“My Turyści - Wy Turyści” - polsko-czeska inicjatywa promocji obiektów
Pandemia koronawirusa dała się we znaki każdemu. Jedną z najbardziej poszkodowanych branż jest turystyka i gastronomia. By stopniowo wyjść z kryzysu i powrócić do normalności, podejmowane są liczne działania, również takie które wymagają współpracy. Na czym polega polsko-czeska inicjatywa “My Turyści - Wy Turyści”?
O tym, jak trudno jest prowadzić biznes w czasach pandemii, doskonale wiedzą właściciele obiektów noclegowych i restauratorzy. Powrót do pełnej normalności na pewno zajmie dużo czasu. W związku z tym podejmowane są odpowiednie działania, które mają pomóc odpowiednio wypromować obiekty noclegowe i restauracje, znajdujące się w Kłodzku i czeskim mieście - Czeska Skalica. To tylko jedna z form, mających wesprzeć te branże przed nadchodzącym sezonem letnim.
Sprawdź również: Jak przedsiębiorcy radzą sobie podczas pandemii?
“My Turyści - Wy Turyści” - jakie jest główne założenie projektu?
Na wstępie warto wspomnieć, że idea takiego promowania obiektów noclegowych i restauracji, została zapoczątkowana przez Kłodzko, która to gmina jest partnerem wiodącym. Współpraca w tym zakresie została nawiązana z partnerem z Czech - miastem Česká Skalice.
Mając na uwadze środki, które zostaną przeznaczone na ten właśnie cel, trzeba podkreślić, że całkowita wartość projektu wyniesie 45 708,89 euro, z czego 22 354,89 euro pokryje Gmina Miejska Kłodzko. Nie bez znaczenia jest tu kwota dofinansowania, która w tym przypadku wynosi: 38 852,55 euro w tym 19 001,65 EURO Gmina Miejska Kłodzko.
W ramach podjętych przez te miejscowości działań, przewiduje się polsko-czeskie prezentacje turystyczne obiektów noclegowych oraz gastronomicznych z Kłodzka oraz Czeskiej Skalicy podczas różnego rodzaju imprez miejskich, które będą się odbywać w obu miastach. Opracowana zostanie ulotka z wykazem obiektów gastronomicznych i noclegowych obu miast, która stanowić będzie swego rodzaju reklamę dla turystów z informacją, gdzie można dobrze zjeść, gdzie warto iść na kawę, a gdzie przenocować. Przygotowana w ten sposób oferta noclegowa i gastronomiczna umieszczona zostanie również na stronie internetowej miasta.
Najważniejsze cele projektu to przede wszystkim:
-
wzmocnienie współpracy z czeskim partnerem,
-
wymiana doświadczeń i dobrych praktyk
-
wspólne targi turystyczne i prezentacja obiektów noclegowych oraz gastronomicznych podczas miejskich imprez
-
wspólne spotkania, które przyczynią się do większej otwartości w kontaktach pomiędzy partnerami z obu miast, przełamania barier w kontaktach bezpośrednich, w tym także bariery językowej,
-
zintensyfikowanie współpracy przyczyni się do pozbycia się stereotypów na temat partnera a w przyszłości zaowocuje większą otwartością i wzajemnym zaufaniem.
-
wzmacnianie integracji na poziomie lokalnym, która pozytywnie wpłynie na jakość życia mieszkańców i tzw. klimat społeczny
-
zaangażowanie we wspólne sprawy, widoczne efekty tych działań wzmacniają wewnętrzną motywację do podejmowania kolejnych inicjatyw i działań społecznych.
Jakie środki reklamy zostaną wykorzystane do promowania obiektów?
Nie bez znaczenia są tu również środki, które zostaną wykorzystane w projekcie do promowania obiektów noclegowych i restauracji.
W ramach projektu przewiduje się następujące działania:
1. polsko-czeskie Targi turystyczne,
2. polsko-czeskie prezentacje turystyczne,
3. mapa turystyczna (plan miasta) w wersjach językowych: PL/CZ
4. przewodnik turystyczny w wersjach językowych: PL/CZ
5. przewodnik dla dzieci po mieście Kłodzku w wersjach językowych: PL/CZ
6. wykonanie ulotek z bazą noclegową i gastronomiczną w wersjach językowych: PL/CZ.
Każdy właściciel obiektu, czy restauracji, może dołączyć do projektu w każdej chwili. Aby obiekt znalazł się w przewodniku, należy go zgłosić do projektu za pośrednictwem formularza online lub przesłać e-mailem pobrany i wypełniony formularz. Zgłoszenie należy wypełnić i przesłać do dnia 31 marca 2021 r. Udział w projekcie jest bezpłatny!
Tutaj znajdziesz oferty noclegów w Kłodzku i Czeskiej Skalicy
Czy taka forma promowania obiektów sprawdzi się również w pozostałych regionach?
Wiele wskazuje na to, że tego typu projekty mogą zostać również zrealizowane w pozostałych regionach Polski. Każdy z nich ma doskonale rozwiniętą bazę noclegowo-gastronomiczną. Mamy nadzieję samorządom, że tego typu inicjatywa może okazać się świetnym pomysłem na promowanie jednych z najbardziej poszkodowanych branż podczas pandemii koronawirusa.
Komentarze