Jak zachęcić turystów do podróżowania w 2022 roku?
Nie da się ukryć, że podróżowanie po Polsce jest jedną z ulubionych form spędzania wolnego czasu wśród Polaków. Lubimy przede wszystkim odkrywać, ale również wypoczywać w takich miejscach, w których czujemy się dobrze i które odwiedzamy co roku. Co Ty, jako właściciel obiektu noclegowego, możesz zrobić, by zachęcić turystów do podróżowania w 2022 roku.
Na wstępie warto podkreślić, że zanim podróżowanie w 2022 roku rozkręciło się na dobre, to już padł rekord, związany z wypoczynkiem podczas długiego weekendu styczniowego. Najchętniej wypoczywaliśmy w górach - w Tatrach i Karkonoszach, ale również miejscowości nadmorskie, w szczególności Trójmiasto, cieszyły się naprawdę dobrym zainteresowaniem.
Turyści są żądni kolejnych wyjazdów. W całym 2022 roku okazji będzie naprawdę wiele. Warto już teraz zaplanować cały kalendarz i stworzyć ofertę, dopasowaną do każdego sezonu, dzięki czemu będziesz mógł stopniowo zapełniać swój kalendarz rezerwacji.
Jak będzie wyglądało podróżowanie w 2022 roku?
Rok 2022 na pewno będzie trudnym rokiem. Galopująca inflacja, wzrost cen żywności oraz rachunków za prąd, czy gaz oraz kolejny rok zmagań z pandemią koronawirusa, na pewno nie napawają optymizmem. Prowadzenie biznesu turystycznego w tych trudnych czasach na pewno będzie wyzwaniem, ale weź pod uwagę, że turyści podróżowali, podróżują i w dalszym ciągu będą podróżować, bez względu na wszelkie okoliczności.
W roku 2022 nie powinny zajść żadne większe zmiany, jeśli chodzi o kierunki preferowane wśród turystów. W dalszym ciągu, największym zainteresowaniem będą się cieszyć miejscowości nadmorskie i górskie. Chętnie wybierane będą również mniej znane miejscowości, w których można odpocząć od zgiełku. W związku z tym preferowane będą podróże w stylu slow oraz noclegi w agroturystykach, czy małych obiektach, oferujących kwatery i pokoje.
Więcej informacji znajdziesz tutaj: Trendy turystyczne w 2022 roku. Jak będziemy wypoczywać i gdzie podróżować?
Jak już dziś przekonać turystów do podróżowania po Polsce?
Warto już dziś rozpocząć przygotowania do roku, który z pewnością znowu będzie wypełniony podróżami. Ty, jako właściciel obiektu noclegowego, możesz zrobić naprawdę dużo. Tych kilka kroków, które zostały przez nas przedstawione poniżej, z pewnością pomoże Ci pozyskać zainteresowanie grono turystów. Co możesz zrobić i od czego zacząć?
-
Na bieżąco aktualizuj swoją ofertę w portalu Nocowanie.pl i zwiększ swoją widoczność
Priorytetową kwestią w przypadku naprawdę dobrej reklamy, która ma zachęcić turystów, są bieżące informacje. Mowa tu oczywiście o cenie za nocleg, jak i samych informacjach, związanych z noclegiem i atrakcjami.
Bieżące aktualizowanie treści oferty oraz galerii zdjęć, na pewno poprawi Twoje szanse na pozyskanie turystów. Pamiętaj, że oferty noclegów są przez nich przeglądane przez cały rok. Zadbaj o to, by w sezonie letnim pojawiły się informacje i zdjęcia, związane z latem, a nie np. zimą.
Niezwykle ważna jest również odpowiednia pozycja w wynikach wyszukiwania. Zakup punktów pozycjonujących pozwoli Ci wzbudzić zainteresowanie wśród wielu milionów turystów, którzy poszukują wymarzonego miejsca noclegowego w określonym regionie.
Przeczytaj koniecznie: 10 rzeczy, które wpływają na skuteczność reklamy w portalu
-
Oferty specjalne
Warto już dziś przygotować oferty specjalne na popularne terminy, które cieszą się największym zainteresowaniem turystów. Lada chwila rozpoczną się ferie zimowe, później Wielkanoc, długi weekend majowy, Boże Ciało oraz upragnione wakacje, na które czeka każdy turysta. Niech w każdej tej ofercie znajdzie się adekwatna do danego terminu cena oraz wszelkie niezbędne informacje, ułatwiające podjęcie decyzji, związanej z wyborem akurat Twojego obiektu noclegowego.
Warto jest postawić na oferty specjalne, dostosowane do określonych grup turystów. Możesz zaoferować nocleg rodzinom z dziećmi, osobom starszym, parom. A jeśli został Ci wolny pokój, nie wahaj się i zamieść ogłoszenie w Ofertach Last Minute.
Sprawdź: Oferty specjalne na sezon wiosenno-letni. O czym musisz pamiętać?
-
Bądź obecny w internecie i mediach społecznościowych
Doskonałym uzupełnieniem oferty w portalu Nocowanie.pl będzie również obecność w mediach społecznościowych i na prywatnej stronie www. W ten sposób możesz na bieżąco informować osoby, które Cię obserwują, o tym, co robisz w danej chwili, że oferta na wakacje jest już dostępna i że z utęsknieniem na nich czekasz. Jeżeli ostatnio zrobiłeś coś miłego dla okolicznej społeczności czy pomagasz w lokalnych inicjatywach, to koniecznie pochwal się tym w mediach społecznościowych.
Dzięki temu pokażesz się z jak najlepszej strony i wzbudzisz sympatię odbiorców, co przełoży się na liczbę rezerwacji. Dobrze jest dostosować swoją ofertę do obecnie panujących warunków, ograniczeń i obostrzeń.
Przeczytaj również: Jak skutecznie promować oferty noclegów w mediach społecznościowych?
-
Zadbaj o elastyczność oferty
Niepewność, związana z sytuacją pandemiczną, spowodowała, że spora część osób zastanawia się nad tym, co będzie dalej. Wcześniej zaplanowane noclegi mogą nie dojść do skutku, z tego względu, że akurat w danym czasie przyjmowanie gości może być w jakimś stopniu ograniczone.
W związku z tym bądź otwarty na prośby gości, dotyczące odwołania danego terminu lub przełożenia na inny możliwy termin. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem będzie zmiana terminu - zachęć w ten sposób gości, oferując im np. korzystny rabat. Pokaż im w ten sposób, że zależy Tobie na ich obecności w Twoim obiekcie.
Sprawdź: Jak zadbać o dobre relacje z gośćmi?
-
Zachęć ceną, promocjami i rabatami
Dobrze, żeby Twoi goście byli obecni w obiekcie przez cały czas. Nie od dziś wiadomo, że doskonałą zachętą może być cena. Dobrym narzędziem w takim przypadku będzie konkurencyjna cena za nocleg oraz liczne promocje, które możesz zaoferować np. większym grupom, czy osobom, które decydują się np. na dłuższy pobyt w Twoim obiekcie. Informację o dostępności miejsca noclegowego w promocyjnej cenie możesz zamieścić w mediach społecznościowych, na swojej stronie www, czy w kalendarzu dostępności w ofercie Nocowanie.pl.
Przeczytaj również: Ceny za nocleg. Jak powinien wyglądać dobry cennik obiektu noclegowego?
Głęboko wierzymy w to, że rok 2022 będzie wyjątkowy pod względem podróży, zarówno dla Ciebie, jak i Twoich turystów!
Komentarze