Jak zwiększyć zadowolenie gości jeszcze przed przybyciem?
Turysta wybrał twój obiekt spośród innych i zrobił w nim rezerwację? Świetnie, ale to tylko połowa sukcesu. Warto popracować nad tym, by był pozytywnie nastawiony jeszcze przed przyjazdem. Niżej podpowiemy ci, co możesz zrobić, by zwiększyć zadowolenie gości na etapie pomiędzy rezerwacją a zameldowaniem w twoim obiekcie.
Praca właściciela obiektu noclegowego nie kończy się w momencie dokonania rezerwacji przez turystę. Śmiało można powiedzieć, że właśnie wtedy się zaczyna – i to wcale nie w momencie, gdy gość staje w drzwiach. Oczywiście ważne jest miłe powitanie oraz odpowiednie przygotowanie pokoju, ale warto wcześniej niejako „przygotować” turystę na pobyt i pozytywnie do niego nastawić. Gdy poczuje się mile widziany i doceniony, pierwsze lody zostaną przełamane jeszcze przed jego przyjazdem.
Zobacz również, jakich narzędzi warto użyć, by skutecznie komunikować się ze swoimi klientami. To bardzo ważne, więc zobacz: Jak skutecznie komunikować się z turystą
Wcale nie trzeba uciekać się do skomplikowanych technik czy też wymagających wiele zachodu działań. Wystarczy wypracować system, który sprawdzi się przy większości rezerwacji. Niżej podpowiadamy, na co zwrócić uwagę.
Zadbaj o aktualizowanie swojej oferty
Pierwszym i zdecydowanie najważniejszym krokiem jest zadbanie, by oferta prezentowana w portalach noclegowych była aktualna i zgodna z rzeczywistą sytuacją. Stworzenie pięknego opisu, w którym właściciel zachwala swój obiekt to konieczność, ale trzeba pamiętać, by przy okazji nie minąć się z prawdą. Poza informacjami o pokojach warto wymienić tam ciekawe miejsca w okolicy czy atrakcje, z jakich słynie miasto lub region. Niech turysta wie, jak może zaplanować swój czas w trakcie pobytu.
Z naszego doświadczenia wynika, że poza rzetelnym opisem obiektu dla turystów liczą się również fotografie. Zdjęcia, które zrobi profesjonalista, powinny ukazywać obiekt zarówno z zewnątrz, jak i ze środka. Dzięki temu osoby zdecydowane na wypoczynek w takim miejscu, będą się cieszyć już na samą myśl o przyjeździe.
Skontaktuj się z turystą przed jego przyjazdem
Gdy turysta wybierze twój obiekt i zrobi w nim rezerwację, nie zaniedbuj kontaktu z nim przed jego przyjazdem. Na pewno mile przyjęte będzie zainteresowanie z twojej strony. Wystarczy zwykły e-mail z kilkoma informacjami oraz wskazówkami, takimi jak:
Mapka dojazdu do twojego obiektu
Nie wychodź z założenia, że wszyscy korzystają z nawigacji. Chociaż to w dużej mierze prawda, nie zaszkodzi jeśli wyślesz mapkę z trasą dojazdu i jej opisem. Jeżeli w okolicy występują jakieś dłuższe utrudnienia drogowe, na przykład prowadzone są prace itp., możesz zaproponować alternatywę. Goście powinni docenić taki przejaw troski o ich cenny czas i samopoczucie już na samym początku urlopu.
Informacje o atrakcjach i wydarzeniach
Turyści zwykle przyjeżdżają z jakimś planem na swój wypoczynek. Być może dzięki informacjom od ciebie przygotowanie listy miejsc do zwiedzenia pójdzie im sprawniej? Prześlij im krótką listę atrakcji i zabytków, z których słynie twoja okolica, oraz wymień szlaki turystyczne, jakie powinni poznać. Poinformuj również swoich gości o wydarzeniach organizowanych w pobliżu – aktualną listę znajdziesz w sekcji usługi dodatkowe, w zakładce Imprezy w mieście.
Zapytaj o dodatkowe potrzeby
Jeśli wiesz, że przyjeżdża do ciebie rodzina z dziećmi, dopytaj, czy nie potrzebują dodatkowego sprzętu, jak na przykład łóżeczko, krzesełko do karmienia czy przewijak dla malucha. Zresztą o wyjątkowe potrzeby warto dopytać każdego gościa – dla niego będzie to przejaw troski ze strony gospodarza, natomiast dla właściciela obiektu okazja do upewnienia się, że po przyjeździe turysty uniknie nieporozumień.
Zastanawiasz się, co zrobić, by turysta do ciebie wrócił podczas kolejnych urlopów? Wejdź i zobacz: 6 pomysłów, dzięki którym gość ponownie odwiedzi twój obiekt noclegowy
fot. JESHOOTScom (Pixabay.com CC0)
Komentarze