Marketingowy plan działania dla obiektów noclegowych podczas epidemii
W tej chwili inwestowanie w reklamę niektórym osobom nie wydaje się koniecznym wydatkiem. Jednak eksperci radzą, by nie rezygnować z niej całkowicie, mimo ograniczenia budżetu. Obecna sytuacja minie, a powrót na wcześniejszą pozycję na rynku dla kogoś, kto zaniedbał swoje działania marketingowe, może okazać się trudny.
Wszyscy podkreślają, że chociaż obecnie jest trudno, to prędzej czy później wrócimy do normalności. Właśnie z myślą o przyszłości właściciele obiektów noclegowych nie powinni rezygnować z działań marketingowych. Zastanawiasz się, co możesz zrobić? Mamy dla ciebie kilka sugestii, które pozwolą ci przygotować się na ponowne ożywienie zainteresowania podróżami i noclegami w twoim regionie.
Pamiętaj, że nawet drobne działania w dłuższej perspektywie mogą przynieść odpowiedni efekt. Nie czekaj na rozwój wydarzeń, myśl długofalowo.
Wyszukiwarka Google to nadal jedno z najważniejszych źródeł informacji dla turystów. Znajdują tam inspiracje dotyczące podróży, dzięki niej planują swój pobyt – łącznie z poszukiwaniem noclegów. Zadbaj o to, by nie zniknąć z ich pola widzenia, co możesz zrobić korzystając z narzędzi, jakie Google oferuje przedsiębiorcom. To między innymi reklamy PPC (Pay Per Click), które są wyświetlane wtedy, kiedy ludzie rzeczywiście poszukują noclegów, a ty płacisz tylko za przejście na promowaną przez ciebie stronę przez odnośnik. Pomoże ci to zdobyć rezerwacje bezpośrednie, a także ochroni twoją markę w wynikach wyszukiwania.
Co może się stać jeśli zrezygnujesz z reklamy PPC? Na pewno trudniej ci będzie powrócić do stanu sprzed jej zatrzymania i zajmie to sporo czasu. Do tego twój obiekt zniknie z pola widzenia internautów, co przełoży się na brak rezerwacji, które mógłbyś uzyskać z tego konkretnego źródła.
W modelu reklamy PPC rozliczane są najczęściej kampanie Google Ads, ale oprócz tego warto zainteresować się także remarketingiem.
Kampanie Google możesz prowadzić sam lub zlecić to profesjonalnej firmie, co także jest płatne. Pamiętaj, że w ramach reklamy Nocowanie.pl oferuje klientom kampanie Google Ads oraz remarketingowe, a także wiele innych form promocji.
Pozycjonowanie lokalne, tzw. lokalne SEO, to kolejne działanie, które pomoże ci zaistnieć w wyszukiwarce Google. Mówiąc najprościej, jest to promowanie konkretnej frazy z określeniem regionu czy miasta, co sprawdza się właśnie w przypadku obiektów noclegowych i innych firm działających w branży turystycznej. W tym celu warto założyć wizytówkę Google Moja Firma, a jeśli już ją masz, sprawdź czy jest aktualna i jeśli to konieczne, odśwież ją. Dzięki niej dane twojego obiektu noclegowego trafią do wyszukiwarki oraz map Google.
Co daje ci wizytówka Google Moja Firma?
W obecnej sytuacji jest to duże ułatwienie, pozwala ci bowiem na szybkie komunikowanie zmian w twoim obiekcie potencjalnym klientom.
W poprawieniu pozycji w popularnych wyszukiwarkach pomocne będą także inne działania SEO, polegające na odpowiednim przygotowaniu contentu na twojej stronie oraz ofertach w portalach rezerwacyjnych.
Reklamujesz swój obiekt w kilku miejscach? Usiądź i przejrzyj swoje profile pod względem tego, czy zamieszczony w nich przekaz jest spójny, a także czy informacje są zgodne z rzeczywistością.
Podczas pandemii warto korzystać ze wszystkich form wsparcia takich jak Tarcza Antykryzysowa czy pakiet pomocy dla obiektów noclegowych, który został przygotowany dla klientów Nocowanie.pl. Liczymy, że pomoże im przetrwać najtrudniejsze chwile, a później ułatwi intensywne promowanie obiektu, gdy Polacy znowu zaczną podróżować.
Pakiet pomocy dla obiektów noclegowych obejmuje:
Poznaj szczegóły pakietu pomocy >>>
Pamiętaj, że nawet drobne działania w dłuższej perspektywie mogą przynieść odpowiedni efekt. Nie czekaj na rozwój wydarzeń, myśl długofalowo.
Kampanie Google
Wyszukiwarka Google to nadal jedno z najważniejszych źródeł informacji dla turystów. Znajdują tam inspiracje dotyczące podróży, dzięki niej planują swój pobyt – łącznie z poszukiwaniem noclegów. Zadbaj o to, by nie zniknąć z ich pola widzenia, co możesz zrobić korzystając z narzędzi, jakie Google oferuje przedsiębiorcom. To między innymi reklamy PPC (Pay Per Click), które są wyświetlane wtedy, kiedy ludzie rzeczywiście poszukują noclegów, a ty płacisz tylko za przejście na promowaną przez ciebie stronę przez odnośnik. Pomoże ci to zdobyć rezerwacje bezpośrednie, a także ochroni twoją markę w wynikach wyszukiwania.
Co może się stać jeśli zrezygnujesz z reklamy PPC? Na pewno trudniej ci będzie powrócić do stanu sprzed jej zatrzymania i zajmie to sporo czasu. Do tego twój obiekt zniknie z pola widzenia internautów, co przełoży się na brak rezerwacji, które mógłbyś uzyskać z tego konkretnego źródła.
