Jak zadbać o pełne obłożenie obiektu podczas sezonu jesiennego?

Jak zadbać o pełne obłożenie obiektu podczas sezonu jesiennego?

Po wakacjach 2022 pozostały już tylko wspomnienia. Większość osób jednak, nie kończy swoich planów podróżniczych na tym okresie. Sezon jesienny to dobry moment, by odkrywać wyjątkowe miejsca w Polsce. Jak Ty, jako właściciel obiektu noclegowego, możesz zadbać o pełne obłożenie podczas sezonu jesiennego?

Nie ulega żadnej wątpliwości, że sezon jesienny jest swego rodzaju okresem przejściowym pomiędzy dopiero co zakończonymi wakacjami, a Bożym Narodzeniem, Sylwestrem i w dalszej kolejności - feriami zimowymi. Nie oznacza to jednak, że jest to sezon martwy. Szczególnym zainteresowaniem turystów cieszą się przede wszystkim miejscowości górskie, czy popularne polskie miasta. Chętnie podróżujemy również nad morze - jednak jest tu zdecydowanie mniej osób, niż ma to miejsce podczas sezonu letniego.


Warto już teraz podjąć kilka istotnych kroków, które pozwolą Ci zadbać o pełne obłożenie obiektu podczas sezonu jesiennego. To również dobry moment, by “złapać oddech”, przeprowadzić drobne naprawy i porządki w obiekcie, czy przygotować się na sezon, gdy będziesz miał do czynienia z nieco większym ruchem. Pamiętaj jednak, że niskie obłożenie obiektu generuje koszty. Co w związku z tym możesz zrobić, by zadbać o pełne obłożenie obiektu? Sprawdźmy!


Co zrobić, by cieszyć się dużym zainteresowaniem turystów w sezonie jesiennym?


Niezależnie, w którym miejscu znajduje się Twój obiekt, warto poczynić kilka prostych kroków, które w dużym stopniu zagwarantują Ci obłożenie obiektu na naprawdę satysfakcjonującym poziomie. W zdecydowanej większości są to proste rozwiązania. Są jednak i takie, które możesz dodatkowo wprowadzić, by przyciągnąć do siebie spora grypy turystów. Co zatem warto zrobić?


  • Skorzystaj z możliwości, jakie daje Ci Nocowanie.pl


W naszym portalu jest naprawdę kilka rozwiązań, które mają istotny wpływ na zainteresowanie turystów i prawdopodobieństwo rezerwacji. Warto rozpocząć od tego, co chcesz zaoferować swoim gościom. Przede wszystkim zaktualizuj swoją ofertę i cennik. Jeżeli wizytówka jest uboga w fotografie, to warto ją uzupełnić o ujęcia w jesiennej odsłonie.


Niezwykle ważne jest również uzupełnienie specjalnie dedykowanych ofert specjalnych w portalu Nocowanie.pl. Może to być np. długi weekend listopadowy, weekend, Andrzejki, sale konferencyjne, wczasy dla seniorów, wczasy dla singli.


Zwróć również uwagę na zapytania “Szukam noclegu”, w których turyści bardzo często są zainteresowani wyjazdem i poszukują noclegu, a nie mają ściśle określonych preferencji. Twoja odpowiedź na któreś z zapytań sprawi, że być może wybiorą właśnie Twoją ofertę.


  • Przygotuj specjalne jesienne promocje


Chcesz zwiększyć szanse na pełne obłożenie sezonu jesiennego w Twoim obiekcie? Warto wziąć pod uwagę specjalne promocje, które w pewnym stopniu zachęcą Twoich potencjalnych gości. Może to być np. rabat na nocleg, przy dłuższym pobycie, zniżka dla zorganizowanej grupy, czy bezpłatne korzystanie z udogodnień, za które zazwyczaj pobierasz opłatę.


O promocjach, które planujesz wdrożyć w życie, warto poinformować turystów w wizytówce obiektu w portalu Nocowanie.pl, na swojej prywatnej stronie www, czy w mediach społecznościowych.


Przeczytaj koniecznie: Promocje i rabaty w obiekcie noclegowym. Jak zachęcić turystów?


  • Przygotuj ofertę dla biznesu


Masz dobre zaplecze konferencyjne w swoim obiekcie? Nie da się ukryć, że jesień to ten czas, kiedy wiele polskich firm organizuje swoim pracownikom szkolenia i konferencje. Najczęściej odbywa się to z dala od miejsca zamieszkania, w regionie atrakcyjnym turystycznie. Warto w związku z tym zorganizować odpowiednie warunki, by również firmy mogły skorzystać z Twojej oferty. Doskonale sprawdzi się tu zakładka z ofertami specjalnymi - Sale konferencyjne i Noclegi służbowe


W takim przypadku, bardzo często wystarczy nieco zmienić ofertę lub doposażyć kilka sal, aby móc zaproponować ofertę szkoleniową dla firm. Dobrze jest również zadbać o przejrzystą i atrakcyjną ofertę pobytów służbowych. Wiele zawodów, np. przedstawiciela handlowego jest „całoroczna” i na pewno podróżują oni po kraju, niezależnie od pory roku.


Zobacz: Jak skutecznie promować ofertę noclegów pracowniczych?


  • Skieruj ofertę do konkretnej grupy docelowej


Kto najczęściej podróżuje w sezonie jesiennym? Bez wątpienia są to osoby starsze, studenci, czy rodziny z dziećmi. Warto w takim przypadku skierować ofertę bezpośrednio do nich. Możesz posłużyć się tu m.in. pobytem tematycznym, który zachęci właśnie te grupy. Dla seniorów mogą to być specjalne zabiegi i wycieczki, dla osób młodych - zwiedzanie niezwykłych atrakcji i udogodnienia, a dla rodzin z dziećmi - specjalnie przygotowany pokój zabaw i apartamenty, w których dana rodzina poczuje się, jak u siebie w domu. Znajdź coś, co przyciągnie do Twojego obiektu grupę zainteresowanych osób i ułatw im pobyt, zorganizuj coś specjalnie dla nich.


Sprawdź: Segmentacja klientów - poznaj swojego turystę


  • Rozszerz zakres swoich usług


Nic tak nie przyciąga turystów, jak szeroki wachlarz usług, z których każdy może korzystać podczas swojego pobytu. Jesień to dobry moment, by zastanowić się nad wprowadzeniem pewnych udogodnień, które być może zainteresują Twoich potencjalnych gości. Co to takiego? Doskonale sprawdzi się oferta wyżywienia, strefa SPA, współpraca z lokalnym biurem podróży - organizacja wycieczek po regionie i okolicy. Warto również zaoferować swoim gościom rowery - te doskonale sprawdzą się, jeśli będą chcieli nieco lepiej poznać najbliższą okolicę.


Poznaj również: Darmowe usługi, które warto zaproponować gościom


Mamy nadzieję, że tych kilka rozwiązań, pozwoli Ci “ożywić” sezon jesienny, by móc w pełni cieszyć się obłożeniem w Twoim obiekcie. Zacznij działać już dziś!




Następny artykuł Weekend w Puszczy...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!