Regulamin obiektu
Regulamin obiektu Pokoje i Mieszkanie “Przy Lesie”
- Pokoje oraz mieszkanie wynajmowane są na doby.
- Doba hotelowa trwa od godziny 15:00 w dniu przyjazdu do godziny 11:00 ostatniego dnia pobytu.
- Zakwaterowanie odbywa się w godzinach 15:00-21:00, po uprzednim kontakcie z właścicielem i umówieniu godziny przyjazdu Gościa.
- W miarę możliwości, na życzenie gościa można przedłużyć pobyt poza okres wskazany w dniu przybycia. Gość powinien zgłosić chęć przedłużenia pobytu telefonicznie lub osobiście najpóźniej do godziny 9:00 rano w dniu, w którym upływa termin najmu pokoju(i)/mieszkania.
- Gość nie może wynajmować, podnajmować, oddać do darmowego użytku wynajętego pokoju(i)/mieszkania osobom, które nie są zakwaterowane w danym pokoju(ach)/mieszkaniu. W przypadku stwierdzenia naruszenia punktu regulaminu, na wszystkie osoby obecne (Gości) oraz osobę niezakwaterowaną zostanie nałożona kara w wysokości 500 zł oraz pobyt zostanie zakończony ze skutkiem natychmiastowym. w przypadku nieopuszczenia przez Gości mieszkania/pokoju na miejsce zostanie wezwana policja.
- Powyższe konsekwencje dotyczą również sytuacji, gdy stwierdzi się, że przy dokonaniu rezerwacji została zgłoszona mniejsza liczba osób, a stan faktyczny jest inny.
- Gość nie może przekazywać pokoju(i)/mieszkania do użytku innych, niezakwaterowanych osób, nawet jeśli nie upłynął okres za który uiścił opłatę.
- Właściciel może odmówić przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył Regulamin wyrządzając szkodę w mieniu obiektu, wynajętym obiekcie lub obiekcie Gości/ mieniu Gości, albo szkodę na osobie Gości, pracowników lub innych osób przebywających w obiekcie, albo też w inny sposób zakłócił spokojny pobyt Gości lub funkcjonowanie obiektu. Osoba taka zobowiązana jest do niezwłocznego zastosowania się do żądań Gospodarza, w szczególności zapłaty za poczynione uszkodzenia i zniszczenia oraz opuszczenia terenu obiektu.
Rezerwacja/pobyt
- W celu dokonania rezerwacji pokoju(i)/mieszkania stosuje się uprzednią wpłatę zadatku w wysokości 20% kwoty pobytu.
- Obiekt nie gwarantuje miejsc noclegowych dla osób, które nie dokonały powyższej rezerwacji i nie dokonały wpłaty zadatku oraz osobom, które nie zostały zgłoszone podczas dokonywania rezerwacji przez Gościa.
- Zadatek nie podlega zwrotowi w przypadku odwołania rezerwacji, a także w przypadku niestawienia się Gościa w dniu rozpoczęcia rezerwacji. Niestawienie się Gościa oznacza odwołanie rezerwacji.
- Istnieje możliwość przesunięcia pobytu na inny dogodny dla Gościa termin (w miarę dostępności miejsc noclegowych). Gospodarz ma prawo określić w jakim terminie dana rezerwacja może się odbyć.
- Niewykorzystanie całości pobytu przez Gościa na skutek późniejszego przyjazdu lub wcześniejszego wyjazdu niż wynika to z rezerwacji, nie skutkuje obniżeniem płatności za usługę.
Płatność:
- Należność za pobyt pobierana jest z góry w dniu przyjazdu Gościa, podczas spisywania umowy najmu pokoju/mieszkania.
- Podczas zakwaterowania Gość zobowiązany jest wylegitymować się ważnym dokumentem tożsamości ze zdjęciem w celu potwierdzenia tożsamości oraz umożliwienia spisania umowy.
- W obiekcie obowiązuje płatność gotówką.
- Gość ma możliwość uiszczenia płatności za pobyt poprzez płatność przelewem bankowym najpóźniej do 24h przed planowanym przyjazdem do obiektu.
- Jeżeli Gość zdecyduje się na uiszczenie płatności za pośrednictwem przelewu bankowego, a w momencie przyjazdu do obiektu, kwota nie wpłynie na konto bankowe Gospodarza, Gość zobowiązany jest do uiszczenia płatności gotówką. W przeciwnym razie Gość może nie zostać zakwaterowany.
- W powyższym przypadku Gospodarz zobowiązany jest oddać (gotówką lub przelewem bankowym) nadwyżkę płatności w ciągu 3 dni roboczych od otrzymania przelewu bankowego od Gościa.
