieszkające w mieście, szukające spokoju, kontaktu z przyrodą, oprócz tego rodziny, chcące zapewnić dzieciom wypoczynek blisko natury i domowych zwierząt. Usługi agroturystyczne można skutecznie rozreklamować, skupiając się właśnie na tej grupie i odpowiednio konstruując ofertę.
Przede wszystkim warto zadać sobie pytanie, czego oczekuje gość agroturystyki? Mogą to być domowe posiłki, możliwość korzystania z warzywnego ogrodu i sadu, prawdziwa „wiejska” atmosfera i gościnność. Warto zbudować historię, opowiedzieć o tym, jak wygląda wypoczynek w twoim gospodarstwie.
Planując strategię reklamową powinieneś działać na kilku frontach – w ten sposób zapewnisz sobie potrzebne zasięgi i rozgłos.
Jak reklamować obiekt noclegowy?
Nie ważne czy wynajmujesz kwatery i pokoje, jesteś właścicielem agroturystyki, pensjonatu, domku lub apartamentu – powinieneś pomyśleć nad podstawowymi działaniami, dzięki którym dotrzesz do jak największej liczby turystów. Zastanawiasz się, od czego zacząć? Poznaj nasze podpowiedzi.
- Stwórz profesjonalną stronę internetową swojego obiektu. Zadbaj o jej nowoczesny i profesjonalny wygląd, a także o to by była dostosowana do wszystkich urządzeń, zwłaszcza mobilnych. Powinna być czytelna nie tylko dla turystów korzystających z komputerów, ale także z tabletów i smartfonów – takie wyszukiwania generują już prawie połowę ruchu! Do tego należy dodać działania SEO, czyli pozycjonowanie i optymalizację strony pod względem treści, jej konstrukcji oraz doboru słów kluczowych. To wszystko zapewnia wysoką widoczność w wyszukiwarce Google.
- Kampanie Google Ads to kolejny sposób na skuteczną reklamę obiektu noclegowego, pozwalają one bowiem na docieranie to turystów w momencie, gdy szukają oni konkretnej usługi. Dzięki nim zaspokajasz popyt na noclegi, pojawiasz się bowiem w wynikach wyszukiwania, jak też go generujesz, na to pozwalają reklamy banerowe czy video. Takie kampanie możesz prowadzić sam lub zlecić to specjaliście, między innymi tę formę promocji oferuje portal Nocowanie.pl.
- Reklama w portalach noclegowych to kolejny skuteczny sposób na promowanie obiektu, gdyż wielu turystów w ten właśnie sposób dokonuje rezerwacji. W ramach abonamentu możesz nie tylko publikować swoją ofertę, ale otrzymujesz szereg możliwości jej ulepszenia, np. poprzez skorzystanie z sesji fotograficznej czy wirtualnego spaceru, oraz dodatkowego rozreklamowania w social mediach.
- Social media to dobre działanie wspierające reklamę obiektu, ale prowadzenie firmowego Facebooka czy Instagrama wcale nie jest prostym zadaniem. Zmiany w algorytmach czy panelach do zarządzania reklamami spowodowały, że przeciętny użytkownik nie odnajduje się w tym świecie. Oczywiście nie namawiamy do rezygnacji z tej formy promocji, radzimy by powierzyć ją profesjonalistom, a przynajmniej udać się na szkolenie prowadzone przez specjalistę w tej dziedzinie.
- Bądź ekspertem w swojej dziedzinie, dziel się swoją wiedzą o regionie na blogu lub vlogu. Przygotuj artykuł promujący twój obiekt lub zleć jego napisanie – możesz pochwalić się nim w kontekście regionu lub ciekawego wydarzenia organizowanego w okolicy. A jeżeli jesteś wyjątkowo dumny ze swojej pracy lub masz do opowiedzenia ciekawą historię, staraj się dotrzeć z nią do mediów – radia, telewizji, portali internetowych. Tam również znajdziesz potencjalnych gości!
Tych kilka sposobów reklamy sprawdzi się w przypadku wszystkich kategorii obiektów noclegowych. Nie zapominaj o nich, przygotowując swoją kampanię marketingową.
Jak reklamować kwatery i pokoje?
