Jak zachęcić turystów do dokonywania rezerwacji już teraz?

Jak zachęcić turystów do dokonywania rezerwacji już teraz?

Epidemia koronawirusa ma wpływ na każdą dziedzinę naszego życia, również na turystykę. Wszystko zmieniło się o 180 stopni w jedną sekundę. Podróże póki co zostały zawieszone. Każdy swoją wolną chwilę spędza w domowym zaciszu. Nie oznacza to jednak, że nie będzie wakacji i sezonu jesienno-zimowego. W tym artykule podpowiemy Ci, co możesz zrobić i w jaki sposób zachęcić turystów do dokonywania rezerwacji właśnie w tym momencie.

Okres kwarantanny, który obowiązuje w całym kraju, jest dobrym czasem na mile spędzone chwile z rodziną. Wspólne rozmowy i plany – większość osób wybiega myślami do sezonu wakacyjnego, by nie choć trochę uciec od obecnej sytuacji, w jakiej się znajdujemy. Niektórzy powracają wspomnieniami do ubiegłorocznego urlopu, a drudzy wstępnie przymierzają się do dokonania rezerwacji noclegu w sezonie wakacyjnym lub okresie późniejszym. Tym osobom, które już wybrały miejsce swojego pobytu, a nie mogą wyjechać ze względu na obecną sytuację, proponujemy przyłączenie się do akcji #NieOdwołujZmieńTermin, która wspiera polską turystykę.
Z pewnością wiesz, jak ważne jest przygotowanie oferty swojego obiektu na przyjazd turystów. Im więcej czasu spędzonego w domu, tym więcej możliwości znalezienia tej właściwej oferty w internecie. Bo to właśnie w sieci większość osób spędza swój obecny wolny czas.

Co musisz zrobić, by zachęcić turystów?

Sytuacja, w której znaleźliśmy się wszyscy, nie jest łatwa. Szczególnie trudno w tym momencie jest właścicielom obiektów noclegowych. Urlopy zarezerwowane na maj lub weekend majowy w wiekszości przypadków należy uznać za stracone. Dużą nadzieję w związku z tym wiążemy z sezonem letnim i wakacjami. Miejmy nadzieję, że do tego czasu sytuacja ulegnie poprawie i wszyscy będziemy mogli cieszyć się z pięknego lata. Pocieszający jest fakt, że tylko 2% turystów zdecydowało się na zmianę swoich planów i całkowicie zrezygnowało z urlopu na skutek wystąpienia epidemii koronawirusa.
Jak koronawirus wpłynął na plany wyjazdowe Polaków. Sprawdź koniecznie: Wyniki badania: Coronavirus a plany wyjazdowe Polaków
Możliwości, by zachęcić turystów jest wiele. Pamiętaj przede wszystkim o aktualizacji swojej bieżącej oferty i obecności w portalu noclegowym, staraj się być obecnym również w mediach społecznościowych, odnów kontakty i wyślij wiadomości do swoich stałych bywalców. Wszystko tak naprawdę zależy od Ciebie. Postaraj się zaproponować rabaty, czy drobne gratisy. Takie gesty z pewnością zachęcą każdego z Twoich stałych gości oraz potencjalnych turystów.

Bądź tam, gdzie turyści poszukują noclegów

Staraj się, by Twój obiekt był widoczny w mieście i całej Polsce. Przyczyni się to w dużej mierze do zwiększenia prawdopodobieństwa dokonania rezerwacji nawet i w tym momencie. Odpisuj na zapytania, kierowane przez Twoich gości. Wszystko jest dosłownie na wyciągnięcie ręki.
Nasz portal daje Ci szereg różnych możliwości, ułatwiających kontakt z turystą. W prosty sposób zaktualizujesz informacje, zmienisz zdjęcia i po prostu uatrakcyjnisz swoja ofertę, co w obecnym czasie jest niezwykle ważne. Jeśli masz jakikolwiek problem, służymy pomocą.
Warto również zadbać o materiały promocyjne, które udostępniamy Ci w ramach opłaconego abonamentu. To dobry czas, by na spokojnie wybrać odpowiedni wzór bannera reklamowego, ciekawy szablon wizytówek, czy tabliczkę odpowiadającą kategorii Twojego obiektu.
Nie masz strony internetowej, na której zamieściesz najaważniejsze informacje? Żaden problem. W ramach oferty w naszym portalu, oferujemy również możliwość stworzenia takiej stronki, znajdujacej się na subdomenie nocowanie.pl.
Zadbaj o bieżące informacje i ofertę dostosowaną do potrzeb turystów na sezon wakacyjny. Zachęć gratisami, korzystnymi cenami – postaraj się, by Twój terminarz był wypełniony do ostatniego miejsca, w szczególności, gdy okres wiosenny nie będzie należał do kategorii tych najlepszych.

