Jak turyści szukają noclegów? Webinar Nocowanie.pl

Jak turyści szukają noclegów? Webinar Nocowanie.pl

W jaki sposób turyści szukają noclegów w internecie? Zrozumienie tego, jak zachowują się w sieci, jest kluczem do zapewnienia obłożenia w obiekcie noclegowym. Nowy webinar przygotowany przez portal Nocowanie odpowiada na to ważne pytanie i pokazuje, na co warto zwrócić uwagę.

Powinniśmy zdawać sobie sprawę, że turyści szukający noclegów w sieci możemy podzielić na dwie grupy – takich, którzy znają Nocowanie.pl, oraz takich, którzy jeszcze go nie znają. Ta druga grupa trafia do portalu przede wszystkim przez wyszukiwarkę Google.

Jak turyści szukają noclegów? Wyszukiwarka Google


Google to najpopularniejsza wyszukiwarka w Polsce, z tego powodu portal Nocowanie.pl wykorzystuje jej potencjał. Dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu i innym działaniom SEO ponad połowa użytkowników znajduje ofertę noclegową Nocowanie.pl z wyników wyszukiwarki Google.

Turyści zwykle nie przeglądają zbyt wielu stron z wynikami wyszukiwania, dlatego staramy się, by Nocowanie.pl zawsze znajdowało się jak najwyżej. Warto wspomnieć, że mamy dwa rodzaje wyników wyszukiwania – organiczne oraz płatne, które widoczne są na górze strony z oznaczeniem „Reklama”. Portal Nocowanie.pl jest widoczny w obu tych sekcjach.

Dlaczego dodatkowo inwestujemy w płatną reklamę w Google? Chcemy, by portal był jeszcze lepiej widoczny na urządzeniach mobilnych. Jednak wysokie pozycje są gwarantowane tylko w momencie trwania kampanii, dlatego eksperci SEO z Nocowanie.pl dbają także o utrzymywanie wysokich pozycji w darmowych wynikach organicznych.

Kiedy internauta kliknie w link, trafi na stronę Nocowanie.pl, na której prezentowane są wszystkie oferty noclegowe w interesującym go regionie lub miejscowości. Będzie mógł wybrać taką, która najbardziej mu odpowiada.

Jak turyści szukają noclegów na Nocowanie.pl?


Turyści, którzy szukając noclegów od razu wchodzą na portal Nocowanie.pl, otwierają stronę główną. Widzą tam intuicyjną wyszukiwarkę noclegów. Wpisują nazwę miejsca, które planują odwiedzić, określają też daty przyjazdu i wyjazdu oraz liczbę osób. Pojawia się cała długa lista obiektów w mieście, którą turysta przegląda.



Aby ułatwić sobie zadanie, zwykle korzysta z różnych opcji filtrowania:

  • zaznacza kategorię noclegową, która go interesuje,

  • udogodnienia z jakich chce korzystać podczas pobytu,

  • często określa też „widełki cenowe”, by widzieć tylko takie oferty, na które może sobie pozwolić.

Aby oferta obiektu noclegowego wyświetlała się po zawężeniu opcji filtrowania, konieczne jest dokładne uzupełnienie cennika i innych udogodnień w panelu obiektu. W takim wypadku działa także zasada „im wyżej, tym lepiej”. Turyści skupiają się po prostu na obiektach z topowych miejsc na pierwszej stronie. To właśnie z nimi kontaktują się najczęściej.

Jak znaleźć się wysoko na liście wyników wyszukiwania na Nocowanie.pl?


Istnieje kilka sposobów, które zapewnią wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania w danym mieście lub regionie.

  • Można kupić pozycję gwarantowaną, która daje gwarancję, że widoczności na samej górze listingu. Oprócz tego można odpowiednio ustawić punkty, które przeznaczają państwo na pozycjonowanie.

  • Wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania można osiągnąć, uzupełniając kalendarz dostępności, który jest jedną z usług, jakie oferuje Nocowanie.pl. Kiedy turysta określi ramy swojego pobytu, a właściciel obiektu ma ten termin oznaczony jako wolny, wtedy oferta będzie widoczna nad innymi.

W jaki sposób zwrócić uwagę turystów?


Pozycja na listingu to tylko jedna kwestia, na którą zwraca uwagę turysta. Drugą jest strona wizualna. Lista z ofertami dla miejscowości jest długa, więc turysta kliknie na zdjęcie, które najbardziej mu się podoba, przykuje czymś jego uwagę. To kolejny klucz do sukcesu.

Przy okazji warto przyjrzeć się temu co widzi turysta, zanim otworzy ofertę.



Na pewno jest to zdjęcie, ale zaraz obok znajdują się inne ważne dla niego informacje – w tym cena za pobyt oraz button umożliwiający kontakt z państwem („Zapytaj o nocleg) lub szybką rezerwację online („Rezerwuj ONLINE!). Dzięki temu proces rezerwacji jest skracany do minimum. Oprócz tego widzi średnią ocenę obiektu i ostatnią wystawioną opinię, a także oznaczenia, które pokazują, że dany obiekt jest sprawdzony, umożliwia szybkie płatności online czy szybko odpowiada na wiadomości.