Pobyt dzieci:
1. Dzieci w każdym wieku są mile widziane w obiekcie.
2. Koszt pobytu dzieci jest taki sam jak w przypadku osób dorosłych.
3. Rodzice biorą pełną odpowiedzialność za dzieci podczas ich pobytu w apartamencie/mieszkaniu oraz na podwórku.
4. Zabawa dzieci na podwórku w tym a huśtawkach, zjeżdżalniach, piaskownicy, gry i zabawy na powietrzu oraz w domu- tylko pod nadzorem osób dorosłych. Wynajmujący nie odpowiada za ewentualne szkody zdrowotne.
5. Rodzice ponoszą pełną odpowiedzialność finansową w przypadku wyrządzenia przez dziecko szkody w obiekcie lub części wspólnej.
Akceptacja zwierząt:
- W obiekcie pokoju(ach)/mieszkaniu) akceptowane są grzeczne czworonogi.
- Gość ma obowiązek zgłosić co najmniej 7 dni przed przyjazdem, chęć przyjazdu z czworonogiem.
- W przypadku niezgłoszenia chęci przyjazdu Gościa z czworonogiem, Gospodarz ma prawo nie zgodzić się na pobyt zwierzaka w obiekcie.
- Obiekt pobiera kaucję za pobyt ze zwierzęciem na czas pobytu Gościa w obiekcie.
- Wielkość kaucji ustalana jest indywidualnie i wynosi od 100 zł do 300 zł.
- Gość ma prawo nie zgodzić się na pobranie kaucji. Wówczas zwierzak nie może przebywać w obiekcie (wynajętym pokoju(ach)/mieszkaniu) oraz na terenie obiektu.
- Kaucja pobierana jest celem zabezpieczenia przed ewentualnymi zniszczeniami.
- Jeżeli podczas zdawania pokoju(i)/mieszkania, Gospodarz stwierdzi, że w obiekcie są zniszczenia, wówczas pobiera z kaucji kwotę odpowiadającą zniszczeniom.
- Kwotę zniszczeń wylicza Gospodarz.
- Jeżeli kwota zniszczeń przewyższa otrzymaną kaucję, wówczas Gość zobligowany jest do dopłaty sumy umożliwiającej pokrycie szkód w wysokości odpowiadającej zniszczeniom.
- Gość zdając mieszkanie/pokój(pokoje) ma prawo być obecnym w mieszkaniu/pokoju(ach) podczas sprawdzania obiektu i sprawdzania powstałych ewentualnych szkód przez Gospodarza.
- Gość za zakaz pozostawiania zwierzaka samego w mieszkaniu/pokoju. W przypadku pozostawienia zwierzaka samego, Właściciel ma prawo wejść do mieszkania z asystą policji (ewentualne koszty pokrywa Gość) oraz w trybie natychmiastowym zakończyć pobyt
- Zwierzak obecny w obiekcie ma zakaz spania w łóżkach oraz na sofach, pod rygorem kary wynoszącej do 100% kwoty wpłaconej kaucji.
- Gość zobligowany jest do wyprowadzania zwierzaka na smyczy, na terenie obiektu, przez wzgląd na bezpieczeństwo innych gości oraz mieszkańców.
- Gość zobligowany jest do sprzątania po swoim zwierzaku, pod rygorem karty odpowiadającej 50% kwoty wpłaconej kaucji.
- Jeżeli podczas zdawania pokoju(i)/mieszkania, Gospodarz nie stwierdzi zniszczeń i uzna, że wszystkie punkty regulaminu były przestrzegane przez Gościa, wówczas kaucja w wysokości 100% wpłaconej kwoty, zostaje zwrócona Gościowi.
Palenie papierosów oraz zażywanie substancji psychoaktywnych
- W obiekcie panuje bezwzględny zakaz palenia wyrobów tytoniowych. W przypadku złamania zasady na Gościa zostanie nałożona kara w wysokości 500 zł oraz zostanie natychmiast wymeldowany z obiektu.
- W obiekcie oraz na terenie obiektu obowiązuje bezwzględny zakaz spożywania substancji psychoaktywnych. W przypadku złamania zasady na Gościa zostanie nałożona kara w wysokości 500 zł oraz zostanie natychmiast wymeldowany z obiektu. Dodatkowo do obiektu wezwana zostanie policja.
Spożywanie alkoholu
- W obiekcie oraz na terenie obiektu dozwolone jest spożywania alkoholu w umiarkowanych ilościach wyłącznie przez osoby pełnoletnie. W przypadku złamania zasady i spożywania alkoholu przez osobę poniżej 18 r.ż., do obiektu wezwana zostanie policja, na Gościa będzie nałożona kara w wysokości 500 zł oraz zostanie natychmiast wymeldowany z obiektu.