Pamiętaj o mediach społecznościowych

O tym, jak ważną rolę odgrywają obecnie media społecznościowe, chyba nie trzeba nikomu przypominać. Prawie każda osoba ma Facebooka, czy Instagrama, a wolnym czasie, jakim jest obecna kwarantanna, przegląda je częściej. Tutaj również z pomocą przychodzi Nocowanie.pl, możesz skorzystać z dodatkowej formy reklamy w mediach społecznosciowych.
Jeśli posiadasz własną stronę w social media postaraj się dotrzeć do osób, które mogą być zaiteresowane ofertą. Dodawaj posty, zmuszające do dyskusji, refleksji. Możesz zorganizować np. konkurs, w którym turyści za pomocą fotografii, wiersza będą mogli wykazać się kreatywnością i pokażą w jaki sposób myślą o wakacjach. Nagrodź najbardziej kreatywne pomysły np. darmowym pobytem na 2 doby w Twoim obiekcie. Podkreśl, że z utęsknieniem oczekujesz rozpoczęcia sezonu letniego, gdy turyści znów zawitają w Twoje progi i po prostu pokaż, że na nich czekasz.
Przy okazji warto zaktualizować ofertę, fotografie – możesz dodać również zdjęcia, czy filmy z okresu, gdy życie wyglądało zupełnie normalnie i mogliśmy się cieszyć udanym urlopem. Podkreśl również, mając nadzieję, że w wakacje sytuacja wróci do normy i już dziś zaproponuj ofertę na lato w Twoim obiekcie. Wystarczy tylko kilka prostych słów, by uświadomić, że lada dzień wszystko będzie dobrze.

Odnów kontakty i wyślij wiadomość do Twoich stałych bywalców

O tym, że Twoja oferta cieszy się dużym zainteresowaniem, przekonujesz się praktycznie każdego roku. Znaleźliśmy się obecnie w trudnej sytuacji, ale nie beznadziejnej. Musisz zrobić wszystko, by przypomnieć się swoim gościom. Doskonałym pomysłem w tym przypadku będzie wiadomość do gości, którzy Cię odwiedzali, proponując ofertę dostosowaną do ich potrzeb. Podkreśl, jak są dla Ciebie ważni, zachęć ich do ponownego przyjazdu np. wyjątkową ceną noclegu. Dzięki temu zyskasz pewność, że pojawią się u Ciebie i każdy będzie zadowolony. Nic prostszego!

Postaraj się urozmaicić i rozszerzyć zakres swojej oferty

Nie od dziś wiadomo, że biznes turystyczny polega nie tylko na samym prowadzeniu obiektu noclegowego. Liczy się również to wszystko, co z nim związane. W tak trudnym czasie, jakim jest obecna epidemia, warto pomyśleć również nad tym, w jaki sposób możesz rozszerzyć zakres swojej oferty.
Dla przykładu możesz np.:
- zorganizować wspólnego grilla dla swoich gości podczas ich letniego pobytu;
- zorganizować wycieczkę po najbliższej okolicy;
- zadbać o ofertę gastronomiczną;
- przygotować gratisy i gadżety dla gości (np. smycze, przewodniki);
- nawiązać współpracę z lokalnymi atrakcjami, przez co możliwa będzie zniżka na jedną z nich, jeśli tylko goście skorzystają z Twojej ofety lub też otrzymają zniżkę na nocleg w Twoim obiekcie, jeśli wybiorą się do atrakcji, miejsca, czy osoby, z którą współpracujesz;
- postaraj się miłym gestem powitać swoich gości (wino, coś słodkiego...);
Powyższe przykłady to tylko niektóre możliwości. Liczy się przede wszystkim Twoja kreatywność. Staraj się podkreślać, jak bardzo zależy Ci na gościach.
Pamiętaj, że oni tak samo, jak Ty czekają na lepsze czasy. Mamy nadzieję, że sezon letni będzie wyjątkowy i każdy będzie zadowolony.

Następny artykuł Marketingowy plan działania...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!