Jak skutecznie promować oferty noclegów w ośrodkach wypoczynkowych?
Promowanie obiektów noclegowych odgrywa niezwykle ważną rolę, jeśli chcesz zapełnić kalendarz rezerwacji w popularnych turystycznie miesiącach. Nadchodzący sezon letni może być wyjątkowy i rekordowy pod względem wyjazdów Polaków. Już dziś zadbaj o odpowiednia pormocję oferty noclegów w ośrodkach wypoczynkowych w popularnych kurortach.
Na wstępie warto podkreślić, że ośrodki wypoczynkowe znajdziemy w wielu polskich miejscowościach i w praktycznie każdym regionie. Jest to obiekt oferujący wiele pokoi i usług dodatkowych, dlatego też goście chętnie korzystają z tego typu ofert. Najczęściej można w nich spotkać rodziny z dziećmi i osoby starsze. Te najbardziej popularne znajdują się przede wszystkim w popularnych turystycznie kurortach nad morzem, w górach, czy nad jeziorem. Oczywiste jest to, że konkurencja w tych miejscach jest dość spora, dlatego Ty, jako właściciel ośrodka wypoczynkowego, możesz zrobić wiele, by przekonać do przyjazdu w to miejsce dość sporą liczbę turystów. Odpowiednie wypromowanie i podkreślenie atutów oferty, pozwoli dotrzeć do rodzin z dziećmi, grup zorganizowanych, czy też osób starszych.
W odpowiednim wypromowaniu oferty ośrodka wypoczynkowego, musisz pamiętać przede wszystkim o tym, że klient kupuje emocjami. Od tego, jakie emocje wywoła w nim reklama Twojego ośrodka wypoczynkowego, w dużej mierze zależy to, czy skorzysta z Twojej oferty, czy też nie. Niezwykle ważny jest wygląd, czytelność i przejrzystość oferty umieszczonej w portalu noclegowym i na stronie internetowej. Bardzo istotne są dobrej jakości zdjęcia z obiektu i jego otoczenia, które dadzą Twoim gościom pierwsze wyobrażenie tego, co turysta zobaczy w Twoim obiekcie po przyjeździe.
Dlaczego warto promować oferty noclegów w ośrodkach wypoczynkowych w popularnych kurortach?
Z pewnością Ty, jako właściciel obiektu noclegowego, doskonale zdajesz sobie sprawę, ile wysiłku potrzeba, by skutecznie reklamować noclegi w popularnych turystycznie miejscowościach. Zadowolenie gości powoduje, że przekazują oni opinię o pobycie swojej rodzinie lub znajomymi i właśnie w taki sposób, dzięki “poczcie pantoflowej”, Twój obiekt może zyskać na popularności. Jednak jest na pewno taka grupa osób, która nie wie o istnieniu Twojego obiektu lub pojawią się u Ciebie po raz pierwszy. W takich przypadkach musisz włożyć nieco więcej wysiłku, by ich do siebie przekonać.
Pandemia koronawirusa niejako zmieniła sposób podróżowania i wyboru miejsc, w których spędzamy swój urlop. Jednak, pomimo tego, popularne turystycznie miejscowości w dalszym ciągu cieszą się dużym zainteresowaniem turystów. Widać to doskonale na przykładzie Zakopanego, do którego po “odmrożeniu” branży turystycznej przyjeżdżają prawdziwe tłumy.
Jeśli Twój ośrodek wypoczynkowy znajduje się w popularnej miejscowości, to na pewno zauważasz, że konkurencja jest dość spora. Jedna grupa turystów chce mieszkać jak najbliżej centrum i popularnych miejsc (morza, czy szlaków górskich), inni z kolei poszukują ciszy i spokoju i możliwości wypoczynku w ustronnym miejscu, tak bardzo obecnie pożądanego.
Ośrodki wypoczynkowe w Polsce mają w sobie coś wyjątkowego, co może zainteresować daną grupę turystów. Czasami może to być naprawdę drobny szczegół. Ważne jest to, by Twoja oferta była przede wszystkim całoroczna, gdyż turyści wybierają się chętnie w popularne miejsca o każdej porze roku. Zwróć w związku z tym dużą uwagę na udogodnienia i standard, który mogą znaleźć Twoim goście w oferowanym przez Ciebie ośrodku wypoczynkowym. Dla jednych mogą to być dostępne udogodnienia, dla innych wyposażenie, czy lokalizacja, a dla dużej części osób cena. W przypadku sezonu wysokiego każdy z tych czynników może okazać się decydujący. Warto w związku z tym pomyśleć o odpowiednim wypromowaniu oferty ośrodków wypoczynkowych.
Sprawdź również: Jak promować noclegi w mediach społecznościowych?
Jak skutecznie promować oferty ośrodków wypoczynkowych w popularnych miejscowościach?
