Jak skutecznie promować ofertę campingów i pól namiotowych?
Jeszcze chwila i już w pełni będziemy mogli cieszyć się rozpoczętym sezonem wiosenno-letnim. Pomimo ciągle trwającej pandemii, dużym zainteresowaniem cieszy się podróżowanie wśród Polaków. Większość osób decyduje się na nocleg w kwaterach i pokojach, czy pensjonatach, ale są również osoby, które korzystają z oferty campingów i pól namiotowych w popularnych miejscowościach. Jak skutecznie promować ofertę campingów i pól namiotowych? Odpowiedź na to pytanie w poniższym artykule.
Nie da się ukryć, że campingi i pola namiotowe są specyficzną kategorią obiektów noclegowych, która cieszy się szczególnym zainteresowaniem wśród rodzin, osób młodych i miłośników przygód. Tego typu możliwość skorzystania z noclegów, znajdziemy zarówno nad morzem, w górach i na pojezierzach, znajdujących się w wielu regionach Polski. Nie liczy się tu komfort i wygoda. Dla wielu osób najważniejsze jest to, by mieli się gdzie zatrzymać, zjeść posiłek, skorzystać z toalety i skorzystać z możliwości snu. Pola namiotowe i campingi mają to do siebie, że znajdziemy tu zarówno rozbijane przez turystów namioty, jak i specjalne kampery - prywatne lub wynajęte, które stanowią swego rodzaju “dom na kołach” dla wielu osób. Z tego typu oferty najczęściej korzystają osoby, które nie mają określonych wymagań, co do standardu noclegu, osoby podróżujące po Polsce lub danym regionie i coraz częściej osoby, które wybierają się do danej miejscowości “w ciemno”. Nie da się ukryć, że tego typu nocleg ma swoje zalety - jesteśmy niezależni, do dyspozycji mamy swój własny namiot lub przyczepę campingową i wypoczywamy tak, jak najbardziej lubimy. Bardzo często tego typu wyjazd obfituje w przygody, a korzystanie z pól namiotowych pozwala zaoszczędzić środki na kolejne tego typu wyprawy.
Dlaczego warto promować ofertę campingów i pola namiotowe?
Z pewnością Ty, jako właściciel tego typu biznesu, doskonale zdajesz sobie sprawę z faktu, że konkurencja w popularnych miejscowościach wypoczynkowych jest dość spora. To oczywiste, że najczęściej wybierane są kwatery i pokoje, pensjonaty, wille, czy ośrodki wypoczynkowe. Pola namiotowe i campingi cieszą się mniejszą popularnością, dlatego musisz zrobić wszystko, by i o Tobie goście wiedzieli jak najwięcej. Samo prowadzenie tego typu usługi nie jest prostą kwestią. Musisz zapewnić gościom odpowiednie warunki do wypoczynku - by mieli gdzie rozbić swój namiot lub zaparkować przyczepę campingową. W przypadku tego typu możliwości skorzystania z noclegu liczy się również zaplecze sanitarne, dostęp do prądu, korzystna lokalizacja, dostęp do Wi-Fi i inne formy rozrywki, takie jak np. boisko, plac zabaw dla dzieci, czy przede wszystkim miejsce do grillowania, które stanowi nieodłączny element chyba każdego campingu.
Bardzo często, znalezienie noclegu w obleganej przez turystów miejscowości w sezonie letnim, może okazać się niezwykle trudne - wiele zależy od popularności miejsca i miejscowości. Im bardziej znany i popularny region, tym więcej ludzi i automatycznie większe trudności w rezerwacji noclegu. Każda z ofert ma w sobie coś wyjątkowego i niezwykłego. A turyści mają naprawdę rozmaite wymagania. Dla niektórych liczy się sam fakt, że mogą wypocząć np. nad morzem, czy w lesie, a standard obiektu nie ma absolutnie żadnego znaczenia. W przypadku sezonu wysokiego każdy z tych czynników może okazać się decydujący. Okres pandemii spowodował, że turyści marzą o podróżowaniu z czasów sprzed pandemii, gdzie wszystko było proste i na wyciągnięcie ręki. Wszystko na to wskazuje na to, że nadchodzące wakacje będą rekordowe, jeśli chodzi o wyjazdy Polaków - większość z nich zdecyduje się na wypoczynek w naszym kraju. Czas, w którym obiekty noclegowe pozostają zamknięte, warto jest przeznaczyć na promowanie oferty na sezon letni, szczególnie, że spora część osób właśnie teraz poszukuje korzystnych ofert noclegów, również na polach namiotowych i campingach.
Przeczytaj: Jak dobrze przygotować ofertę na sezon wiosenno-letni?