- Podczas spożywania alkoholu przez gości obowiązuje bezwzględny zakaz rozpalania ogniska, palenia świeczek (używania ognia otwartego) w pomieszczeniach oraz na terenie posesji. W przypadku złamania zakazu Gość ponosi umowną karę w wysokości 300 zł
Odpowiedzialność za szkody
- Goście zobligowani są do zdania mieszkania/apartamentu/pokoju w stanie niepogorszonym. Stan ten sprawdza i określa Gospodarz lub osoba odpowiedzialna i upoważniona przez Gospodarka.
- Goście Pokoi i Mieszkania Przy Lesie ponoszą odpowiedzialność finansową za szkody wyrządzone w pokoju(ach)/mieszkaniu oraz części wspólnej (korytarz, podwórko), które powstały na skutek niewłaściwego użytkowania. Szkoda oznacza zarówno zniszczenie/uszkodzenie elementów wyposażenia i urządzeń technicznych, jak i ich utratę.
- W przypadku powstania szkody w obiekcie zarezerwowanym przez Gościa lub części wspólnej, z winy Gościa lub z winy osób odwiedzających Gościa, Gość jest zobowiązany do pokrycia kosztów naprawy lub wymiany szkody.
- Za zniszczenia wykryte (w tym niezgłoszone) po opuszczeniu pokoju(i)/mieszkania przez Gości, Goście zostaną obciążeni kosztami naprawy, a jeżeli szkody nie da się naprawić- kosztami zakupu, wymiany.
- Za szkody wyrządzone przez dzieci odpowiadają rodzice.
- Gość zobligowany jest do natychmiastowego poinformowania Gospodarza o wystąpieniu szkody lub stwierdzeniu szkody w wynajętym przez Gościa obiekcie lub części wspólnej.
- Gość bez zgody właściciela nie ma prawa do podejmowania samodzielnych kroków w związku z powstałą szkodą.
- Gość nie ma prawa do samodzielnej naprawy/wymiany powstałej w czasie jego pobytu szkody. W innym przypadku, Właściciel ma prawo nie zwrócić Gościowi poniesionych przez niego kosztów, a dodatkowo ma obowiązek do wezwania fachowca na koszt Gościa, który sprawdzi wykonaną naprawę/wymianę (wszelką ingerencję Gościa) i również na koszt Gościa wykonania wszelkich potrzebnych wymian/napraw.
- W przypadku wystąpienia w Lokalu istotnych awarii i nieobecności Najemcy lub odmówienia przez niego dostępu do Lokalu, Wynajmujący ma prawo wejść do Lokalu w celu ich usunięcia. Jeżeli otwarcie lokalu nastąpiło pod nieobecność Najemcy, Wynajmujący jest obowiązany zabezpieczyć Lokal i znajdujące się w nim rzeczy do czasu przybycia Najemcy; z czynności tych sporządza się protokół. Wejście do Lokalu może odbyć się w obecności policji.
Dostęp do obiektu:
- Goście zobowiązani są przechowywać klucze do obiektu z należytą starannością. W przypadku utraty lub zniszczenia jednego klucza, Goście zostaną obciążeni kosztami dwóch wkładek zamka w wysokości 200 zł. Za zgubienie 2 kluczy Gość zostanie obciążony kosztami wymiany 4 wkładek zamka w wysokości 400 zł. Za zgubienie całego kompletu kluczy Gość zostanie obciążony kwotą 600 zł.
- Klucz zostaje przekazany przez Gospodarza obiektu w momencie zakwaterowania.
Odpowiedzialność:
- Pokoje i Mieszkanie Przy Lesie nie ponoszą odpowiedzialności za uszkodzenia lub kradzież pojazdu należącego do Gościa zaparkowanego na terenie obiektu, jak również za rzeczy (w tym rzeczy wartościowe) pozostawione w obiekcie.
- Przedmioty osobistego użytku pozostawione przez wyjeżdżającego Gościa będą odesłane na jego koszt na wskazany adres. W przypadku nieotrzymania takiej dyspozycji przedmioty te przechowywane będą przez miesiąc, a następnie zniszczone.
- Pokoje i Mieszkanie Przy Lesie nie odpowiadają za niedogodności spowodowane z przyczyn od nas niezależnych np. przerwy w dostawie wody lub prądu.
Użytkowanie obiektu:
- Goście zobowiązują się wykorzystywać wynajęty obiekt/pokój(pokoje) jedynie do celów mieszkalnych- zabrania się organizowania imprez. W przypadku złamania zakazu na Gościa zostanie nałożona kara w wysokości 1000 zł.
- Jeżeli Gospodarz wyrazi zgodę na kameralną imprezę, wówczas ma obowiązek wyrazić pisemnie zgodę oraz podać jasne wytyczne i zakazy dotyczące Gości i organizowanej przez nich imprezy, a także Gospodarz zobowiązany jest pobrać kaucję w wysokości 600 zł.