Czasami już tyle informacji wystarczy, by turysta zdecydował się na kontakt, więc ważne jest, by szybko reagować. Najlepszym wyjściem jest umożliwienie rezerwacji online przy ofercie na Nocowanie.pl. Jeśli jednak właściciel obiektu nie korzysta jeszcze z tego rozwiązania, zachęcamy do szybkiego odpowiadania na wysyłane wiadomości z pytaniami o nocleg.


  • W panelu obiektu dostępne są także szablony odpowiedzi, które skracają czas odpowiedzi na pytanie zadane przez turystę.

Grupy docelowe. To warto wiedzieć


Grupa docelowa to hipotetyczny turysta, do którego kierowana jest oferta obiektu noclegowego. Większość właścicieli w pierwszej chwili mówi, że przyjmuje każdego. Warto zadać sobie jednak pytanie, czy zdarzyło się odmówić rezerwacji na przykład ze względu na zbyt liczną grupę, charakter wyjazdu (na przykład wieczór panieński czy kawalerski) albo obecność zwierząt. Jeżeli tak, oznacza to, że jednak jest jakaś grupa docelowa.

Chcesz więcej? Wejdź i zobacz: Grupy docelowe w turystyce

Według naszych obserwacji najważniejszymi grupami docelowymi są: rodziny z dziećmi, seniorzy, turyści aktywni oraz tzw. turyści statyczni, którzy obracają się w najbliższej okolicy kwatery, oraz oczywiście pary. Te wszystkie grupy zupełnie inaczej wyszukują noclegi i zwracają uwagę na inne udogodnienia. Jako że umożliwiamy turystom filtrowanie wyników wyszukiwania właśnie po tych parametrach, zachęcamy do dokładnego uzupełnienia tej sekcji w panelu obiektu!

Czego oczekują poszczególne grupy docelowe:

  • Rodziny z dziećmi sprawdzą, czy będą miały co robić. To znaczy, czy w ofercie jest plac zabaw, dlatego warto postarać się bardziej, na przykład  wygospodarować miejsce na bawialnię z zabawkami, kolorowankami i puzzlami. Rodziny z dziećmi chcą korzystać z kuchni, dlatego koniecznie trzeba dobrze uzupełnić tę sekcję, ale coraz częściej decydują się na pobyty z wyżywieniem, a oprócz tego można udostępnić im też takie akcesoria jak łóżeczka turystyczne, krzesełka do karmienia czy wanienki do kąpieli.

  • Dla aktywnych turystów warto mieć ofertę rekreacyjną: rowery, kajaki, boiska do gry w piłkę itp. Dobrym pomysłem będzie przygotowanie folderów i informacji o atrakcjach w regionie.

  • Turyści statyczni będą zainteresowani ofertą wypoczynku na miejscu. Chętnie wybiorą miejsca, gdzie jest sauna i basen. Oczywiście mile widziany będzie ogród z leżakami i grillem. Liczy się już nie tylko wygodne łóżko, ale całe otoczenie.

  • Preferencje par można określić jako połączenie turystów aktywnych i statycznych. Dlatego myśląc o tym typie gości, warto przygotować się na każdą ewentualność.

Turyści kierują się rekomendacjami


Większość osób, które szukają noclegów w internecie, sprawdza opinie innych internautów. Dlatego tak ważna jest sekcja opinii w naszym portalu. Z tego powodu pokazujemy również ocenę wystawianą obiektom noclegowym przez gości. Warto prosić zadowolonych turystów o wystawianie opinii – można to zrobić osobiście, ale także przez swój panel klienta.

Turyści mogą nie tylko wystawić ocenę, ale także określają komu polecają obiekt. Dzięki temu będą państwo widoczni dla osób, które po takich parametrach szukają noclegów na Nocowanie.pl. Nie ma sensu rezygnować z tej możliwości.

Bezpieczeństwo w dobie pandemii


Inna kwestia, która wpływa na sposób, w jaki turyści szukają noclegów, to koronawirus. Mimo paniki Polacy nie rezygnują z urlopów i planują wyjazdy, ale dużą uwagę zwracają na kwestie bezpieczeństwa higienicznego.

Dlatego umożliwiliśmy im wyszukiwanie noclegów, które spełniają takie standardy. Obiekty, które dbają o higienę i dezynfekcję powinny uzupełnić w swoim panelu obiektu odpowiednią sekcję dotyczącą udogodnień. Dzięki temu obiekt będzie widoczny w dodatkowej opcji filtrowania „Bezpieczny higienicznie”.

Posiadacze certyfikatu Polskiej Organizacji Turystycznej „Obiekt Bezpieczny Higienicznie” również powinni o tym poinformować. Przy takiej ofercie na liście wyników wyszukiwania będzie widoczny dodatkowe oznaczenie.

Przedstawione wyżej kwestie zostały szerzej omówione w webinarze Nocowanie.pl. Zachęcamy do obejrzenia naszego nowego spotkania:

Następny artykuł 5 pomysłów na jednodniowe...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!