W modelu reklamy PPC rozliczane są najczęściej kampanie Google Ads, ale oprócz tego warto zainteresować się także remarketingiem.
- Reklama Google Ads ma zapewnić ci wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Linki sponsorowane pojawiają się m.in. u góry strony i są odpowiednio oznaczone. Dzięki temu widoczność twojej strony może wzrosnąć z dnia na dzień. To tylko jedna z możliwości, jakie daje ci to narzędzie.
- Remarketing to kampania prowadzona w ramach Google Ads, a jego celem jest powtórzenie przekazu użytkownikom, którzy już odwiedzili twoją stronę. Reklamy pojawiają się na popularnych witrynach i portalach, mają najczęściej formę baneru. Na pewno spotkałeś się z tymi działaniami podczas prywatnego korzystania z internetu.
Kampanie Google możesz prowadzić sam lub zlecić to profesjonalnej firmie, co także jest płatne. Pamiętaj, że w ramach reklamy Nocowanie.pl oferuje klientom kampanie Google Ads oraz remarketingowe, a także wiele innych form promocji.
Elementy pozycjonowania lokalnego
Pozycjonowanie lokalne, tzw. lokalne SEO, to kolejne działanie, które pomoże ci zaistnieć w wyszukiwarce Google. Mówiąc najprościej, jest to promowanie konkretnej frazy z określeniem regionu czy miasta, co sprawdza się właśnie w przypadku obiektów noclegowych i innych firm działających w branży turystycznej. W tym celu warto założyć wizytówkę Google Moja Firma, a jeśli już ją masz, sprawdź czy jest aktualna i jeśli to konieczne, odśwież ją. Dzięki niej dane twojego obiektu noclegowego trafią do wyszukiwarki oraz map Google.
Co daje ci wizytówka Google Moja Firma?
- Obecność w wyszukiwarce Google i Google Maps.
- Umożliwiasz klientowi szybkie dotarcie do podstawowych danych twojego obiektu: lokalizacji, numeru telefonu.
- Możesz tam publikować zdjęcia i bieżące informacje o twojej ofercie.
W obecnej sytuacji jest to duże ułatwienie, pozwala ci bowiem na szybkie komunikowanie zmian w twoim obiekcie potencjalnym klientom.
Dostosowanie treści na stronie do wyszukiwarki
W poprawieniu pozycji w popularnych wyszukiwarkach pomocne będą także inne działania SEO, polegające na odpowiednim przygotowaniu contentu na twojej stronie oraz ofertach w portalach rezerwacyjnych.
- Przede wszystkim możesz popracować nad unikalnością treści – nie powinna być powielana we wszystkich używanych przez ciebie kanałach reklamowych, najlepiej by twoje publikacje różniły się między sobą. Jest to mile widziane przez wyszukiwarki, które „nie lubią” wtórności i „cenią” wyżej oryginalną zawartość.
- Nawet jeśli jesteś zadowolony ze swoich treści, znajdź czas, by je zmienić – dodaj nowe informacje, zastanów się, czy odpowiada twojej grupie docelowej.
- Nową treść warto rozdzielić nagłówkami – one także mają wpływ na pozycjonowanie.
Audyt profilu obiektu
Reklamujesz swój obiekt w kilku miejscach? Usiądź i przejrzyj swoje profile pod względem tego, czy zamieszczony w nich przekaz jest spójny, a także czy informacje są zgodne z rzeczywistością.
- Przede wszystkim zacznij od nazwy – czy wszędzie jest prawdziwa? A może ostatnio coś zmieniałeś i zapomniałeś zaktualizować?
- Sprawdź także dane adresowe oraz oznaczenie na mapie, które powinno być jak najdokładniejsze. Jest to szczególnie ważne w przypadku, gdy twój obiekt znajduje się w trudno dostępnym miejscu. Zadbaj, by w przyszłości turyści nie mieli problemu z dojazdem.
- Przejrzyj galerie zdjęć i zrezygnuj z nieostrych i nieaktualnych fotografii. Strona wizualna profilu w portalu noclegowym jest równie ważna jak zawartość oferty.
- Uzupełnij informacje o usługach. To nie tylko ułatwi turystom szybsze zapoznanie z ofertą, ale także sprawi, że twój obiekt będzie łatwiej odszukać.
- Zapoznaj się z opiniami gości, zarówno tymi pochlebnymi, jak i krytycznymi. Konstruktywna krytyka da ci możliwość wprowadzenia zmian, które mogą podnieść standard oferowanych przez ciebie usług.
Skorzystanie z oferowanej pomocy
Podczas pandemii warto korzystać ze wszystkich form wsparcia takich jak Tarcza Antykryzysowa czy pakiet pomocy dla obiektów noclegowych, który został przygotowany dla klientów Nocowanie.pl. Liczymy, że pomoże im przetrwać najtrudniejsze chwile, a później ułatwi intensywne promowanie obiektu, gdy Polacy znowu zaczną podróżować.
Pakiet pomocy dla obiektów noclegowych obejmuje:
- Przedłużenie ważności abonamentów.
- Zawieszenie odejmowania punktów pozycjonujących. Punkty można dokupić w ramach specjalnej promocji, a ich kumulacja ułatwi utrzymanie wysokiej pozycji w późniejszym czasie.
- Wydłużenie publikacji dodatkowych usług takich jak baner i tekst reklamowy.
- Zmianę terminu realizacji wykupionych reklam.
Poznaj szczegóły pakietu pomocy >>>
Komentarze