Odpowiednie wypromowanie oferty ośrodków wypoczynkowych tak naprawdę nie różni się niczym szczególnym w porównaniu z innymi kategoriami obiektów, takimi jak kwatery i pokoje, pensjonaty, czy domki. Decydującą i najważniejszą rolę w tym wszystkim odgrywa fakt, do kogo konkretnie zechcesz skierować swoja ofertę - są bowiem grupy turystów, które bardziej lub mniej, będą zainteresowane noclegami w Twoim obiekcie. Jakie działania w związku z tym musisz podjąć? Sprawdźmy!
-
Odpowiednie przedstawienie oferty
Odpowiednie przygotowanie i przedstawienie oferty to podstawa, która działa korzystnie w przypadku wszystkich obiektów noclegowych. Oferując pokoje w ośrodkach wypoczynkowych, musisz przedstawić wszelkie najważniejsze informacje - tj. jakie pokoje oferujesz i w jakiej cenie, czy oferujesz możliwość wyżywienia, z czego mogą korzystać Twoi goście, podkreśl lokalizację Twojego ośrodka i poinformuj, które grupy turystów znajdą tu coś idealnego dla siebie. Pokaż swoim gościom, że oferta jest właśnie tym, czego potrzebują i że znakomicie zaspokoją ich potrzeby. Pamiętaj, by nie być w tym wszystkim zbyt nachalnym. Zrób wszystko, by klient zapragnął pobytu właśnie u Ciebie. By oczami wyobraźni widział się u Ciebie, jak w miejscu, gdzie będzie się dobrze czuł, gdzie jego potrzeby będą zaspokojone, gdzie spędzi czas i zrelaksuje się w taki sposób, jaki najbardziej lubi.
Pamiętaj o tym, że w naszym portalu Nocowanie.pl znajdziesz specjalnie dedykowaną kategorię “Ośrodki wypoczynkowe”, w której możesz zamieścić ofertę swojego ośrodka wypoczynkowego. W ten prosty sposób trafisz do grupy osób, która jest zainteresowana pobytem w tego typu obiekcie - w związku z tym szanse na dokonanie rezerwacje rosną w takim przypadku.
-
Uzupełnij oferty specjalne
Z usług ośrodków wypoczynkowych, turyści najczęściej korzystają w sezonie wiosenno-letnim i zimowym. By zwiększyć skuteczność reklamy w portalu Nocowanie.pl, warto uzupełnić specjalnie dedykowane ku temu oferty specjalne. Dzięki temu w prosty sposób Twoi goście znajdą wymarzony nocleg na Wielkanoc, długi weekend majowy, długi weekend czerwcowy, wakacje, Święta Bożego Narodzenia, czy ferie zimowe. Przygotuj ofertę, która ich zachęci - zaproponuj korzystną ceną i możliwości, z których mogą korzystać Twoi goście.
Sprawdź również: Oferty specjalne na sezon wiosenno-letni. O czym musisz pamiętać?
-
Postaw na udogodnienia
Wypoczynek w popularnej miejscowości turystycznej nie ogranicza się tylko i wyłącznie do noclegu. Spora część osób, decydując się na urlop w ośrodku wypoczynkowym, bierze pod uwagę udogodnienia i usługi dodatkowe, z których będą mogli korzystać podczas pobytu. Niezwykle ważna może okazać się np. opcja wyżywienia, możliwość skorzystania z rowerów, czy basen lub fitness, znajdujące się na terenie obiektu. Pełne zadowolenie gości jest możliwe właśnie dzięki dostępnym udogodnieniom.
Więcej informacji znajdziesz tutaj: Udogodnienia w obiekcie noclegowym. Na co turyści najczęściej zwracają uwagę?
-
Wypromuj swoją ofertę w firmach i zakładach pracy
Doskonałą formą odpowiedniego wypromowania oferty może okazać się nawiązanie współpracy z firmami z całej Polski, zatrudniającymi liczną grupę pracowników. W zakładach pracy bardzo często organizowane są wyjazdy na wczasy i to najczęściej właśnie do ośrodków wypoczynkowych. Warto wziąć pod uwagę taką formę promocji, która może okazać się prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Zaproponuj korzystną ofertę, która przekona pracowników do przyjazdu właśnie do Twojego ośrodka wypoczynkowego.
-
Pamiętaj o tradycyjnych formach reklamy
By oferta Twojego ośrodka wypoczynkowego była lepiej wypromowana, warto jest się również skupić na tradycyjnych formach reklamy. Pomocne okażą się tu bannery, drogowskazy, tabliczki, wizytówki, ulotki, czy np. reklama w lokalnej prasie. Bardzo często turyści jadą na urlop “w ciemno”. Być może trafią właśnie do Ciebie.
Sprawdź: Nie zapominaj o tradycyjnych metodach promocji obiektu noclegowego
Mamy nadzieję, że nasze wskazówki pomogą Ci odpowiednio wypromować ofertę ośrodku wypoczynkowego w popularnej miejscowości. Pamiętaj, że skuteczne promowanie oferty ośrodków wypoczynkowych wiąże się z ciągłym działaniem, widocznością w internecie i ciągłym ulepszaniem swojej oferty. Zacznij działać już teraz!
Komentarze