Nie zapominaj o tradycyjnych metodach promocji obiektu noclegowego

Nie zapominaj o tradycyjnych metodach promocji obiektu noclegowego

Reklama w internecie jest dziś jedną z najważniejszych form promocji obiektów noclegowych, jednak nie należy zapominać o tradycyjnych metodach. Materiały drukowane nadal doskonale pełnią swoją reklamową rolę, zwracając uwagę potencjalnych klientów.

Dlaczego warto drukować wizytówki?


Profesjonalna wizytówka to autoreklama, PR i oznaka, że mamy do czynienia z obiektem noclegowym, który działa i odnosi sukcesy. To również niezbędny element każdego spotkania z turystą, kluczowe informacje na wizytówce pozwolą zapoznać się z Twoim obiektem. W prosty sposób możesz przekazać niezbędne wiadomości, a także zyskać nowego klienta. Dlatego ważne, by wizytówka była przejrzysta, estetyczna i dobrze wykonana.


Najważniejszym powodem, dla którego zawsze powinno się mieć przy sobie wizytówkę, jest chęć pozyskania klienta oraz utrwalenia wizerunku firmy. Osobę zainteresowaną noclegiem możesz spotkać w każdym miejscu i o każdej porze. Wręczenie wizytówki jest postrzegane bardzo pozytywnie, a potencjalny klient czuje się wyróżniony i indywidualnie zaproszony do skorzystania z usług. Nawet jeśli dana osoba nigdy nie skorzysta z naszych usług, to niewykluczone, że wizytówka trafi dalej do znajomych czy rodziny. Takie działania mają charakter długoterminowy.


Na profesjonalnej wizytówce nie może zabraknąć informacji, takich jak nazwa obiektu noclegowego, adres, numer telefonu, e-mail, strona www. Bardzo ważne jest, by nie przesadzić ze zbędnymi ozdobnikami – zachować umiar i minimalizm, dzięki któremu wszystkie dane będą przejrzyste i czytelne.

 

 

 

Czy tabliczki informacyjne jeszcze się sprawdzają?


Tabliczki informacyjne są doskonałym uzupełnieniem działań promocyjnych prowadzonych online. Pozwalają dotrzeć do tych turystów, którzy spontanicznie planują wyjazdy i często poszukują noclegu dopiero na miejscu.


Materiał jest odporny na niekorzystne warunki atmosferyczne oraz promienie słoneczne, kolory na niej zachowują trwałość nawet z upływem czasu. Tabliczka idealnie nadaje się na zewnątrz.

 

 

Baner drukowany czy to nie przeżytek?


Baner reklamowy jest  jedną z najprostszych form reklamy, który przyciąga uwagę. Ta forma zdecydowanie wyróżnia się na tle otoczenia – różne kolory i formaty sprawiają, że większość osób spojrzy na taką reklamę. Liczy się też treść – gdy przekaz będzie czytelny i przekonujący, istnieje duża szansa na zaciekawienie odbiorcy.


Banery to duże formaty reklamowe, wieszane na budynkach czy ogrodzeniach lub specjalnych stelażach. Dzięki temu dziennie może je zobaczyć wiele osób, a ich skuteczność reklamowa stale rośnie.

 

Projektując baner reklamowy można wykazać się dużą inwencją i różnorodnością. Istotne jest to, żeby projekt baneru został zauważony przez dużą liczbę osób oraz by zapadł im w pamięć. Powinien z całą pewnością zawierać duże i sugestywne zdjęcie, ponieważ to obrazy najbardziej działają na podświadomość. Inny ważny element to wyrazista czcionka oraz chwytliwe hasło reklamowe. Dobrze, by kolory, które umieszczone są na banerze, odwoływały się do skojarzeń z regionem/miejscem. Na takim formacie zawsze dobrze umieścić logo obiektu noclegowego, ponieważ jest ono jednym z ważniejszych elementów identyfikacji wizualnej.


Pełnokolorowy druk, wykonanie na specjalnej plandece zgrzewanej po krawędziach oraz wykończonej metalowymi oczkami lub tunelem ułatwia zamieszczenie reklamy w widocznym miejscu. Kolejną istotną zaletą jest to, że banery są niesłychanie proste w montażu.

 

 

 

Ulotka informacyjna czy reklamowa?


Ulotki mogą pełnić funkcję zarówno informacyjną, jak i reklamową. Odbiorcami ulotek będą potencjalni klienci, do których chcemy dotrzeć, aby dowiedzieli się o usługach. Oprócz nich grupą docelową są także osoby, które korzystały już z obiektu noclegowego i które chcemy zachęcić, aby wróciły.


Ulotka powinna pełnić przede wszystkim funkcję informacyjną – uświadamiać ludziom istnienie obiektu noclegowego, ale także zachęcać do skorzystania z usług i przekonać, dlaczego warto nocować akurat w tym miejscu. Warto przedstawić coś, co odróżnia od konkurencji. Zaletą ulotek jest łatwość dystrybucji, jednak należy robić to z głową – istnieją bardziej skuteczne metody niż rozdawanie ich zabieganym przechodniom.


Projektując ulotkę należy wyodrębnić kilka najważniejszych informacji, które łatwiej będzie zapamiętać. Większość osób może zniechęcić się dużą ilością tekstu i nawet nie zacznie czytać lub skończy po pierwszym akapicie. Informacje takie jak dane kontaktowe, logo i nazwę należy umieścić w dobrze widocznym miejscu. Zamiast dużej ilości tekstu warto wzbogacić ulotkę o jedno lub kilka zdjęć czy grafik.

 

Skorzystaj z tradycyjnych form reklamy w Nocowanie.pl

W Nocowanie.pl kompleksowo dbamy o reklamę Twojego obiektu noclegowego. Pamiętaj, że w ramach abonamentu możesz skorzystać z jednej z trzech opcji, a nasi konsultanci wykonają profesjonalne projekty wg powyższych zasad.

1.    Wizytówki dostępne w jednym z 9 szablonów

2.    Tabliczki (możesz wybrać jedną z dostępnych opcji: wolne pokoje, pokoje gościnne, wolne domki, domki letniskowe czy apartamenty)
3.    Baner reklamowy


Materiały możesz zamówić przez Panel do zarządzania obiektem w zakładce Płatności i reklamy => Abonament.

 

 

Następny artykuł Pogoda na drugą połowę...

Komentarze (2)

Kamila

J-23 w przypadku tabliczek zamontowanych na stałe polecamy do wybory inne opcje: np. pokoje gościnne.

J-23

Dlaczego wszyscy upierają się przy napisie "wolne pokoje"? Już kilka razy nie byłem w stanie wytłumaczyć, że wolnych pokoi nie ma, bo wszystkie są zajęte. "To dlaczego widzę tabliczkę - wolne pokoje?" - pyta niedoszły gość - "Dlaczego nie jest zdjęta?" "Bo jest przykręcona na stałe do furtki." "Mimo to napis wolne pokoje, oznacza, że są wolne pokoje" - ripostował. Nie sposób odmówić logiki jego myśleniu, czego nie można powiedzieć o niektórych pomysłodawcach...

Zobacz również

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta


Dotrzyj do 3 mln turystów
Dodaj swój obiekt

Sprawdź naszą ofertę!