Jak zachęcić zagranicznych turystów do skorzystania z oferty noclegów w Polsce?
O tym, jak ważni są turyści w Twoim biznesie turystycznym, chyba doskonale zdajesz sobie sprawę. Warto w tym wszystkim wykorzystać fakt, że Polska jest coraz popularniejszym kierunkiem wśród gości z zagranicy. I są to nie tylko weekendowe wyjazdy, ale również wakacje. Co możesz zrobić, by zainteresować zagranicznych turystów swoją ofertą noclegową? O tym poniższy artykuł.
Na wstępie warto podkreślić, że obraz Polski w oczach zagranicznych turystów uległ pozytywnej zmianie. W prawie każdej miejscowości wypoczynkowej można spotkać osoby z krajów sąsiadujących z Polską, czy też dalszych. Takie zainteresowanie na pewno cieszy całą branżę turystyczną.
Warto podkreślić, że nasz kraj ma wiele atutów, które pozwalają przyciągnąć coraz więcej osób z zagranicy. Polska ma przecież niezwykle bogatą ofertę turystyczną, a i położenie daje wiele możliwości - bo każdy może wybrać się nad morze, w góry, nad jeziora, czy do lasów. Ma to również bez wątpienia korzystne przełożenie na polską turystykę, dzięki czemu prężnie się ona rozwija i wychodzi naprzeciw potrzebom gości, którzy odwiedzają nasz wspaniały kraju.
Dlaczego obcokrajowcy wybierają Polskę na wakacje?
Powodów jest naprawdę wiele. Jest to zarówno chęć lepszego poznania naszego kraju, jak i pewność, że turyści świetnie spędzą tu swój wolny czas.
Główne powody, dla których obcokrajowcy wybierają Polskę to przede wszystkim:
-
zróżnicowanie i bogactwo Polski
-
nasz kraj charakteryzuje się względnym bezpieczeństwem
-
doskonale rozwinięta kultura
-
atrakcyjność polskich miast - pełnych zabytków i wyjątkowych miejsc
-
interesująca możliwość spędzenia czasu
-
niezwykła polska tradycja kulinarna
-
sprzyjająca aura
-
korzystne ceny noclegów i samego pobytu w naszym kraju
-
otwartość granic
W jaki sposób zachęcić zagranicznych turystów do wyboru właśnie Twojej oferty?
Na samym wstępie warto zaznaczyć, że każdy z Twoich zagranicznych gości może mieć zróżnicowane potrzeby i wymagania, co do wyboru noclegu. Ma to przede wszystkim bezpośredni związek z kulturą, obowiązującą w ich kraju i ich style życia. Musisz przede wszystkim starać się wczuć w ich potrzeby.
Pamiętaj o tym, że warto opanować podstawy języka angielskiego lub niemieckiego, które ułatwią komunikację między Tobą, a Twoim zagranicznym turystą. Niezręczne są sytuacje, gdy nie jesteście w stanie się dogadać. Twoja komunikatywność będzie tu bardzo mile widziana.
Postaraj się przetłumaczyć swoją ofertę na zagraniczne języki
Skoro jesteśmy już przy komunikacji i językach obcych, to musisz przede wszystkim zdać sobie sprawę z tego, że zagraniczni turyści muszą Cię najpierw zauważyć. Chyba nikomu nie będzie chciało się tłumaczyć polskiej treści na swój język, nawet przy użyciu translatora. Dlatego nawet jeśli Twój obiekt wyróżnia się na tle innych niezwykłą ofertą i konkurencyjnymi cenami, a swoje atuty przedstawiasz tylko i wyłącznie w języku polskim, to popełniasz błąd.
Postaraj się w związku z tym przetłumaczyć swoją ofertę, jeśli posiadasz prywatną stronę internetową. O tłumaczenie oferty w naszym portalu nie musisz się martwić - zrobimy to za Ciebie. W ramach rocznego abonamentu, otrzymujesz usługę tłumaczenia oferty na angielski i niemiecki. Przy okazji warto jest zadbać o przejrzystość oferty i dobrej jakości zdjęcia.
Przygotuj foldery w języku obcym
Większość osób z zagranicy, która zdecyduje się na Twoją ofertę, z pewnością przyjeżdża tu po raz pierwszy. A co za tym idzie, mało wiedzą o miejscowości i regionie, w którym wypoczywają. By uatrakcyjnić im pobyt, warto przygotować foldery i mapy z opisami najważniejszych miejsc regionu i miasta - oczywiście w języku obcym. Nie musisz tego robić na własną rękę. Wystarczy nawiązać współpracę z lokalnymi firmami, które pomogą przygotować tego typu materiały.
Ważny jest każdy szczegół. Sprawdź również: Czego potrzebują goście? Jak zachęcić turystę do przyjazdu?
Pomyśl o transporcie dla swoich gości
Mile widzianym rozwiązaniem wśród zagranicznych turystów na pewno będzie oferta transferu z dworca lub lotniska. Warto o tym pomyśleć, bo większość osób z zagranicy zazwyczaj przylatuje do Polski - samolotem. Pozwoli to uniknąć wszelkich kłopotów, związanych z nieznajomością języka i miejscowych zwyczajów, a poza tym sprawi, że już od samego przyjazdu Twoi goście poczują się wyjątkowo.
Zrób wszystko, by turyści lepiej poznali polskie tradycje i zwyczaje
Polska to kraj, który słynie z gościnności, wspaniałych dań i wyjątkowych miejsc. Zrób wszystko, by Twoi goście mieli okazję to poznać. Doskonałym pomysłem może być degustacja tradycyjnych potraw kuchni polskiej, czy też propozycja krótkiej wycieczki po regionie, czy do którejś ze znanych polskiej miejscowości - w tym przypadku dobrym rozwiązaniem będzie współpraca z lokalnym biurem podróży.
Pozytywne nastawienie to podstawa
Jeśli chcesz, by Twoi goście powrócili do Ciebie w kolejnych latach, to warto mieć wobec nich przede wszystkim pozytywne nastawienie. Wystarczy krótka rozmowa, gdy ich spotkasz. Warto pamiętać, że nie możesz być nachalny. Postaraj się o to, by czuli się w Twoim obiekcie przede wszystkim dobrze. Każdy turysta ma podobne wymagania i oczekiwania, w związku z tym traktuj swoich gości na równych prawach i zasadach.
Mamy nadzieję, że zaproponowane rozwiązania pomogą Ci na tyle uatrakcyjnić swoją ofertę, by zainteresowali się nią turyści z zagranicy. Pokaż, że nasz kraj jest wspaniały, a pobyt w Twoim obiekcie to gwarancja mile spędzonego czasu!
Komentarze