Kwatery i pokoje to bardzo popularna kategoria noclegów w miejscach, które wyróżniają się takimi walorami jak położenie geograficzne, klimat czy atrakcje przygotowane z myślą o turystach. Poza tym ich otwarcie nie wymaga tylu funduszy czy formalności jak w przypadku obiektów podlegających kategoryzacji, dlatego warto przeznaczyć więcej środków na reklamę. Jest to bowiem sprawdzony sposób na to, by wyróżnić się spośród konkurencji, która w tym przypadku jest duża.
Na początek należy oczywiście określić swoją grupę docelową i z myślą o niej przygotować obiekt oraz udogodnienia, a także odpowiednio skonstruować ofertę. Kolejnym krokiem jest umieszczenie swojej reklamy w portalu noclegowym oraz zadbanie o kampanie Google Ads. Warto stworzyć stronę internetową obiektu – jeśli uważasz, że to za duża inwestycja, skorzystaj z szablonów Nocowanie.pl oferowanych w ramach abonamentu.
Jak reklamować domki?
Domki to kolejna bardzo popularna wśród turystów kategoria noclegowa i mogłoby się wydawać, że taki obiekt „sam się wynajmie”. Pobyt w takim miejscu daje bowiem więcej swobody i prywatności niż wypoczynek w pokojach gościnnych, ale i w tym przypadku warto zadbać o reklamę. Przede wszystkim określ, do kogo kierujesz swoją ofertę – wypoczynek w domkach wybierają głównie rodziny a także grupy znajomych, a to zdecydowanie różni odbiorcy, oczekujący odmiennych udogodnień.
To właśnie ich liczba może przesądzić o wyborze twojej oferty. Skup się na odpowiednim zaaranżowaniu przestrzeni. Podstawą jest miejsce na ognisko, parking czy plac zabaw – turystów przekonują oferty ekstra, jak na przykład boiska do gry w piłkę, basen czy wypożyczalnia rowerów. Warto również zastanowić się na przyjmowaniem osób podróżujących ze zwierzętami, gdyż jest to spora grupa turystów.
Jak reklamować apartamenty?
Na nocleg w apartamencie decydują się osoby, które szukają bardziej domowych warunków, unikając sztampowych hoteli. Właśnie do tej grupy warto kierować swoje działania reklamowe. Apartamenty wybierają zarówno biznesmeni w podróży służbowej, jak też rodziny z dziećmi czy młodzi ludzie odwiedzających dane miasto w ramach city break.
Promując swoje apartamenty podkreślaj atuty, zwłaszcza te związane z lokalizacją, np. bliskość centrum, stacji metra, czy atrakcji – to najszybciej zwróci uwagę – a także ze standardem czy wyposażeniem. Określ dokładnie, co oferujesz w ramach pobytu, rozwiń też wyrażenie „dobrze wyposażona kuchnia”, niektórych przekonuje dostęp do ekspresu do kawy, zmywarki czy pralki.
Jak reklamować pensjonat?
Pensjonat należy do tych obiektów noclegowych, które podlegają kategoryzacji i oznacza się je gwiazdkami. Turyści oczekują więc odpowiedniego standardu usług, dlatego jeżeli pojąłeś trud i uzyskałeś zaszeregowanie, warto podkreślić ten fakt. Również i w tym wypadku powinieneś określić grupę docelową – czy chętniej widziałbyś turystów biznesowych, uczestników konferencji, a może byłyby to rodziny z dziećmi? To wszystko należy zakomunikować w działaniach promocyjnych.
Sprzedając noclegi w pensjonacie można pokusić się o przygotowanie ofert specjalnych, które przyciągną turystów w konkretnych terminach. Wykorzystaj swoje zasoby – atrakcje dostępne w obiekcie oraz otoczenie – a na pewno uda ci się zainteresować turystów.
Jak reklamować agroturystykę?
Kto korzysta z gościny w gospodarstwach agroturystycznych? Przede wszystkim osoby na co dzień mieszkające w mieście, szukające spokoju, kontaktu z przyrodą, oprócz tego rodziny, chcące zapewnić dzieciom wypoczynek blisko natury i domowych zwierząt. Usługi agroturystyczne można skutecznie rozreklamować, skupiając się właśnie na tej grupie i odpowiednio konstruując ofertę.
Przede wszystkim warto zadać sobie pytanie, czego oczekuje gość agroturystyki? Mogą to być domowe posiłki, możliwość korzystania z warzywnego ogrodu i sadu, prawdziwa „wiejska” atmosfera i gościnność. Warto zbudować historię, opowiedzieć o tym, jak wygląda wypoczynek w twoim gospodarstwie.
Komentarze