Lean management w obiekcie noclegowym

Lean management w obiekcie noclegowym

Zarządzanie obiektem noclegowym to wyzwanie, któremu musisz sprostać każdego dnia, jako jego właściciel. Być może nie wiesz o tym, że istnieje wiele innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które pomagają efektywnie kierować personelem, jak i zwiększać komfort pobytu gości. Tego typu zjawisko jest określane jako “lean management”. Co to takiego i jak to wdrożyć w codzienne funkcjonowanie obiektu noclegowego? O tym poniższy artykuł.

Obecne funkcjonowanie obiektu noclegowego, bardzo ciężko jest sobie wyobrazić bez pomocy Twojego personelu, jak i bez zaawansowanych technologii, które coraz bardziej ułatwiają życie nie tylko Tobie, ale również Twoim turystom. Tego typu innowacje w wielu przypadkach wspomagają funkcjonowanie obiektu, jak i oferowanych tutaj usług. Co zatem możesz zrobić, by wprowadzić tego typu zmiany w swoim obiekcie? Zacznij wdrażać “lean management” do swojego codziennego życia biznesowego.


We współczesnym biznesie turystycznym, coraz większą rolę zaczyna odgrywać zarządzanie obiektem na odległość. Sprawdź: Zarządzanie obiektem noclegowym na odległość


Lean management - co to takiego?


Wyjaśniając zjawisko “lean management” w jak najprostszy sposób, należy stwierdzić, że jest to system zarządzania przedsiębiorstwem - w Twoim przypadku będzie to obiekt noclegowy, który opiera się na zasadach, pozwalających na minimalizowanie marnotrawstwa w zakresie pracy i procesów, które nie daje produktowi żadnej wartości. Za marnotrawstwo w tej definicji uważane jest to wszystko, co nie przynosi wartości ostatecznemu produktowi, czyli np. materiały, czas, energia, koszty, praca, oczekiwanie, czy także nadmierny transport.


Przenosząc definicję na prowadzony przez Ciebie biznes, należy podkreślić, że w tej sytuacji wytwarzanym produktem będzie oferta noclegowa i standard obiektu, która ma mieć jak najwyższą jakość przy jednoczesnym maksymalnym wykorzystaniu środków, jakimi dysponuje.


Turystyka jest właśnie tą branżą, w której narzędzia lean managementu sprawdzają się najlepiej, co pozwoli Tobie dużo zaoszczędzić przy jednoczesnej dbałości o jakość świadczonych usług.


Warto jest również zastanowić się nad tym, jak przyciągnąć do siebie turystów. Przeczytaj koniecznie: 7 innowacyjnych pomysłów jak pozyskać turystów


Jakie są zalety wprowadzenia lean managementu?


Istnieje wiele korzyści, które z powodzeniem można odnieść, stosując lean management w swoim obiekcie noclegowym. Bez wątpienia najważniejsze z nich to przede wszystkim:


  • zwiększona efektywność i skuteczność Twoich pracowników

  • eliminacja marnotrawstwa na wielu płaszczyznach, a co za tym idzie - zmniejszenie kosztów prowadzenia działalności noclegowej

  • wysoki standard prowadzonych usług - w ten sposób zwiększysz swój zysk dzięk zwiększeniu ilości klientów

  • w przypadku Twoich gości, zjawisko to pozwala uzyskać im błogi spokój, mogą się też skupić na tym, po co przyjechali w dane miejsce.


Jak wprowadzić lean management w codzienne funkcjonowanie obiektu noclegowego?


Pomimo zawiłej definicji, samo wdrożenie lean managementu w codzienne funkcjonowanie obiektu noclegowego wydaje się banalnie proste. W wielu miejscach coraz częściej można zauważyć, że jest to stosowane i co najważniejsze, przynosi oczekiwane efekty.


Przede wszystkim musisz rozpocząć od szczegółowych przemyśleń i skupieniu się na tym, co tak naprawdę powoduje przestoje, nadmierne koszty i transport i jednym słowem - marnotrawstwo w Twojej działalności. Mogą to być np. niektóre produkty, wydłużony czas meldowania gości, zbyt duże poświęcanie czasu reklamie, czy kwestie związane z pracownikami Twojego obiektu, czy też po prostu wszechobecny chaos, związany z dezinformacją w Twoim obiekcie noclegowym. 


Musisz wziąć pod uwagę również fakt, że do wprowadzonych przez Ciebie zmian trzeba się będzie przyzwyczaić - dotyczy to zarówno Ciebie, jak i Twoich pracowników. W tej sytuacji niezwykle istotna okazuje się przede wszystkim zmiana w myśleniu wszystkich pracowników.


Przykłady zmian, jakie możesz wprowadzić w życie, stosując lean management:


  • wielozadaniowość pracowników - w przypadku braku jednego, czy większej ilości pracowników, każdy z Twojej załogi będzie w stanie go zastąpić; wystarczy odpowiednie przeszkolenie, które pozwoli nabrać odpowiedniego doświadczenia w danej dziedzinie;

  • usprawnienie meldunku turystów - w tej sytuacji dobrym posunięciem może okazać się wykorzystanie odpowiedniego systemu, który uprości proces meldunku i pozwoli zaoszczędzić czas, zarówno Tobie, jak i Twoim gościom;

  • wysokie koszty związane z produktami, stosowanymi np. do przygotowania wyżywienia dla gości - w tej sytuacji doskonale sprawdzi się korzystanie z lokalnych i sezonowych produktów, jak też współpraca z lokalnymi dostawcami;

  • wysokie koszty reklamy - w tej sytuacji warto zastanowić się nad współpracą z firmami zewnętrznymi; nasz portal pomoże Ci w tym i w ten sposób dotrzesz do wielu milionów klientów, którzy odwiedzają naszą stronę;

  • zbyt długi czas związany ze sprzątaniem pokoi po wymeldowaniu gości - kluczowym elementem w tej sytuacji będzie takie zorganizowanie pracy Twojego personelu, aby wszystko przebiegało płynnie i bez konieczności nadmiernego przemieszczania się;

  • wysokie koszty prania - warto tu zidentyfikować czynności, które nie dodają wartości do “produktu”, wyeliminować je i zmienić cały proces.


Mamy nadzieję, że lean management być może znajdzie zastosowanie i w Twoim obiekcie. Warto podkreślić, że nic na tym nie tracisz. Mało tego, korzyści mogą być naprawdę wielkie.





Następny artykuł Jak przystosować obiekt...

Komentarze (2)

Bardzo polecam każdemu. Jeśli ktoś chce dowiedzieć się więcej w tym temacie zapraszam po odbiór bezpłatnego dostępu do kursu "Co to jest Lean?"

Można skorzystać tutaj: [link wymoderowano]

Piotrek

Super sprawa. Jak ktoś chce dowiedzieć się więcej to polecam bezpłatny dostęp do kursu Co to jest Lean?
[link wymoderowano]

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!