Małe rzeczy - wielki efekt. Zrób dobre wrażenie na gościach
Gadżety reklamowe od dawna są wykorzystywane w promocji biznesu. Na czym polega ich skuteczność i to, że nadal nie wychodzą z mody?
Gadżety to jest coś, co jako klienci na pewno bardzo lubimy. Bezpłatny upominek to prosta droga do naszego serca – oczywiście teraz trzeba się mocniej postarać, by taki prezent został doceniony, a firma dobrze zapamiętana.
Miejmy świadomość, że to forma reklamy, po którą nadal sięgamy, mimo tego iż zmieniły się zasady promowania biznesu, takiego jak prowadzenie obiektu noclegowego. Chociaż działania marketingowe w dużej mierze przeniosły się do internetu, to gadżety reklamowe jeszcze długo nie wyjdą z mody.
Gadżety to dźwignia sukcesu?
Jako właściciel obiektu noclegowego starasz się zrobić dobre wrażenie na swoich gościach. Dbasz o aranżację wnętrz, ich czystość, przygotowujesz ofertę rozrywek… Pamiętaj, że gadżety promocyjne, na których koniecznie musi znaleźć się logo twojego obiektu, to jeden z drobiazgów świetnie budujących pozytywny wizerunek firmy. Dzięki niedużym przedmiotom codziennego użytku na dłużej zostajesz z turystą, który już wyjechał, i bardziej zapadasz mu w pamięć.
Dlaczego warto mieć własne gadżety reklamowe?
- To doskonały sposób na utrwalenie świadomości marki wśród klientów.
- Jest to jedna z najtańszych form reklamy, na którą można pozwolić sobie także przy mniejszym budżecie.
Dysponujesz niedużym budżetem na reklamę? Wejdź i zobacz: Sprawdź, jak promować swój obiekt noclegowy, nawet kiedy brakuje Ci środków
- W ten sposób nawiązujesz dobre relacje z klientami. Każdy lubi otrzymywać drobne podarunki, przez co czuje się wyróżniony. Budzi to również pozytywne skojarzenia z osobą obdarowującego.
- Klient może stać się żywą reklamą firmy – zależy to oczywiście od gadżetu, na jaki się zdecydujesz.
Co sprawdzi się w obiekcie noclegowym?
Gadżety z logo kojarzą ci się z dużymi hotelami? Bierz przykład z wieloletnich doświadczeń dużych sieci i zaadaptuj je na swoje podwórko. Wcale nie trzeba być gigantem, aby korzystać ze wsparcia działań promocyjnych twojego obiektu noclegowego, które dają gadżety reklamowe.
Musisz jednak pamiętać o kilku kwestiach, takich jak:
- profil klientów – gadżety reklamowe powinny być dostosowane do ich preferencji;
- przetestuj kilka różnych firm, nie podejmuj pochopnych decyzji – poproś o próbki, które pozwolą ci sprawdzić jakość wykonania;
- nie rezygnuj z jakości na rzecz ilości;
- postaw na nieszablonowe pomysły, np. nawiązanie do regionalnych tradycji – turyści to lubią!
Oczywiście istnieją gadżetowe „evergreeny”, które zawsze cieszą dużym zainteresowaniem gości. To przede wszystkim przedmioty o charakterze uniwersalnym, czyli kubki, breloki albo płócienne torby. Na topie są również eko-długopisy wykonane z makulatury lub bambusa. Warto zastanowić się też nad spersonalizowaniem pokoju, o takie gadżety jak ręczniki i szlafroki z logo, klapki kąpielowe oraz oczywiście mini kosmetyki – także z emblematem twojego obiektu.
Znaczenie mają również gesty
Chociaż nie wpisują się w definicję gadżetu, to w budowaniu pozytywnych skojarzeń z twoim obiektem duże znaczenie mają małe gesty.
Miłe powitanie i pożegnanie zapada w pamięć każdego turysty. Goście lubią znajdować w swoich pokojach słodkości, mówiące „cieszę się, że jesteś”. Czekoladki to właściwie standard, teraz na topie są bardziej wymyślne smakołyki. Niektórzy zastępują je własnoręcznie wykonanymi mini deserami, inni komponują większe zestawy, dodając do nich owoce i napoje. Warto dołączyć do tego spersonalizowany list, w którym w kilku słowach powitasz gości u siebie.
Pomyśl też o drobiazgach, którymi możesz pożegnać turystów. Kawałek domowego ciasta czy niewielki słoiczek przetworów na pewno zrobi wrażenie i sprawi, że pobyt zapamiętają na dłużej. Być może zdecydują się na powrót do ciebie lub polecenie noclegu rodzinie lub znajomym.
Małe gesty naprawdę mają duże znaczenie.
fot. Pezibear / Pixabay.com CC0)
Komentarze (1)
Marcin