Jak zachęcić turystów do rezerwacji na wakacje 2021 już teraz?
Pandemia koronawirusa i liczne ograniczenia spowodowały, że każdy z niecierpliwością oczekuje pełnego odmrożenia turystyki. Póki co musimy uzbroić się w cierpliwość i wierzyć w to, że w najbliższych tygodniach działalność obiektów noclegowych zostanie wznowiona. Okres zimowy to czas, w którym turyści rozpoczynają planowanie wyjazdów w okresie wiosenno-letnim. Jeśli zastanawiasz się nad tym, jak zachęcić do dokonywania rezerwacji właśnie teraz to śpieszymy z podpowiedzią.
Nie da się ukryć, że czas kwarantanny i wspólne spędzanie czasu rodzą plany wyjazdowe wśród dużej grupy turystów. Każdy wierzy w to, że okres wiosenno-letni będzie taki, jak najbardziej lubimy, czyli po prostu normalny.
Sytuacja, w której znaleźliśmy się wszyscy, nie jest łatwa. Szczególnie trudno w tym momencie jest właścicielom obiektów noclegowych. Urlopy zarezerwowane na sezon zimowy w większości przypadków należy uznać za stracone. Dużą nadzieję w związku z tym wiążemy z sezonem letnim i wakacjami. Miejmy nadzieję, że do tego czasu sytuacja ulegnie poprawie i wszyscy będziemy mogli cieszyć się z pięknego lata. Pocieszający jest fakt, że chyba każdy marzy o jakimkolwiek wyjeździe, nawet takim krótkim, by choć na chwilę uwolnić się od covidowej rzeczywistości.
Zobacz: Obiekt noclegowy w kryzysie. Co zrobić, by przetrwać?
Jeśli zastanawiasz się nad tym, jak zachęcić turystów do rezerwacji na wakacje w obecnym czasie, to weź pod uwagę, że masz naprawdę wiele możliwości. Pamiętaj przede wszystkim o aktualizacji swojej bieżącej oferty i obecności w portalu noclegowym, staraj się być obecnym również w mediach społecznościowych, odnów kontakty i wyślij wiadomości do swoich stałych bywalców. Wszystko tak naprawdę zależy od Ciebie. Postaraj się zaproponować rabaty, czy drobne gratisy. Takie gesty z pewnością zachęcą każdego z Twoich stałych gości oraz potencjalnych turystów.
Sprawdź również: Bezpieczna gościnność usługowa - protokół sanitarny od PIH
Bądź obecny w portalu Nocowanie.pl
Oczywiste jest to, że turyści, którzy poszukują noclegu, najczęściej kierują się tam, gdzie mają do wyboru wiele rozmaitych miejsc. Portal Nocowanie.pl oferuje największą bazę obiektów z różnorodnych kategorii, począwszy od domków, a na hotelach skończywszy. Pewne jest to, że każdy na pewno znajdzie tu coś dla siebie, dopasowane do potrzeb i budżetu. Nasz portal oferuje szereg możliwości, ułatwiających kontakt z turystą - bezpieczne rezerwacje, płatności on-line, możliwość prowadzenia konwersacji pomiędzy Tobą a turystą. Najważniejsze w tym wszystkim jest to, by Twoja oferta była odpowiednio wypromowana. Pamiętaj w związku z tym o aktualizacji treści, ofert specjalnych i cennika, bo to na niego głównie zwracają uwagę osoby, które poszukują noclegu. Czas pandemii spowodował, że dużym zainteresowaniem cieszą się noclegi w ustronnym miejscu. Oferujemy tego typu ofertę specjalną, dzięki czemu łatwiej będzie odnaleźć Twoją ofertę.
Warto również zadbać o materiały promocyjne, które udostępniamy Ci w ramach opłaconego abonamentu. To dobry czas, by na spokojnie wybrać odpowiedni wzór bannera reklamowego, ciekawy szablon wizytówek, czy tabliczkę odpowiadającą kategorii Twojego obiektu.
Nie masz strony internetowej, na której umieścisz najważniejsze informacje? Żaden problem. W ramach oferty w naszym portalu, oferujemy również możliwość stworzenia takiej stronki, znajdujacej się na subdomenie nocowanie.pl.
Zadbaj o bieżące informacje i ofertę dostosowaną do potrzeb turystów na sezon wakacyjny. Zachęć gratisami, korzystnymi cenami – postaraj się, by Twój terminarz był wypełniony do ostatniego miejsca, w szczególności, gdy okres zimowy nie będzie należał do kategorii tych najlepszych.
