Logo obiektu noclegowego - o czym musisz pamiętać?

Logo obiektu noclegowego - o czym musisz pamiętać?

Logo, podobnie jak nazwa obiektu noclegowego, jest jednym z ważniejszych elementów budowania marki. To ono wyróżnia biznes spośród innych podobnych, jest umieszczane na materiałach i gadżetach reklamowych i bierze udział w tworzeniu wizerunku. Stworzenie dobrego logo nie jest prostą kwestią...

Logo – dlaczego jest ważne

 

Zaprojektowanie własnego logo to jeden z ważnych elementów budowania wizerunku wśród obecnych i przyszłych klientów. Powinno odzwierciedlać charakter twojego obiektu noclegowego, jest styl musi pasować do całości, ale przede wszystkim ma zapadać w pamięć. Trzeba więc podejść do kwestii zaprojektowania logo obiektu noclegowego profesjonalnie.

Według specjalistów, dobrze zaprojektowane logo powinno składać się z dwóch elementów – grafiki (sygnetu) oraz fontu (logotypu). Tylko dobrze znane marki mogą pozwolić sobie na odstępstwa od tej reguły. Osoby oferujące wynajem noclegów powinny natomiast zadbać o to, by ich logo zawierało nazwę obiektu oraz nawiązujący do charakteru działalności znak graficzny.

 

Jakie powinno być dobre logo?


Chociaż na logo składają się tylko dwa elementy, to kwestia zaprojektowania dobrego znaku jest o wiele bardziej złożona. Logo obiektu noclegowego powinno być dobrze przemyślane i starannie wykonane, ale to nie estetyka będzie tu decydująca – należy zastanowić się, czy jest ono czytelne, unikalne i pasuje do marki.

Jakie jeszcze powinno być dobre logo obiektu noclegowego?

 

  • Proste. Pamiętaj, że logo stanowi skrót myślowy, jeśli znajdzie się na nim zbyt wiele elementów, twoi goście go nie zapamiętają i nie odczytają przekazu. Postaw na jeden, ale za to najbardziej charakterystyczny detal.

 

  • Dopasowane. Gdy na logo znajduje się zarówno font, jak i symbol, powinny one ze sobą współgrać.

 

  • Uniwersalne. Przy projektowaniu weź pod uwagę, że będzie umieszczane na różnych nośnikach. Mimo że a razie mas zamiar opublikować je tylko na stronie internetowej, to być może kiedyś zechcesz umieścić je na przykład na ręcznikach czy promocyjnych długopisach.

 

  • Ponadczasowe. Nie ulegaj modom i chwilowym trendom, jeśli odpowiednio zaprojektujesz swoje logo, nie będzie trzeba go co jakiś czas zmieniać. Zamiast na formie, skup się raczej na tym, co chcesz przekazać klientom.

 

  • Łatwe do odczytania. Logo nie musi być dosłowne, ale trzeba dopilnować, by wywoływało pożądane przez ciebie skojarzenia.

 

  • Zapamiętywalne. Aby zostać zapamiętanym, nie powielaj schematów. Jak wcześniej zauważyliśmy, warto unikać dosłowności, postawić na grę słów czy znaczeń. To najprostsza droga, by twoje logo zostało zauważone.

 

 

Jak stworzyć logo?


Pierwszym i w zasadzie najważniejszym krokiem by stworzyć dobre logo, jest pomysł. Warto wcześniej przygotować mapę inspiracji – kolorów, grafik oraz krojów fontów, które oddają charakter twojego biznesu. Będzie to dobra wskazówka dla projektanta, podobnie jak szkice, gdyż dzięki nim przeniesiesz na papier swoje pomysły na to, jak według ciebie powinno wyglądać logo twojego obiektu.

Logo to ważny element strategii marketingowej, więc jego stworzenie warto zlecić profesjonaliście. Tylko wtedy będziesz mieć pewność, że powstanie symbol pasujący do twojej marki, który da się wykorzystać na różnych nośnikach.

 

Garść informacji technicznych

 

  • Logo powinno być zaprojektowane w formacie wektorowym (AI, EPS, SVG, PDF, CDR), który można stosować w druku, jak i rastowym (JPG, PNG, GIF) – do wykorzystania cyfrowego.

 

  • Nie osadzaj obrazów rastowych wewnątrz loga wektorowego, gdyż po wydrukowaniu logo traci na jakości.

 

  • Logo powinno zostać zapisane w odpowiednich paletach kolorów – CMYK do druku oraz RGB do internetu.

 

  • Nie stosuj clipartów (np. gotowe obrazy graficzne, animacje) ani obrazów stockowych – logo może stracić na jakości, a oprócz tego istnieje ryzyko, że podobną grafikę wykorzystali inni.

 

  • Unikaj darmowych generatorów dostępnych w internecie, chociaż pozwalają na samodzielne tworzenie loga. W ten sposób stworzysz szablonowy produkt, który łatwo powielić. Poza tym takie programy nie uwzględniają kwestii technicznych, jak na przykład odpowiednie formaty czy prawidłowe określenie kolorów.

 

  • Nie komplikuj wyglądu logo, nie stosuj wielu krojów fontów – w tym przypadku prostota ma znaczenie.

Następny artykuł Pogoda na drugą połowę...

Komentarze

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!