Jak skutecznie promować ofertę campingów i pól namiotowych?
Jeśli chcesz odpowiednio wypromować swoją ofertę, musisz podjąć kilka ważnych kroków, które pozwolą Ci trafić do szerokiego grona odbiorców, którzy są zainteresowani właśnie taką formą wypoczynku. Odpowiednie zaprezentowanie oferty przyniesie wymierne korzyści.
-
Bądź widoczny w internecie
To podstawa, dzięki której każda reklama noclegu dotrze do zainteresowanego grona turystów. Warto rozpocząć od podstawy, czyli zamieszczeniu reklamy swojej usługi w specjalnie dedykowanej kategorii “Camping” lub “Pola namiotowe”. Dzięki temu reklama trafi do zainteresowanej grupy turystów, którzy poszukują możliwości skorzystania z tego typu oferty. Warto być również w ciągłym kontakcie z turystami i odpowiadać na nurtujące ich pytania.
Na pewno dużą uwagę każdy turysta będzie przywiązywał do lokalizacji Twojego pola namiotowego lub campingu. Warto w związku z tym wspomnieć o dokładnej lokalizacji np. od morza, jeziora i popularnych atrakcji oraz możliwościach, z jakich mogą korzystać Twoi goście podczas pobytu - są to przede wszystkim wszelkie rodzaju udogodnienia, które w dużym stopniu ułatwiają pobyt i gwarantuję mile spędzony czas.
Sprawdź również: Kontakt z turystą. O czym pamiętać i jak odpowiadać na zapytania?
-
Bądź obecny w mediach społecznościowych
Uzupełnieniem standardowej oferty w portalu i na prywatnej stronie www na pewno będzie obecność w mediach społecznościowych. Spora część osób właśnie w ten sposób poszukuje noclegu w popularnej miejscowości. Twoje działania nie powinny się ograniczać tylko i wyłącznie do założenia fanpage’a i jego prowadzenia. Dobrze będzie, jeśli pójdziesz o krok dalej i będziesz obecny na wszelkiego rodzaju grupach dyskusyjnych, na których obecni są miłośnicy caravaningu i nocowania pod namiotem. Sporo z nich poszukuje możliwości noclegu, dodając posty z pytaniem. Warto udzielać się w tego typu dyskusji, prezentując ofertę swojego campingu lub pola namiotowego - być może przyjadą właśnie do Ciebie.
O tym, jak ważne w promowaniu noclegów są media społecznościowe poczytasz tutaj: Jak skutecznie promować oferty noclegów w mediach społecznościowych?
-
Pamiętaj o tradycyjnych formach reklamy
Zgodnie z tym, co zostało wcześniej wspomniane, sporo osób podróżuje po regionie bez wcześniejszej rezerwacji. Dotyczy to szczególnie pól namiotowych i campingów. Pomóż im do Ciebie trafić i skorzystaj z tradycyjnej formy reklamy w postaci bannerów, drogowskazów, tabliczek, które umieścisz w miejscach, w których najczęściej pojawiają się turyści - może to być np. przy ruchliwej drodze dojazdowej, w centrum miasta, czy zaprzyjaźnionych restauracjach. Dzięki kilku prostym informacjom, zawartym na tej formie reklamy, istnieje duże prawdopodobieństwo, że przyjadą właśnie do Ciebie.
Sprawdź: Pamiętaj o tradycyjnych formach reklamy
-
Uzupełnij oferty specjalne i odpowiadaj na zapytania “Szukam noclegu”
Jeśli posiadasz ofertę pola namiotowego lub campingu, to warto jest zaprezentować propozycję noclegu w specjalnie dedykowanych ofertach specjalnych. Sezon letni jest krótki. By zwiększyć szansę na pojawienie się gości, warto skupić się na terminach, które są najbardziej oblegane, czyli w Twoim przypadku - długi weekend majowy, weekend czerwcowy i wakacje. Zaprezentowanie pola namiotowego w ofertach specjalnych pozwoli dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, którzy poszukują noclegu w konkretnym terminie.
Podobnie wygląda sytuacja, jeśli chodzi o odpowiadanie na zapytania “Szukam noclegu”. Jeśli ktoś poszukuje noclegu dla sporej grupy osób, w popularnych terminie, bez większych wymagań, warto przedstawić szczegóły, które być może zainteresują tego turystę.
Przeczytaj również: Oferty specjalne na sezon wiosenno-letni. O czym musisz pamiętać?
Mamy nadzieję, że dzięki naszym wskazówkom, oferta pól namiotowych i campingów przyciągnie sporo zainteresowanych turystów. Pamiętaj, że sezon letni jest krótki, a zainteresowanie turystów - wielkie!
Komentarze