Jak wykorzystać Facebooka do promocji obiektu noclegowego?
Facebook jest doskonałym narzędziem, które możesz wykorzystać w promocji swojego obiektu noclegowego. Podpowiadamy, co możesz zrobić, by za jego pośrednictwem dotrzeć do potencjalnych gości i zainteresować ich swoją ofertą.
Czy właściciele apartamentów i mniejszych obiektów noclegowych powinni w ogóle decydować się na prowadzenie firmowego fanpage’a na Facebooku? To właściwie nic nie kosztuje, a daje wymierne korzyści – może stać się kanałem do komunikowania aktualności oraz narzędziem, dzięki któremu podtrzymasz kontakt z dotychczasowymi gośćmi, a nowi dowiedzą się o twoim istnieniu.
Założyłeś fanpage. Co dalej?
Założenie fanpage’a na Facebooku nie jest trudne – kreator prowadzi cię przez każdy etap. Ale później musisz radzić sobie sam i zadbać o to, by regularnie aktualizować profil. Co tam zamieszczać?
- Unikalne i interesujące treści. Na początku trzeba zainteresować użytkowników Facebooka, zaangażować ich w życie twojego fanpage’a. Pokazuj im swoją okolicę, jak na co dzień wygląda „życie” twojego obiektu – ociepli to twój wizerunek.
- Nie tylko zdjęcia. Wykorzystuj narzędzia, które daje Facebook. Zamieszczaj materiały wideo oraz rób relacje live – odbiorcy właśnie tego oczekują, portal również je docenia.
- Informuj o rabatach i promocjach. Ale jednocześnie musisz dbać też o to, by nie przesadzać z ilością treści typowo sprzedażowych. Twój fanpage nie może ograniczać się tylko do promowania oferty, efekt będzie odwrotny do zamierzonego.
Te treści, jeżeli są stworzone przez ciebie, skłaniają odbiorcę do reakcji – im jest ich więcej, tym masz większe zasięgi i więcej osób zauważa twoją obecność. Warto więc pracować nad jakością, gdyż każdy komentarz i udostępnienie dociera do szerokiego grona użytkowników Facebooka. Naucz się to wykorzystywać!
- Ktoś cię pochwalił? Podziękuj, polub komentarz, zostaw emotikona – zareaguj.
- Negatywna opinia? Nie pozostawiaj jej bez komentarza, ale panuj nad emocjami. Weź głęboki oddech, odczekaj kilka godzin, dopiero wtedy odpisz merytorycznie, bez personalnych ataków. Nie daj się sprowokować.
Promowanie postów na Facebooku
Z Facebooka w Polsce korzysta ponad 21 milionów użytkowników (dane Gemius/PBI listopd 2018), to dużo, ale wcale nie tak łatwo dotrzeć do tylu osób. Organiczny zasięg postów na Facebooku jest dość ograniczony, co oznacza, że nie wszyscy twoi fani widzą każdą publikowaną przez ciebie treść. Możesz zastanowić się nad zastosowaniem płatnej promocji – aby zwiększyć liczbę odbiorców wcale nie trzeba dużych nakładów finansowych. Musisz jednak zastanowić się, czy warto. W większości wypadków wystarczy dobra grafika i interesujący tekst, który zaangażuje twoich fanów i zachęci ich do dyskusji.
Jeżeli jednak chcesz skorzystać z tego narzędzia odczekaj chwilę i nie promuj posta zaraz po opublikowaniu go. Niech w sposób naturalny dotrze do jak największej grupy odbiorców!
Skorzystaj z pomocy
Swoją ofertę na pewno zamieściłeś w dużych portalach noclegowych. Niektóre z nich, tak jak Nocowanie.pl, oferuje klientom dodatkowe możliwości reklamy na swoim fanpage’u – oprócz wpisów rozrywkowych, zamieszcza też oferty noclegowe z całego kraju. To dla ciebie doskonała możliwość skorzystania z reklamy na Facebooku i zyskania nowej grupy odbiorców.
Na fanpage'u Nocowanie.pl na Facebooku możesz dotrzeć do ponad 155 tys. użytkowników zainteresowanych turystyką w kraju.
fot. Tobias Dziuba / Pexels.com CC0
Komentarze