Ma być szybko, tu i teraz. Turyści oczekują możliwości natychmiastowej płatności
Już więcej niż połowa użytkowników przed czterdziestką chce nie tylko wyszukać obiekt w sieci i dokonać natychmiastowej rezerwacji, ale również opłacić ją online – wynika z danych Nocowanie.pl. Największy polski portal rezerwacyjny rozwija opcję natychmiastowych rezerwacji o płatności online.
Atrakcyjna oferta nawet ciekawie pokazana na stronie internetowej to dziś za mało, żeby obiekt noclegowy skusił młodych internautów do dokonania rezerwacji. Jak wynika z badania prowadzonego przez portal rezerwacyjny Nocowanie.pl, aż 61% użytkowników w wieku 18-39 lat preferuje dokonywanie natychmiastowych płatności online.
Największy polski serwis rezerwacyjny, który tylko w czasie minionych wakacji odwiedziło 5,9 mln internautów, umożliwia dokonanie natychmiastowej rezerwacji online w ponad 7 200 obiektów noclegowych na terenie całej Polski oraz wysłanie zapytania do ponad 15 000 sprawdzonych obiektów. Jego użytkownicy mogą również rezerwować wypoczynek za granicą – w ofercie serwisu jest aż 70 000 obiektów na Węgrzech, w Rumunii, Czechach i Słowacji, czy w Chorwacji, tak lubianej przez Polaków w ostatnich sezonach.
– Odsetek turystów, dokonujących transakcji w sposób tradycyjny, czyli takich, którzy nadal wolą bezpośredni kontakt z właścicielem obiektu wciąż jest wysoki, jednak rezerwacje automatyczne i natychmiastowe płatności, bez zbędnych formalności i kontaktów to nieuchronnie rozwijający się trend związany z faktem, że Polacy przenoszą zakupy do internetu – wyjaśnia Tomasz Zaniewski, wiceprezes Nocowanie.pl. – Z prowadzonych przez nas badań wynika, że młodzi turyści choć chcą wybierać spośród wielu ofert, to nie wyobrażają sobie, by musieli dzwonić do kilkunastu obiektów i pytać o dostępny termin oraz uzgadniać kwestie płatności. Chcą rezerwacji tu i teraz – podkreśla Zaniewski i dodaje, że do internetu zakup noclegów przenoszą nie tylko najmłodsi użytkownicy.
Które grupy turystów wolą płatności online?
Jak wynika z badania platformy już 31% turystów z pokolenia X (40-54 lat) i Baby boomers (55+) deklaruje, że zależy im na natychmiastowym rozliczeniu z obiektem.
– Decyzja o dodaniu do naszej platformy możliwości płatności online to naturalny kolejny krok w rozwoju serwisu, który na rynku obecny jest od 17 lat, początkowo głównie w modelu ogłoszeniowym, agregując oferty turystyczne w Polsce, a od tego roku działający również w modelu transakcyjnym – tłumaczy Tomasz Zaniewski.
Największy polski serwis rezerwacyjny, który tylko w czasie minionych wakacji odwiedziło 5,9 mln internautów, umożliwia dokonanie natychmiastowej rezerwacji online w ponad 7 200 obiektów noclegowych na terenie całej Polski oraz wysłanie zapytania do ponad 15 000 sprawdzonych obiektów. Jego użytkownicy mogą również rezerwować wypoczynek za granicą – w ofercie serwisu jest aż 70 000 obiektów na Węgrzech, w Rumunii, Czechach i Słowacji, czy w Chorwacji, tak lubianej przez Polaków w ostatnich sezonach.
Potrzeba wprowadzenia płatności online
Potrzeba skrócenia ścieżki zakupowej powoduje, że coraz więcej obiektów partnerskich Nocowanie.pl decyduje się na uruchomienie automatycznych rezerwacji. Ich liczba od początku roku do końca trzeciego kwartału wzrosła o 60%. Od kilku miesięcy mogą tę opcję rozwinąć o możliwość płatności online, dzięki której użytkownik składa rezerwację w wybranym obiekcie jak dotychczas, a po jej pomyślnym złożeniu trafia na stronę z podsumowaniem rezerwacji i przyciskiem umożliwiającym rozpoczęcie płatności i wybranie jednej z dostępnych metod płatności – BLIK, szybki przelew, karta płatnicza. Po udanej płatności system automatycznie wysyła potwierdzenie jej dokonania do gościa i obiektu noclegowego.
Zdjęcie główne: fot. Arthon meekodong / canva.com
Komentarze