Jesienny urlop. Jak zachęcić turystów do skorzystania z Twojej oferty?
Lato zbliża się ku końcowi. To doskonały moment, by już teraz przygotować dla turystów ofertę na sezon jesienny. Jak ich zachęcić i co zrobić, by wybrali akurat Twoją ofertę noclegową?
Polska złota jesień to od wielu lat czas wyjątkowy. I to właśnie wtedy również sporo osób decyduje się na swój wymarzony urlop. Dzieje się tak z wielu powodów. Przede wszystkim w popularnych miejscowościach jest wówczas mniejszy ruch turystyczny, noclegi są tańsze, a korzystanie z wielu atrakcji turystycznych jest w dalszym ciągu możliwe.
Warto w związku z tym jest się zastanowić nad tym, jak przygotować ofertę obiektu, dedykowaną specjalnie na ten czas. To jasne, że mogą pojawić się pewne trudności, gdyż miesiące jesienne w turystyce uznawane są za “sezon martwy”, ale możesz zrobić absolutnie wszystko, by zaprzeczyć temu stwierdzeniu.
Przede wszystkim musisz zastanowić się nad tym, do kogo chcesz skierować swoją ofertę, dostosuj cenę do zainteresowania i sezonu, przekonaj turystów warunkami w obiekcie i atrakcjami, związanymi z sezonem jesiennym. Być może to właśnie Twój obiekt i Twoja oferta okażą się atrakcyjne wśród sporej grupy turystów.
O czym musisz pamiętać, przygotowując ofertę na jesień 2022?
Najważniejsze, od czego musisz rozpocząć przygotowanie tego typu oferty, to przekonanie swoich gości, że zakończenie wakacji i początek jesieni nie oznaczają końca niezwykłych podróży. Postaw na sprawdzone podpowiedzi, takie jak:
-
Przedłużenie wakacji
Okres jesienno-zimowy może być doskonałą opcją dla osób, które najzwyczajniej w świecie nie mogły sobie pozwolić na wakacje z wielu powodów. Wrzesień, październik, a może listopad mogą okazać się świetną opcją na przedłużenie wakacji. Atrakcyjne miejscowości turystyczne warto odwiedzać o każdej porze roku. Ceny za nocleg w tym czasie powinny być zdecydowanie niższe niż te, które obowiązują w szczycie sezonu letniego. Tego typu oferty mogą być również świetną alternatywą dla takich turystów, którzy nie lubią przyjeżdżać w szczycie sezonu, ceniąc sobie przy tym ciszę i kameralną atmosferę. To, co bez wątpienia przyciągnie uwagę każdego turysty, to chwytliwe i odpowiednie dla danego sezonu hasło. Może to być np. “Przedłużenie wakacji”, “Magiczna polska złota jesień w wyjątkowym miejscu” lub po prostu “Jesienny wypoczynek może być również udany!”. Pomysłów jest wiele.
-
Promuj ofertę noclegów w popularnych polskich miastach
Jeżeli swoim gościom oferujesz noclegi w popularnych polskich miastach, to warto na nich skupić uwagę, bo to właśnie jesienią chętnie odwiedzamy Wrocław, Gdańsk, Warszawę, Poznań, czy Kraków. To, co najważniejsze to przede wszystkim lokalizacja i cena. Turyści chcą znaleźć wyjątkowe miejsce za niewielką cenę, które będzie się znajdowało w pobliżu najważniejszych atrakcji w mieście. Czy może być coś piękniejszego od spaceru po miejskich alejkach pokrytych kolorowymi liśćmi? Zadbaj o odpowiednie jesienne akcenty, które przekonają turystów do odwiedzenia miasta, w którym znajduje się Twój obiekt.
Przeczytaj również: Jak promować noclegi?
-
A może wypoczynek w górach?
Nie ulega żadnej wątpliwości, że jesienne miesiące cieszą się dużym zainteresowaniem wśród turystów, poszukujących możliwości wypoczynku w górach. By w odpowiedni sposób zachęcić gości do dokonania rezerwacji na sezon jesienny, warto przygotować odpowiednie oferty specjalne, które możesz uzupełnić w portalu Nocowanie.pl. Pomocne mogą tu okazać się takie oferty, jak: Weekend Listopadowy, Andrzejki, Weekend, Noclegi w ustronnych miejscach, czy np. Grupy Zorganizowane.
Sprawdź: Jak promować ofertę domków w górach?
-
Skieruj ofertę do seniorów, studentów i rodzin z dziećmi
Warto zaznaczyć, że miesiące tuż po zakończeniu wakacji, cieszą się dużym zainteresowaniem trzech głównych grup turystów. Są to przede wszystkim seniorzy, studenci i rodziny z małymi dziećmi. By zdobyć turystów, zainteresowanych noclegiem, warto przygotować ofertę dedykowaną właśnie tym osobom. Możesz ją urozmaicać na wiele możliwych sposobów - organizując np. atrakcje, które będą przeznaczone dla ich grupy wiekowej. Zorganizuj im czas tak, by czuli się u Ciebie jak najlepiej.
Poznaj: Pomysły na wakacje dla seniorów
-
Pamiętaj o usługach dodatkowych
Jeśli pogoda nie zachęca do spędzania czasu na świeżym powietrzu, warto jest zorganizować czas swoim gościom tak, by mieli co robić podczas pobytu w obiekcie. Wystarczy postawić na z pozoru proste rozwiązania. Zajęcia fitness, zabiegi SPA, siłownia, konsola do gier, mini-biblioteczka z ciekawymi pozycjami książkowymi - pomysłów jest naprawdę dużo i to od Ciebie zależy, które z tych rozwiązań zechcesz wprowadzić do oferty swojego obiektu.
Przeczytaj także: Darmowe usługi, które warto zaproponować gościom
-
Określ minimalną długość pobytu i zachęć korzystną ceną
Przygotowując ofertę na sezon jesienno-zimowy, musisz zdać sobie sprawę z tego, że z pogodą bywa różnie, przez co Twój turysta może zdecydować się na zaledwie kilka dni pobytu. Warto w związku z tym określić minimalną długość wypoczynku w Twoim obiekcie, która zazwyczaj wynosi 2 dni. Należy również pamiętać o odpowiedniej cenie, która zachęci, a nie odstraszy Twoich gości. Pamiętaj, że tego typu oferty kierujesz głównie do osób, które nie miały czasu na letni wyjazd i w ten właśnie sposób chcą nadrobić letnie zaległości. To dla nich niezwykła szansa na otrzymanie wysokich usług w nieco niższej cenie.
Sprawdź: Ceny za nocleg. Jak powinien wyglądać dobry cennik obiektu noclegowego?
Zachęć turystów do jesiennych podróży - co jeszcze możesz zrobić?
Kluczowe w takim przypadku wydaje się podjęcie kilku najważniejszych działań. Są to przede wszystkim:
-
zaktualizowanie swojej oferty w portalu Nocowanie.pl
-
uzupełnienie ofert specjalnych, dedykowanych jesiennemu urlopowi
-
hasła reklamowe nawiązujące do jesiennego wypoczynku
-
odpowiednia oprawa graficzna z jesiennym klimatem
Wierzymy w to, że dzięki naszym podpowiedziom, przygotowanie oferty na sezon jesienny nie będzie stanowiło dla Ciebie żadnego problemu. Zacznij działać już teraz!
Komentarze