- W razie zniszczeń zastosowanie mają punkty 1-5 rozdziału “odpowiedzialność za szkody”.
Wypowiedzenie pobytu
- W przypadku, gdy Gość w sposób znaczący naruszy spokój i/lub dobra sąsiadów, i nie przestrzega powszechnie stosowanych norm współżycia między ludźmi i/lub nie stosuje się do zapisów regulaminu, “Pokoje i Mieszkanie Przy Lesie” zastrzega sobie prawo do natychmiastowego wypowiedzenia Gościowi pobytu w wynajętym obiekcie i nie jest wówczas zobowiązany do zwrotu pieniędzy za niewykorzystany czas.
- W przypadku:
a) używania przez Najemcę Lokalu w sposób sprzeczny z Umową lub niezgodnie z jego przeznaczeniem (w tym wynajem Lokalu, podnajem lub oddanie do bezpłatnego użytkowania) ,
b) kiedy Najemca nie dba o należyty stan techniczny, sanitarny Lokalu i jego wyposażenie (w tym części wspólne),
c) kiedy wynajmujący stwierdzi, że w lokalu przebywa więcej niż zadeklarowana w umowie liczba osób,
d) w innych przypadkach przewidzianych przepisami prawa,
Właściciel ma prawo rozwiązać umowę w trybie natychmiastowym.
Wytyczne związane z COVID-19
- Gość przyjeżdżający do obiektu zobowiązany jest zaopatrzyć się przynajmniej na czas zakwaterowania i wymeldowania, w (ewentualnie) rękawiczki jednorazowe oraz maseczkę (obowiązkowo). W innym przypadku Gospodarz może odmówić zakwaterowania. Podczas wymeldowania, jeżeli Gość nie posiada obowiązkowo maseczki oraz (ewentualnie) rękawiczek jednorazowych, musi opuścić obiekt przed wejściem do niego Gospodarza i czekać, aż Gospodarz sprawdzi stan mieszkania.
- Gospodarz zobligowany jest przyjmować Gości ubrany w maseczkę oraz rękawiczkach jednorazowe.
- Ostatniego dnia pobytu przed wymeldowaniem z obiektu oraz przed wejściem Gospodarza do obiektu, Goście są zobowiązani otworzyć okna w celu wietrzenia mieszkania.
- Przez wzgląd na bezpieczeństwo w obiekcie oraz a terenie obiektu “Pokoje i Mieszkanie Przy Lesie” nie mogą przebywać osoby odwiedzające Gości (niezakwaterowane w obiekcie). W przypadku złamania zakazu Goście zostaną obciążeni karą w wysokości 500 zł.
- W miarę możliwości “Pokoje i Mieszkanie Przy Lesie” będą zapewniać możliwość otrzymania lub zakupu maseczki u Gospodarza, po uprzednim zgłoszeniu chęci nabycia.
- Goście zobowiązani są zakładać maseczkę ochronną podczas przebywania na terenie części wspólnych (korytarz oraz podwórko jeżeli nie zostaje zachowany bezpieczny dystans 1,5 m). W przypadku łamania nakazu i narażania innych Gości oraz Gospodarza, Gospodarz jest zobowiązany nałożyć na Gości karę pieniężną w wysokości 200 zł.
- W przypadku stwierdzenia wyraźnych oznak choroby jak uporczywy kaszel, złe samopoczucie, trudności w oddychaniu, Gość nie zostanie wpuszczony do obiektu ani na teren obiektu. W innym przypadku nastąpi natychmiastowe wstrzymanie przyjmowania Gości.
Zobowiązania Pokoi i Mieszkania Przy Lesie
1. Obiekt ma obowiązek zapewnić:
-profesjonalną i uprzejmą obsługę w zakresie świadczonych usług.
-wykonanie niezbędnej naprawy urządzeń podczas nieobecności Gościa, a w jego obecności tylko wówczas, gdy wyrazi takie życzenie.
-sprawną pod względem technicznym usługę. W przypadku wystąpienia usterek, które nie będą mogły być usunięte, Właściciel dołoży starań, aby w miarę posiadanych możliwości zamienić pokój lub w inny sposób załagodzić niedogodności.
2. W przypadku zastrzeżeń dotyczących jakości usług, Gość jest proszony o jak najszybsze zgłoszenie ich do Gospodarza, co umożliwi natychmiastową reakcję. Reklamacje składane w dniu wykwaterowania nie będą rozpatrywane.
Przestrzeganie zasad
- Dokonanie wpłaty zadatku oraz korzystanie z usług “Pokoi i Mieszkania Przy Lesie” oznacza akceptację niniejszego regulaminu.
Życzymy udanego pobytu! 😊
W razie jakichkolwiek pytań- jesteśmy do dyspozycji. Prosimy o kontakt.