Przeczytaj koniecznie: Jak zrobić audyt oferty obiektu noclegowego krok po kroku?
Bądź obecny w mediach społecznościowych
Doskonałym uzupełnieniem oferty w portalu Nocowanie.pl będą bez wątpienia media społecznościowe, z których korzysta prawie każdy. Coraz więcej obiektów posiada swoje fanpage’a, na którym publikowane są najważniejsze informacje, zdjęcia i posty o codziennym funkcjonowaniu prowadzonego przez Ciebie obiektu noclegowego.
Jeśli posiadasz własną stronę w social mediach, to postaraj się dotrzeć do osób, które mogą być zainteresowane Twoją ofertą. Dodawaj posty, zmuszające do dyskusji, refleksji. Możesz zorganizować np. konkurs, w którym turyści za pomocą fotografii, wiersza będą mogli wykazać się kreatywnością i pokażą w jaki sposób myślą o wakacjach. Najbardziej kreatywne pomysły warto jest nagrodzić np. darmowym pobytem na 2 doby w Twoim obiekcie. Podkreśl, że z utęsknieniem oczekujesz rozpoczęcia sezonu letniego, gdy turyści znów zawitają w Twoje progi i po prostu pokaż, że na nich czekasz i że są dla Ciebie ważni.
Przy okazji warto zaktualizować ofertę, fotografie – możesz dodać również zdjęcia, czy filmy z okresu, gdy życie wyglądało zupełnie normalnie i mogliśmy się cieszyć udanym urlopem. Wspomnienia w takich przypadkach działają naprawdę skutecznie. Podkreśl również, mając nadzieję, że w wakacje sytuacja wróci do normy i już dziś zaproponuj ofertę na lato w Twoim obiekcie. Wystarczy tylko kilka prostych słów, by uświadomić, że lada dzień wszystko będzie dobrze, a media społecznościowe w tym zakresie okażą się naprawdę pomocne.
Zachęć Twoich stałych bywalców korzystną ofertą
Z pewnością w gronie osób, które chętnie odwiedzają Twój obiekt są tzw. “stali bywalcy”, który niezależnie od pogody i warunków, zawitają w Twoje skromne progi. Dobrze jest już teraz odnowić kontakt i wykonać telefon lub wysłać wiadomość. Pokażesz w ten sposób, że są dla Ciebie ważni. Nie bądź nachalny. Zapytaj, co u nich słychać, jakie mają plany na sezon wiosenno-letni. Wszystko to ma na celu przede wszystkim zachęcenie do skorzystania z Twojej oferty. Każdy przychylnie patrzy na korzystną ofertę. W takiej sytuacji możesz zaproponować odpowiedni rabat, który zachęci ich do ponownego przyjazdu właśnie do Ciebie. Dzięki temu zyskasz pewność, że pojawią się u Ciebie i każdy będzie zadowolony. Rozpoczniesz również w ten sposób procedurę rezerwacji noclegów na wakacje. Spokojnie, kolejne rezerwacje również się pojawią. Chyba nie ma nic prostszego!
Nawiąż współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami
Doskonałym pomysłem, który na pewno zachęci Twoich gości do skorzystania z Twojej oferty, będzie jej rozszerzenie o współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami. Współpraca w tych trudnych czasach może okazać się kluczowa i z pewnością przyniesie obopólną korzyść. A i turyści chętniej korzystają z ofert, które są urozmaicone i zawierają wiele różnych możliwości.
Dla przykładu:
-
możesz nawiązać współpracę z lokalną restauracją w zakresie cateringu, jeśli nie prowadzisz wyżywienia w swoim obiekcie;
-
współpraca = rabaty - skorzystanie z Twojej oferty da możliwość rabatu w lokalnej restauracji, czy atrakcji;
-
warto poszerzyć ofertę o organizację wycieczek po regionie lub zaoferować możliwość wyjazdów zagranicznych - w tym przypadku warto nawiązać współpracę z lokalnym biurem podróży;
-
warto jest też przygotować gratisy dla gości (np. smycze, przewodniki) lub element powitalny w postaci np. wina lub słodyczy;
Więcej informacji znajdziesz tutaj: Darmowe usługi, które warto zaproponować gościom
Powyższe przykłady to tylko niektóre możliwości. Liczy się przede wszystkim Twoja kreatywność. Staraj się podkreślać, jak bardzo zależy Ci na gościach. Pamiętaj, że oni tak samo, jak Ty czekają na lepsze czasy. Mamy nadzieję, że sezon letni będzie wyjątkowy i każdy będzie zadowolony.
Komentarze